Eğitim

Bolu Dağı Tüneli'nin inşaatı araştırılmadan yapıldı

Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, Bolu Dağı Tüneli'nin inşasından önce tam olarak bir sismik araştırma yapılmadığını belirtti

Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, TBMM Deprem Araştırma Komisyonu'na verdiği bilgide, Bolu Dağı Tüneli'nin inşasından önce tam olarak bir sismik araştırma yapılmadığını belirterek "Fay hattı yolu kesebilir, bizim önceliğimiz ulaşımın sağlanması. Önemli olan yapıların depreme dayanıklı olması"  dedi. TBMM Deprem Araştırma Komisyonu'na bilgi veren Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, bugüne kadar 325 köprü ve viyadüğün güçlendirildiğini belirterek, "İstanbul'da olabilecek en yüksek şiddette depremde hizmet dışı olacak yapımız kalmamıştır" dedi. Bolu Dağı Tüneli'nin yapımından önce tam olarak bir sismik araştırma yapılmadığını açıklayan Turhan, "Fay hattı yolu kesebilir, bizim önceliğimiz ulaşımın sağlanması. Önemli olan yapıların depreme dayanıklı olması" diye konuştu.

Doğal Afet Sigortaları Kurumu Yönetim Kurulu Başkam İdris Serdar, Elazığ depreminde yıkılan evlerin belediye sınırları içinde olmaması nedeniyle sigortasının bulunmadığını belirtti.
Cumhuriyet