Bora Can Yıldız kimdir?
EİD İnşaat’ın Yönetim Kurulu Başkanı olan Bora Can Yıldız kimdir? Bora Can Yıldız inşaat sektörüne ne zaman ve nasıl atıldı? Bora Can Yıldız bugüne kadar sektörde hangi işlere imza attı?
Bora Can Yıldız kimdir?
Bora Can Yıldız, EİD İnşaat’ın Yönetim Kurulu Başkanı. EİD İnşaat, Irak başta olmak üzere Ortadoğu ülkelerinde inşaat ve enerji projeleri üstleniyor.
Irak’taki alt yapı ve inşaat potansiyelini en iyi bilen genç işadamı olarak konferanslara davet edilen isimler arasında yer alan Bora Can Yıldız, Dubai'de düzenlenen Altyapı Konferansında (MEED Middle East Iraq Infrastructure Conferance) konuşmacı olarak Türkiye'yi temsil etti.
Ortadoğu pazarının yapılan yatırımlara rağmen hala büyük potansiyele sahip olduğunu söyleyen Yıldız, "Irak'ta önümüzdeki dönem 2.5 milyon yeni konuta ihtiyaç var. Irak hükümeti 2016 yılına kadar yeni konut yapımı için 36 milyar dolar bütçe ayrıldı. Irak'ta altyapı sorunları nedeniyle trafik kazalarında ölen insan sayısının, patlamalarda ölen insan sayısından fazla. ABD tanklarının tahrip ettiği yolları yapacak şirketler aranıyor.
Irak'ta önümüzdeki sene 500 yeni köprü ve 4 bin 500 km yol yapılacak. Irak merkezi hükümeti ile Türkiye arasında yaşanan gerilim yüzünden Türk şirketlerinin karşısına birçok engel çıkarılıyor. Buna rağmen Irak ve Türk halkı bu engelleri aşmak istiyor Eğer şirketler Irak'ta oyunu kuralına göre oynarsa orta vadede planlanan 1 trilyon dolarlık pazardan pay alabilir" diye konuştu.
Irak’ın çok büyük altyapı ihtiyacı olduğunu belirten Bora Can Yıldız, "1979-1980’de İran-Irak savaşının alevlendiğini düşünürsek 8-9 sene süren savaş boyunca ülkeye hiçbir şey yapılmamış. Sonrasında da Körfez Savaşı ile ülke tamamen yıkılmış. Savaşta en çok etkilenen bölge güney bölgesi olmuş. Savaş sonrasında ambargo dönemi başlamış. Bu dönem de 10 yıl kadar sürmüş. Ambargodan sonra İkinci Körfez Savaşı ve ardından Amerika işgali ve yerel idarenin ortadan kaldırılıp polisin ve askerin lağvedilmesi süreci yaşanmış.
Sonrasında ortada bulunan istikrarsızlık, mezhep çatışmaları gibi kötü süreçlerden geçilmiş. 30 yıllık bu dönem içerisinde de ülkenin ihtiyaçları giderilememiş. Pazarın ihtiyaçlarının bu düzeyde olmasını bir yana koyarsak diğer yandan pazarın zorluklarının da bir o kadar fazla olduğunu ifade etmemiz gerekir. Biz üç yıl önce güneyde çalışmalara başladığımızda bölgede bizim dışımızda sadece ENKA vardı. Hatta o dönemde Basra’ya tek uçak kalkıyordu. Şu anda ise THY’nin 7, Irak Hava Yolları’nın 3 uçağı var. Bir de Emirates’in 7 uçuşu var. Seferler haftada 1 uçuştan 17 uçuşa çıktı. Biz ihtiyacın da riskin de yüksek olduğu bir dönemde gittik. Özellikle güvenlik önemli bir sorundu. Fakat biz bu aşamaları geçtik." dedi.