Genel

Bomonti'nin kaderini tüneller değiştirdi!

Kentsel tasarım ve dönüşüm çalışmalarını “Kente sahip çıkmak uygarlıktır ” sözleriyle sloganlaştıran şžişli Belediyesi, dönüşüm çalışmalarına Valikonağı ve Rumeli Caddeleri ile başladı

Üçüncü etap olarak yönünü Bomonti 'ye çeviren yerel yönetimin bu tercihi son derece isabetli görünüyor. çünkü İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), trafik sorununu çözmek amacıyla geliştirdiği “7 Tepe 7 Tünel ” projesi için ilk kazmayı 15 Mayıs 2007 'de vurduktan sonra realize olan ilk tünel Dolmabahçe-Bomonti ve Piyalepaşa-Kağıthane tünel yolları oldu. Ulaşım kolaylığı ile bölgede hemen rezidans ve konut projeleri geliştirilmeye başlandı ve Bomonti, Kağıthane ile birlikte aynı zamanda yeni merkezi iş alanı olarak da gösterilir oldu.

Trafik sorununu yeraltına indirerek çözmeyi planlayan İBB, ilk aşamada Avrupa yakasında 19, Anadolu yakasında da 7 tünel yolu için start verdi. Bu tüneller bittiğinde yaklaşık 400 bin araç yerin 40 metre altına indirilerek kentteki sıkışıklık azaltılırken bir kesişim noktası olan Bomonti, gelecekteki mix projelerin yeni adresi oluyor. Bu arada hatırlatmadan geçmeyelim, tünellerin toplam maliyeti ise 1.5 milyar dolar civarında.

Nişantaşı 'ndan başladı

Uyguladığı kentsel tasarım ve dönüşüm çalışmaları ile şžişli Belediyesi 'nin başlattığı restorasyon ve dış cephe yenileme çalışmaları ile Nişantaşı ve Teşvikiye 'de bir kısmı 19. yüzyıldan günümüze kalan binaların tarihi dokusunu yeniden gün ışığına çıkardı. 1999 yılında başlatılan kentsel tasarım çalışmaları ile Valikonağı, Rumeli ve Teşvikiye caddelerinin çehresi değişirken çalışmalar Nişantaşı-Teşvikiye bölgelerinin ardından Cumhuriyet ve Halaskargazi Caddeleri 'nde uygulamaya konuldu.

2. Etap Abdi İpekçi Caddesi oldu

İstanbul'un en gözde mekanları arasında yer alan Abdi İpekçi Caddesi, kentsel tasarım projesinin 2. etabının adresi oldu. Abdi İpekçi 'de yollara asfaltlama yapılmazken Nişantaşı'nın bütün ara sokakları Bergama taşıyla döşendi. Yaya kaldırımları ise Nişantaşı'na özgü olarak yeşil diyabaz ve granit taşın birleşmesiyle daha estetik ve şık bir görünüm kazandı. Bu yolla 30 sokak yeniden düzenlenirken Atiye Sokağı tamamen trafiğe kapatılacak.

Bomonti, Kentsel Dönüşüm Projeleri ile Yeni Bir çekim Merkezi Olacak

Bomonti 3. etap oldu

Nişantaşı ve Abdi İpekçi Caddesi 'nden sonra, kentsel tasarım projelerinin üçüncü etabı Bomonti bölgesinde gerçekleştirilecek. Bomonti, bir yandan tarihi bira fabrikası gibi, eski yapıların, tarihi değeri olan eserlerin bulunduğu bir bölge, diğer yandan da modern yapıların yükseldiği biri nokta olarak göze çarpıyor. Burada gecekondu dönüşüm projeleri de hayata geçecek. Tünel hattının tamamlanması ile Bomonti, şžişli 'nin ve İstanbul 'un en dikkate değer semti olacak. şžu an İncirlidere Caddesi olarak adlandırılan yol, yanından geçen derenin ıslahıyla birlikte, içinde yeşil alanlar, yürüyüş yolları ve bisiklet yollarının bulunduğu modern bir bulvara dönüşecek. Bölgedeki tüm sokaklar, yeniden düzenlenerek Avrupa kentlerinin modern sokaklarına eşdeğer olacak. Bomonti bölgesindeki bir sokak yayalaştırılacak ve “Sanat Sokağı ” haline dönüştürülecek. Bu sokakta her hafta sanat aktiviteleri, sergiler, sokak konserleri, tiyatrolar, yazarların imza günleri gerçekleştirilecek. Özellikle tarihi binaların bulunduğu sokaklarda, bu binaların tarihi dokusu korunarak, sokak kafeleri açılacak. Bomonti 'deki tarihi binaların tümü restore edilerek koruma altına alınacak. Önümüzdeki sene şžişli için düşünülen 3 kültür merkezinden birisi bu bölgede hizmete açılacak. Bu merkez hizmete açıldığında, bölgede oturan yurttaşların kültürel-sanatsal ihtiyaçlarını karşılayacak. Bomonti bölgesinde gerçekleştireceğimiz projeler, kentin katma değerini artıracak. Buradaki binaların, konutların, işyerlerinin değeri artacak.

