Sektörel

Bomontiada kentsel dönüşümünün dışında kalıyor!

Cumhuriyet Gazetesi Tarihi Bomonti Bira Fabrikası'nda hayat bulan bomontiada'nın Kreatif Komitesi'nden Pozitifin CEO'su Cem Yegül ile röportaj gerçekleştirdi. Yegül, "bomontiada'yla yaratıcılığın lokomotifi olmak istiyoruz" dedi.

Bomontiada'da hedeflediğiniz sanat anlayışı nedir? 


Bomontiada, temelinde tasarım, sanat, müzik ve yemek olan, düşünmeye, üretmeye ve keyif almaya teşvik eden etkinliklerin vücut bulacağı bir yaratıcı kültür kampusu. Deneyim mükemmelliği yaratacağına, İstanbul'daki yaratıcı endüstrinin dönüştürücü merkezi olacağına inanıyoruz. Burada bomontiada'nın karakterini ve tonunu güncel sanat programımız ve Alt üzerinden belirlemeyi hedefledik. Alt, Vasıf Kortun önderliğinde hazırlanan, direktörlüğü ve küratörlüğünü Mari Spirito'nun üstlendiği disiplinler ötesi sanat mekânımız, bomontiada güncel sanat üzerine gerçek, kalıcı tartışmalar ile dönüştürücü, öncü, yenilikçi, nitelikli işlere ev sahipliği yapacak. bomontiada'nın ana işlevi etkinlik ve biz yaratıcılığın lokomotifi olmak istiyoruz. 


'Mahallenin çekirdeği' 


Bomontiada'da ruhsat problemi devam ediyor mu? 


bomontiada'nın restorasyon ve renovasyon sürecinde tüm çalışmalar Anıtlar Kurulu'nun izni ve onayıyla yapıldı. Aralık-2014'te iznini aldığımız inşaat Nisan 2015'te başladı. Bu nedenle inşaat ve açılış bu kadar uzun sürdü. Problem demek ne kadar doğru bilmiyorum ama süreç devam ediyor. Bunlar olağan ve şimdilik programa uygun gidiyoruz. 


Bomonti kentsel dönüşümün merkezlerinden, bomontiada da bunun parçası. Bu durum kaygılandırıyor mu sizi? 


Kentsel dönüşüm tepeden inme olunca korkutucu, bomontiada'yı katiyen kentsel dönüşümün parçası görmüyoruz. Onu mahallenin çekirdeği olarak düşünmekle işe başladık. Feriköy İstanbul'un içinde çok derin bir tarih ve kültür barındırıyor. Önümüzdeki beş yıl içinde çevredeki yapıların tamamı tahminen yüksek katlı yapılara dönüşecek. Oldukça farklı bir modeli deniyoruz; içinde bulunduğumuz mahalleye bakıyoruz, kentsel park boşlukları bulup onları canlandırmak istiyoruz; yeni mülk sahiplerine, işyerlerine, lokantalara nasıl danışmanlık sağlayacağımızın yollarını araştırıyoruz. Ve bu dönüsağlıklı bir biçimde yapmaya çalışıyoruz. 


Pozitifte Ferit Şahenk'in ortak olmasıyla ne değişti? Ne kattı? 


Pozitifin müzik anlayışında, ruhunda hiçbir değişiklik olmadı. Bizim açımızdan bu ortaklık birtakım hayallerimizi hayata geçirmemize fırsat tanıdı. Ferit Şahenk Pozitifi iyi tanıyor ve kıymetini biliyor. Doğuş Grubu büyük ve güçlü bir marka. Ortaklığımızın başından beri tamamen destek veren bir yönetim anlayışı var. Gelecekte birlikte neler yapabileceğimizi somut şekilde hissedeceksiniz. 


'Gündemin etkisini eğlenceyle tedavi'

 

İstanbul'un eğlence hayatında gidişat ne yöne evriliyor? 


İstanbul eğlence sektörünün cazibe alanı. Hem küresel trendleri takip ediyor, hem de yerel kültürü buna dahil ediyor. Burada her tarza, ve bütçeye hitap eden eğlence var. Eskiden Beyoğlu'nda sınırlı kalan eğlence hayatı artık İstanbul'un birçok semtine yayıldı. Türkiye'de eğlence sektöründe büyük artış var. İnsanlar eğlenmeyi çok seviyor. Ülke gündeminin de son zamanlarda iç karartan, umutsuzluğa sürükleyen etkilerini tedavi etmek için eğlenmeyi tercih ediyorlar. 



'Aşmalı yine şekillenecek' 


En son Lady Gaga'yı getirmiştiniz. Büyük isimlerin İstanbul'da konseri yok bir süredir. Neden sizce? 


Şunu rahatlıkla söyleyebilirim; küresel starların ve gösterilerin Türkiye'deki hayran potansiyeli oldukça yüksek. Biz de bu gerçeği göz önünde bulundurarak yıllardır REM, Iron Maiden, Metallica, Lady Gaga, U2, Bob Dylan, Zaz, Red Hot Chili Peppers, Bob Dylan, Blondie, Rihanna, One Republic gibi efsaneleşen sanatçı ve grupları Türkiye'deki hayran kitlesiyle buluşturuyoruz. Bu tip büyük grupların Türkiye yakınlarındaki ülkeleri turne programına eklemesi gerek ki biz de konserlerini düzenleyebilelim. 


Asmalımescit'teki mekân sizindi. Oraya ne olacak? 


Şimdilik Beyoğlu'nun nasıl bir değişimden geçtiğini izliyoruz. Biliyorsunuz Babylon 1999'da Asmalımescit'te açıldığında değişimin öncüsü oldu. Asmalımescit, Babylon ile birlikte mahallenin ve İstanbul'un eğlence hayatının çekim merkezi oldu. Aşmalı yeniden şekillenecek ve yine boşluk dolduran yeni bir projeyle karşınıza çıkacağız. 


Babylon da daha önceki müzik çizginiz avangard bir çizgiydi. Şimdi ise ticari kaygılar söz konusu. Müzik anlayışınız nereden nereye geldi? 


Babylon çizgisini avangard olarak nitelemek romantik kaçar. Hep zamanı yakalayan bir çizgide durdu. Zengin ve değişken bir dünya sunmaya devam ediyor, ancak ticari kaygılarla hareket ettiğimizi söylemek haksız bir eleştiri olur. 



Ceren ÇIPLAK/Cumhuriyet