Eğitim

Bomonti-Dolmabahçe tüneli eylüle kaldı

Temmuz ortalarında trafiğe açılması planlanan 2 bin 400 metrelik tünelin inşaatı, yerel seçim atmosferinde yavaşladı ve tünel açılışı 2 ay kadar ertelendi

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin şehir trafiğini rahatlatmak için inşaatına başladığı Bomonti-Dolmabahçe tünelinin açılışı 1,5 ay kadar gecikecek.

İstanbul'da trafiğin yoğun olduğu noktalarda toplam 33 adet karayolu tüneli planlayan İstanbul Büyükşehir Belediyesi, inşaat aşaması biten Bomonti-Dolmabahçe tünelindeki çalışmalarına hızla devam ediyor. Şu anda tünelin enerji bağlantıları, tünel içindeki kanalların kapatılması, yaklaşım tünellerinin kapıları ve geçişler, ses anons sistemleri, güvenlik kameraları, havalandırma unsurlarının kurulmasına çalışılıyor. Altyapı eksikliklerinin giderilmesi için de 9 Haziran'da bir ihale daha yapılacak. Haziran sonu çalışmalara hız verilecek. Büyükşehir Belediyesi Altyapı Koordinasyon Müdürü Mücahit Demirtaş, gecikmeyi, mart ayında yapılan ancak başvuru olmadığı için iptal edilen ihaleye ve seçim atmosferine bağladı. Demirtaş, Bomonti-Dolmabahçe tüneli bittikten sonra normal trafik şartlarında 5-6 bin aracın tüneli kullanacağını, yoğun dönemlerde de 12 bin aracın tünelden geçiş yapabileceğini söyledi. Demirtaş, inşaat aşamasındaki 4560 metre uzunluğundaki Sarıyer Merkez-Çayırbaşı tünelinde kazılarının tamamen bittiğini ve yer ve kaplama betonlarının yapılmaya başlandığını sözlerine ekledi.

Tünelin özellikleri

Kazılarına 2006 yılında başlanan ve bitme aşamasına gelen Bomonti-Dolmabahçe tüneli, Dolmabahçe Stadı'nın kuzeyinden başlayarak sırasıyla Taşkışla, Hilton Oteli, Harbiye Orduevi, Pangaltı ve Feriköy'ü alttan geçerek Bomonti'den çıkacak. Tünel ile TEM Otoyolu, Sütlüce ve Alibeyköy ile Taksim ve Beşiktaş trafiğinin rahatlatılması düşünülüyor. Tünel uzunluğu 2 bin 390 metre. Yolun genişliği emniyet şeridi ile birlikte 9 buçuk metre, tünelin yüksekliği ise 7 metre 33 cm.   
HÜSEYİN KELEŞ /ZAMAN