Kurtuluş, Meydan Projesi ile nefes alacak

24 ayda bitirilmesi düşünülen projelerden biri; Kurtuluş Meydanı projesi. çok eski bir dokuya sahip olan bu meydana bir meydan kimliği kazandırılacak ve yeni meydan Paris 'teki Champs Elyyse meydanına benzeyecek.

şžişli 'de eğitime desteğe devam

Kentsel dönüşüm projeleri dışında şžişli Belediyesi 'nin en önem verdiği konular arasında eğitim ve kültür geliyor. Bölgeye 26 okul kazandıran şžişli Belediyesi, 3 okulu daha yenileyerek eğitime kazandıracak. Kapasitesi yetersiz okulları yıkıp yeniden yaptıran belediye, okul yapımının dışında bölgenin ihtiyacına yönelik olarak öğrenci yurdu yapımına da büyük önem veriyor.

Osmanbey 'in çehresi Değişiyor

şžişli Belediyesi, gerçekleştirdiği kentsel dönüşüm ve tasarım çalışmalarını bir takım sivil toplum örgütleri ile birlikte yürütüyor. Bunlardan birisi de Osmanbey Sanayici İşadamları Derneği OTİAD. Türkiye için önemli bir ticaret merkezi olarak bilinen Osmanbey 'deki yaşamın kolaylaşması için yerel yönetim ile birlikte hareket ettiklerini belirten OTİAD Başkanı Ali Ulvi Orhan, “Osmanbey halihazırda yaklaşık 40 yıldır Türkiye 'nin ve dünyanın sayılı moda merkezleri arasında sayılan prestijli bir lokasyon. Ancak dernek olarak Osmanbey 'i   markalaştırmak için çalışmalar başlatarak Osmanbey 'i   şık caddeleri, sokakları, otelleri, restoranları ve cafeleri   ile toptan alışverişin en prestijli bölgesi haline getirmek istiyoruz ” dedi.

şžu anda 4 binden fazla firmanın faaliyet gösterdiğine dikkat çeken Orhan, “Bölge, günde beş bine yakın müşterinin ziyaret ettiği dev bir açık hava fuarı. Bu bölge son dönemlerde otel yatırımlarının da gözdesi haline geldi. Özellikle, Halaskargazi caddesinde fiyatlar 5 yıl öncesi ile kıyaslandığında 3 misli arttı. çevre düzenlemesi ile birlikte Osmanbey 'in önümüzdeki 3 yıl içerisinde Paris ve Milano gibi moda merkezlerini geride bırakacak bir güce sahip olacağını düşünüyorum ” diye konuştu.
 
Tüneller kaderini değiştirdi, Bomonti yükselen değer oldu

Feryapı, inşaat sektöründe güçlü alt yapısı olan üç ortağın bir araya gelmesi ile kurulan genç bir şirket. şžirketin ilk projesi ise arsası Sinpaş GYO 'ya ait olan Bomonti 'de 5.5 dönüm arsa üzerinde geliştirilen ve geçtiğimiz günlerde lansmanı yapılan Itower Bomonti. Feryapı 'nın yönetim kurulu üyesi Ramadan Kumova 'ya ‘Neden Bomonti ' diye bir soru yönelttiğimizde lokasyonun dikkat çeken taraflarını gözler önüne gerdi.

