Böyle zam görülmedi! 5 bin liradan 25 bin liraya çıktı ayda 2100 lira taksitle ödenecek
Döviz kurundaki dengesiz artışlar ve yüksek enflasyon nedeniyle otomobil sigorta ve kasko ücretlerine yüzde 400'e varan zamlar geldi. 2020 ve 2021'de pandemi etkisiyle düşen primler 2022'de tavan yaptı. 5 bin liralık kasko 25 bin liraya çıktı! İşte detaylar...Trafikte kaydı bulunan araçların yüzde 54,2'sini otomobil, yüzde 16,3'ünü kamyonet, yüzde 15'ini motosiklet, yüzde 8'ini traktör, yüzde 3,5'ini kamyon, yüzde 1,9'unu minibüs, yüzde 0,8'ini otobüs ve yüzde 0,3'ünü özel amaçlı taşıtlar oluşturuyor
Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi raporlarına göre, Türkiye’de trafiğe kayıtlı araç sayısı geçtiğimiz ay sonu itibarıyla 25 milyon 704 bin 749'a yükseldi. Trafikte kaydı bulunan araçların yüzde 54,2'sini otomobil, yüzde 16,3'ünü kamyonet, yüzde 15'ini motosiklet, yüzde 8'ini traktör, yüzde 3,5'ini kamyon, yüzde 1,9'unu minibüs, yüzde 0,8'ini otobüs ve yüzde 0,3'ünü özel amaçlı taşıtlar oluşturuyor. Öte yandan yüksek döviz ve enflasyon nedeniyle araç sigorta ve kasko fiyatlarına yüzde 400'e varan zamlar yapıldı.
Kasko ve sigorta primlerindeki aşırı artıştan etkilenen son isim ise gazeteci Aydın Özdalga oldu. 12 yaşındaki Audi marka aracına kasko yaptırmak isteyen Özdalga, sigorta şirketinden duyduğu fiyat karşısında şoke oldu. Özdalga, araca 25 bin bin liralık kasko poliçesi istendiğini ifade etti.. Geçen yıl 5 bin lira olan kaskonun bu sene 25 bin liraya çıktığını ifade eden Özdalga her ay 2100 lira kasko parası ödemesi gerektiğini ifade etti.
Peki Kasko şirketleri aşırı zamları neye bağlıyor?
2022 yılı başında trafik hasarlarının en önemli hesaplama kalemi olan asgari ücrete yapılan yüzde 50 zam, sonrasında Temmuz'da yine asgari ücrete yüzde 30 oranında uygulanan ek zam, AYM kararları ile büyüyen bedeni hasar tazminat yükü, ayrıca maddi hasarlardaki işçilik yükünün de artmasına neden oldu. Bunlarla birlikte değer kaybı başta olmak üzere, bir takım yönetmeliklerin sağlıklı uygulanmaması ve diğer hukuki belirsizlikler ve tahkim süreçlerinde yaşanan ek maliyetler ve aracılardan kaynaklanan sorunlar hasar maliyetlerini ve muallak tazminat yükünü artırırken, yaşayan poliçeleri de primsiz kapsayacak şekilde trafik sigorta limitlerinin yüzde 100 ve tahkim limitlerinin eş zamanlı artışı mevcut portföyün hasar yükünü yüzde 200 hasar prim seviyelerine taşıdı.
Çifçilere kötü haber! Bir yılda rakamlarda oluşan artış belli oldu
TOGG'un piyasaya çıkaracağı ilk model belli oldu! Erdoğan'ın açıkladığı tarih yeniden güncellendi
Milyonlarca asgari ücretliye kötü haber! Para bankaya yatsa bile maaşlardan 1500 lira kesiliyor
Gündeme bomba gibi düşen iddia: Erdoğan sinyali verdi kesin artıracak