Bu yaz evlerde gri ve mor renkleri hakim olacak!
Gri, mor ve koyu mavi. En fazla renge sahip olan DYO'nun Genel Müdürü Oran mekandaki enerjiyi farklılaştırmanın en ucuz yolunun boyayı yenilemek olduğunu söyledi
Bu yaz evlerin iç cepheleri her zamankinden daha renkli ve canlı bir görünüm alacak. Tekstil ve mobilyadaki trendleri takip eden iç cephelerde yazın modası gri, mor ve koyu mavi olacak. 60 binden fazla renk çeşidine sahip olan DYO Boya Fabrikalarının Genel Müdürü Serdar Oran mekandaki enerjiyi farklılaştırmanın en iyi yolunun iç cephe boyasını yenilemek olduğunu söyledi. Oran evlerini yenilemeye hazırlananlara şu önerilerde bulundu:
"Şimdiye kadar gri hep dış cephede ve tamamlayıcı renk olarak kullanılmıştı. Bu yıl iç cephede ana renk olarak koyu griye kadar olan tonları kullanılacak. Yine morun koyu tonları ile maviye kaçan morlar önde olacak.
Şimdiye kadar maviden yana tercihini kullananlar turkuaz ve buz mavisi gibi soft renkleri kullanıyordu, bu yıl ise koyu mavilere gidilecek bir parça da teksitile ekoseli beyaz ile mavi karşımı olarak kulanılacak. Yeşil ise kahverengi içeren zeytini tonları ile mavimsi tonları olarak kullanılacak. Yılın tamamlayıcı renkleri ise sarılar ve pembeler olacak. Yani cıvıl cıvıl bir yaz olacak."
Tekstili takip ediyoruz
Boyada modayı tekstildeki trendlerin oluşturduğunu anlatan Serdar Oran, "Bu işin itici gücü tekstil aslında. Mobilya, halı ve perdeye uyumlu olmak zorundayız" dedi. Serdar Oran, Türkiye'de kişi başı boya tüketiminin 9-10 kilo seviyesinde kaldığını, Avrupa'da ise 18-25 kilo seviyesinde olduğunu açıkladı. Kriz dönemlerinde insanların daha az boya tükettiğini, evin her odasını farklı renge boyamak yerine tek boya ile idare ettiğini anlatan Oran, boyanın ertelenebilir bir ihtiyaç olarak görüldüğünü, kriz olunca 'seneye kalsın' diye düşünülebildiğini vurguladı. Oran Türkiye'de yavaş yavaş boyanın sadece temizlik aracı değil, dekorasyon gücü olduğunun da anlaşılmaya başlandığını ifade etti.
Evleri 3,5 yılda yeniliyoruz
Türkiye'de evlerin iç cephesini 3,5 yılda bir yenilendiğini anlatan Oran şunları söyledi: "Aslında doğru olan 2 yılda bir yenilemektir. Çünkü evi tazelemek ailenin, insanın pskilojisini doğrudan olumlu yönde etkileyen bir faktördür. Bilimsel olarak bu kanıtlanmış. Değişik renkler insana değişik enerjiler veriyor. Örneğin çocuğu sınava girecek olanlar onun odasını sarı ya da turuncuya boyarsa çocuk daha başarılı, daha aktif oluyor. Onun verdiği enerji ile daha rahat çalışıyor, kendini güvende hissettiriyor. Ama mesela mutfakta portakal rengi kullanmayın, mavi seçin. Portakal rengi iştah açıyor."
Su bazlı ürünler gözde
Pazarlama Müdürü Yasemin Aker de sektörde tercihlerin çevreci ve kolay silinebilir ürünlere yöneldiğini vurguladı. Ağırlıklı olarak su bazlı ürünlerin tercih edildiğini anlatan Aker, şirket olarak üretimde su ürünlerin payının yüzde 60'ı bulduğunu belirtti. Aker "Su bazlı ürünler, suyla inceltildiği için kokusuz ve çabuk kuruyabiliyor. Eskiden boya yapıldığında ev 3-5 gün kokardı, çünkü onlar solventle inceltilirdi. Şu anda boya nefes alabildiği için herhangi bir problemle karşılaşmıyorsunuz. Temizlenmesi ve silinmesinde sorun olmuyor. Ev hanımları çok tercih ediyor, özellikle çocukların peşinde koşmak zorunda kalanlar" dedi. Şirket olarak en son Dyojen isimli hibrid bir ürün çıkardıklarını anlatan Aker, bu ürünün, ruj, şarap gibi çıkarılması zor lekelerin bile rahat silinmesini sağladığını açıkladı. Aker "Dyojen kendisini absorbe etmiyor, üstünde kalıyor. Diğer boyalarda ise leke içine doğru işliyor" dedi.
Selma ŞENOL/Bugün