Boğaziçi Köprüsü'nün ömrü 40 yıl uzayacak!
Günde 250 bin araç taşıyan Boğaziçi Köprüsü' nün çapraz halatları, tıpkı Fatih Sultan Mehmet Köprüsü 'nde olduğu gibi dikey olarak değiştirilecek. Köprünün ömrü 40 yıl uzayacak.
540 gün sürecek çalışmalar sonrası Boğaziçi Köprüsü, FSM köprüsü gibi görünecek. Trafiğin can damarı 40 yıllık Boğaziçi Köprüsü 2014'te başlayacak 540 günlük balama hazır. Karayollan Genel Müdürlüğü, yapıldığında günlük 32 bin aracın geçtiği köprüde bugün ulaşan 200-250 binlik sayının yapıyı yıpratması nedeniyle çapraz 236 askı halatının, dikey halatlarla değiştirileceğini açıkladı.
Araç sayısı artıyor Tıpkı Fatih Sultan Mehmet Köprüsü (FSM) gibi dikey halatlann taşıyacağı köprü 40 yıl daha hizmet verecek. Süüeti de farklılaştıracak halatlardaki çalışma Nisan'da başlayacak. Karayollan açıklamasında "Düşey askılann teknik olarak daha avantajlı olduğu ve ömürlerinin uzun olduğu ortaya çıktı.Bu kapsamda teknolojiye uyum sağlanacak" denildi.
Bakım onarım çalışmalarını, ihalede 246 milyon 520 bin lira ile en düşük teklifi veren Makyol iş ortaklığı aldı. Boğaziçi ve FSM köprülerindeki ana halatlara ve ankraj bloklarına, Japonya'da da kullanılan son teknoloji ürünü nem alma sistemi kurulacak. Sistemle kuru hava verilecek halatların çürümesi önlenecek. Çalışmalar kapsamında Boğaziçi Köprüsü'ndeki elektrik aksamı değiştirilecek. Tabiiye ile kuleler arasına izolatörler, köprünün deprem sırasında zarar görmesini engellemek amacıyla köprü ayaklarına damperler konulacak.
Star