BP her yıl kendi işleteceği 15 istasyon açacak!
Martin Thomsen, göreve gelmesinin ardından ilk basın toplantısını düzenledi. Türkiye’nin BP için stratejik beş pazardan biri olduğunu vurgulayan Thomsen, Türkiye’nin konumu nedeniyle önümüzdeki dönemde öneminin giderek artacağını söyledi.
BP Türkiye Akaryakıt Ülke Müdürü Martin Thomsen, göreve gelmesinin ardından ilk basın toplantısını düzenledi. Türkiye’nin BP için stratejik beş pazardan biri olduğunu vurgulayan Thomsen, Türkiye’nin konumu nedeniyle önümüzdeki dönemde öneminin giderek artacağını söyledi. Thomsen “Türkiye’nin dinamik ve yoğun bir rekabet içinde bulunan akaryakıt pazarının önümüzdeki dönemde büyümesini sürdürmesini öngörüyoruz. 2013 yılı BP için çok başarılı bir yıl oldu. 38 yeni istasyon açtık, gerçekleştirdiğimiz kampanyaların da desteği ile satışlarımızı ve marka algımızı arttırdık” dedi. Thomsen, “Bayilerle birlikte kazanma” yaklaşımına dayalı yeni stratejinin odak noktasını müşterilerle ilk iletişimi kuran pompacılar oluşturduğunu kaydetti.
BP mülkiyetindeki istasyonlar çoğalacak
Akaryakıt dağıtım piyasasında BP’nin yüzde 9 civarında pazar payına sahip olduğunu kaydeden Martin Thomsen, Türk iye gibi ülkelerde bu payı her yıl yüzde 0.5- 0.7 arasında artırmaları gerektiğini kaydetti. Thomsen, önümüzdeki yıllarda şirketin kendi mülkiyetindeki istasyon sayısını da artırmayı planladıklarını belirterek, “BP’nin Türkiye’de 640 civarında istasyonu var. Bunun yedi tanesi şirketin kendi mülkiyetinde. Diğerleri ise bayi. Önümüzdeki dönemde her yıl şirketin sahip olduğu 15 istasyon açmayı planlıyoruz” dedi. Geçen yıl toplam 38 yeni BP istasyonu açtıklarını anlatan Thomsen, 2014 yılında da buna yakın sayıda yeni istasyon açabilecekleri bilgisini verdi.
Kontrat süresi dolan istasyonlara özel ekip
Thomsen, ana dağıtıcılarla kontrat süresi 2015 yılında dolacak yaklaşık 7 bin bayi ile ilgili özel bir çalışma yaptıklarını kaydetti. Bu konu üzerinde çalışan 15 kişilik bir ekipleri bulunduğunu aktaran Thomsen, “Bu takım 2015 yılı için hazırlık yapıyor. Bu dönemde kârlı bir büyüme için bayi sayımızı artırmayı planlıyoruz” diye konuştu.
Dağıtım ve bayi kârı yüzde 30 düştü
BP Türkiye Akaryakıt Ülke Müdürü Thomsen, Mart ayından itibaren iki ay süreyle uygulanan, geçtiğimiz hafta yeniden gündeme gelen akaryakıtta tavan fiyat konusunu da değerlendirdi. “EPDK`nın uyguladığı tavan fiyat uygulaması sonrasında genel olarak sektördeki kârlılık yüzde 30 civarında eridi. Sektörün genel olarak şu anda kârlı bir sektör olduğunu söylemek doğru olmaz” diyen Thomsen, EPDK’dan, şirketlerin giderlerini ve ödedikleri vergileri de göz önünde bulundurmasını istediklerini kaydetti. Thomsen, “Ayrıca bizimle iletişim kanallarını açık tutmalarını da istiyoruz. Böylece birbirimizi daha iyi anlayabiliriz” diye konuştu.
Dünya