Ulaşım

Bölgesel tren seferleri gelecek ay başlıyor!

Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattının Gebze-Sakarya Arifiye arasındaki bölümde denetime çıkan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, 2011 yılından bu yana yapılmayan banliyö tren seferlerine önümüzdeki Aralık ayı sonunda başlatılacağını söyledi.

Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattının Gebze-Sakarya Arifiye arasındaki bölümde denetime çıkan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, 2011 yılından bu yana yapılmayan banliyö tren seferlerine önümüzdeki Aralık ayı sonunda başlatılacağını söyledi.


TBMM Kamu İktisadi Teşebbüsü Komisyonu’nda bulunan CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar, YHT'nin başlatıldığı 2011 yılından bu yana tüm seferler gibi banliyö seferlerinin durmasının yol açtığı sıkıntıları birçok kez soru önergeleriyle gündeme getirdi. YHT seferlerinin başlamasına rağmen, Sakarya, Kocaeli ve İstanbul arasında binlerce üniversitelinin yanı sıra işçi ve memurların yararlandığı banliyö seferlerinin henüz başlatılmamasının nedenlerini sordu.

Bakanlık da, Haydar Akar'ın talebi üzerine şu anda sadece YHT'nin çalıştığı Sakarya- Gebze arasındaki demiryolu hattında TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Genel Müdür Yardımcısı İsa Apaydın, 1'inci Bölge Müdürü Metin Akbaş ile birlikte inceleme gezisi düzenledi. Gazeteciler ile birlikte Gebze’den binilen yüksek hızlı trenle Sakarya'ya kadar gerçekleştirilen bu inceleme gezisinde, Haydar Akar ve Genel Müdür Süleyman Karaman hem görevlilerden bilgi aldı, hem açıklamalarda bulundu.


BÖLGESEL TRENLER YIL SONUNDA SEFERLERE BAŞLIYOR


TCDD Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Karaman, banliyö treni olarak da bilinen bölgesel trenlerin yıl sonunda devreye gireceğini açıklarken şöyle dedi:

"Bölgesel trenler hazırlıkların tamamlanmasıyla birlikte 2014 sonu itibariyle yolcu taşımacılığına başlayacak. Banliyö trenleri Pendik, Gebze, Arifiye, Sapanca, İzmit istasyonlarında duracak. 1 yıl sürecek peron çalışmaları tamamen bitirildikten sonra da ara istasyonlar olan Diliskelesi, Tavşancıl, Hereke, Körfez, Derince, Kırkikievler, Büyükderbent istasyonlarında da trenler yolcu alıp indirecek "


ARİFİYE PENDİK ARASI 72 DAKİKA OLACAK


Arifiye-Pendik arasında konforlu yolcuk olacağını anlatan Karaman, 'TVS 2000 'tipi yolcu vagonları ile yapılacak seferlerde 140 kilometre hızla hizmet verileceği ifade edildi. Karaman, şöyle dedi:

"Yeni Adapazarı Ekspresi' ile Arifiye Pendik arası seyir süresi 72 dakika olacak. Hat kapasitesi ve yolcu yoğunluğu dikkate alınarak uygun sayıda tren sefere sunulacak. İlk etapta hattın kapasitesine göre 4+4 veya 6+6 şeklinde sefer yapılacak."


"LOJİSTİK MERKEZİNDE PLANLAMA YOK"


Akar, Köseköy bölgesinin ithalat ve ihracat taşımaları için önemli lojistik merkezi olacağını ancak planlamanın yeterli oranda yapılmadığını söyledi. Akar ,bu konuda da şu bilgileri verdi:

"Köseköy lojistik merkezi olduğu için bütün yük burada indirilip bindirilecek. Kartepe'nin de merkezi. Ciddi anlamda tır ve konteynerlar olacak. Ben doğru bulmuyorum. Lojistik köyü olduğunda buraya banka ve lojistik firmaları gelecek. Ama çok sıkışık bir durum var. Fabrikalara ve OSB lere bağlantı kurulacak. Karayolu üzerinden götürülmesi gelecekte çok sıkıntı yaratacak. Yolların hazır edilmesi araçların giriş ve çıkışı için hazır edilmesi gerekiyor. Bununla ilgili bir çalışma yok. Böyle bir planlama yok. Uyum içersinde çalışılması gerekiyor. Büyükşehir Belediyesi ile uyum içersinde çalışılması gerekiyor. Bunların getireceği sıkıntıları çözmek gerekir."


Lojistik merkeze daha uygun bir yer bulamadıklarını söyleyen Karaman, burasını geçmişten bu yana yükleme ve boşaltma alanı olarak kullandıklarını anlatırken, "Çevre ile ilgili ufak- tefek sıkıntılar olabilir ama başka daha iyi bir yer bulamadık. Burada lojistik merkez olması gerekir diye geliştiriyor ve güzelleştiriyoruz. Kocaeli'nin sanayisini burdan tüm dünya taşımacılğını yapabilmesini sağlayacağız" dedi.

CHP Kocaeli milletvekili Haydar Akar denetlemesini daha sonra rapor haline getirerek komisyona sunacak.


CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar, incelemeleri ardından İzmit Tren Garında yaptığı açıklamada hatların bitirme konusunda hızlı bir gelişme göremediğini söyledi. Hatların acele biçimde eksiklikleriyle açıldığını söyleyen Akar konuşmasını söyle sürdürdü:


"Hızlı tren hattı iki bölümden oluşuyor. Vezirhan-Köseköy bölümünü arada sırada küfreden bir mütehit vardı. Tapeleri yayınlanan müteahhit işte o yapıyor. Köseköy'den Gebze'ye olan bölümünü ise, Yılca'da zeytin ağaçlarını kesen Kolin inşaat yapıyor. Hatlarda ciddi eksiklikler var. Normalde bu hatlar 3'üncü ayın 2014'ünde bitirilecekti. Dönemin başbakanı burada temel atarken 29 Ekim 2013'e bitirmeyi söyledi ama yetiştiremediler. 2014 yılbaşında yetiştiremediler ve Cumhurbaşkanlığı seçimleri öncesinde bu hatları alel acele açtılar. Ödenekte bittiği için yeni ihale süreci başlattılar ve süreç uzuyor."


Güzergahtaki trenin hızlı değil normal tren gibi çalışacağını belirten Akar, zemin koşulları ve virajların trenin hızla gitmesine izin vermediğini anlatırken, şöyle devam etti:


"Sinyalizasyon bitmediği için de banliyö trenleri çalışmıyor. Banliyö trenleri çalışacak olsa bile ana istasyonlarda duracak. Bir süre aralarda durmayacak. Banliyö trenlerini yılbaşına kadar bitirmeyi tahaüüt ediyorlar. Bakanlar, başbakanlar istiyor ve onların isteği üzerine hareket ediyorlar. Projeyi oturdukları yerde A4 üzerine çizilmiş gibi hareket ediyorlar. YHT ile yola çıktılar. YHT ile banliyö trenlerini kaldırdılar. '24 ay' dediler şu anda 32 ayı geçti. Günde 30 bin insanın seyahat ettiği bir hattan bahsediyoruz. Bu hattı bitirme konusunda daha hızlı bir gelişme olduğunu göremedim."


Gerçek Gündem