Kumova 'ya göre burada yapılan tüneller kesinlikle bölgenin kaderini değiştirdi. çünkü buradan taksime ulaşmak 5 dakika. Tünellerin ulaşım için son derece yeterli ve tıkanmasının   zor olduğun dile getiren Kumova 'ya göre buranın kilitlenmesi, İstanbul 'un tüm ana arterlerinin kilitlenmesi anlamına geliyor. Bir diğer unsurda Rixors 'un yada Anthill 'in burayı tercih etmiş olması. Bu projelerin ana tercih nedenini de tünel olarak gösteren Kumova, “İnsanların hayatlarında işlerine ve evlerine ulaşım sorunu her zaman vardır. Bir iş adamına gelen insanların ulaşımı da çok önemlidir. Bomonti bu anlamda çok şanslı ” diye konuşuyor. Bir iş adamının ulaşımda zaman kaybetmesi ile kendine gelen insanların kolay ulaşımını da önemseyen Kumova, “Ofis projelerinin çoğalacağına inanıyorum. çünkü gün içinde buraya gelmek ve oradan uzaklaşmak son derece kolay ” diye konuşuyor.

Gayrimenkulün derinliğini konut olarak değerlendiren ve ofis projelerini daha sığ olduğunu dile getiren Kumova, “Bizim şansımız daha önce Akkom 'la 130 bin metrekare ofis geliştirmiş ve bu konuda deneyimli olmaktı. Oradan yola çıktık ” diye konuşuyor. Bomonti 'ye daha başka ofis projelerinin geleceğine inandığını dile getiren Kumova, “O lokasyonda baktığımız birkaç arsaya da yine ofis projesi düşünüyorum. çünkü yaptığımız anket burada ofisin ne kadar isabetli bir fikir olduğunun altını çizdi ” diyor.

Değişen şartla uyum sağlamak gerektiğine atıfta bulunan Kumova 'nın açıklamalarına göre doktorların muayenehane açma yönetmeliği değişti ve artık eski binaların ara katlarında çalışamayacaklar. Itower 'in tamda bu noktada devreye girdiğini söyleyen Kumova, “Yeni mekanlara taşınmak zorunda kalacaklar ve biz bu konuda ilk projeyiz. Geleneksel meslekleri icra edenlerin önemli bir kısmını oluşturan doktorlar, avukatlar ve bunları yanı sıra bilişim, uluslar arası haber, hatta banka gibi bir müşterimiz de var ” şeklinde konuşuyor.

Yakın gelecekte Bomonti 'nin ofis projelerinde Maslak - Zincirlikuyu hattının ilk alternatifi olacağını söyleyen Kumova 'ya göre diğer alternatifse Kağıthane. Bomonti 'yi daha şanslı olarak değerlendiren Kumova ¸ “Taksim ve şžişli 'ye daha yakın.burada   Prestijli projeler daha hızlı başladı. Bu tür projeler aynı zamanda kentsel dönüşüme de katı sağlar. Hatta şžişli Belediyesi bir takım projelere başladı ” diyor.

Tünellerin uzunluğu ne kadar

Bomonti-Dolmabahçe tüneli, Dolmabahçe 'deki İnönü Stadyumu 'nun kuzeyinden başlayıp, Taksim ve Feriköy 'ü alttan geçtikten sonra Bomonti 'den çıkıyor. Bu tünelin uzunluğu, 2 bin 360 ve 2 bin 390 metrelik geliş-gidiş güzerghı birlikte hesaplandığında 4 bin 750 metreye ulaşıyor.

Piyalepaşa 'dan başlayan ve gelişi bin 622, gidişi de bin 625 metre olmak üzere 3 bin 247 metrelik diğer tünel yolu ise Okmeydanı ve çağlayan 'ı alttan geçerek Kağıthane 'ye çıkıyor. Sütlüce 'den TEM Otoyolu 'na bağlantı yapılması bu hattın kullanımını daha cazip kılıyor. Ayrıca, her iki noktada yapılan kavşaklarla tünelin trafiği diğer yollara entegre edildi.