Bulgari, Türkiye'de ilk mağazasını İstanbul Zorlu Center'da açacak!
Ünlü İtalyan mücevher markası Bulgari, Türkiye'deki ilk mağazasını İstanbul Zorlu Center'da açacak. Bulgari bu mağazada mücevher koleksiyonunun yanı sıra, saat ve aksesuvar koleksiyonlarının tüm parçalarını da bulunduracak.
Global kriz pek çok üründe tüketim harcamalarını değiştirdi ama yeni bir trend de yarattı. 'Premiumstation' diye adlandırılan bu trend, az ama daha kaliteli ürün satın almak. Bu trendle birlikte tüketime aç ve zenginleşen ülkeler de lüks pazarını büyüttü. Bain&Co'nun Luxury Gold Market Study raporuna göre sadece saat, çanta, ayakkabı ve elektronik ürünleri kapsayan dünya lüks tüketim pazarının büyüklüğü 2012'de 212 milyor Euro oldu. Seyahatler, lüks restoranlar ve otomobil de eklendiğinde bu rakam 1 trilyon Euro'ya yaklaşıyor. Türkiye bu pazardan yüzde 1 'e yakın, yani 8 milyar Euro pay alıyor.
TURİST CAZİBESİ
'Bulgari kendi mağazasını açmak için niçin bu kadar bekledi1 diye de sorulabilir. Zorlu Center'in yönetim ve kiralamasını üstlenen Avi Alkaş'a göre yıllardır güçlü bir mücevher mağazası içinde pazarlanıyor olmak, özel mağaza açmak konusunda Bulgari'yi acele etmekten alıkoydu. Bulgari büyük mağazacılığı da 100 yıllık Sponza Ailesi ile birlikte yapacak. Bulgari, Zorlu'da LVMH Group'a ait Louis Vuitton, Dior ve Fendi ile birlikte yer alacak.
Ama Bulgari'nin kendi mağazasıyla Türkiye'de var olmaya karar vermesi Türkiye'nin turizm hareketinin artması ve alışveriş turizminin canlılığıyla ilgili. Örneğin Türkiye'de lüks denince akla ilk gelen mağazalardan biri olan Harvey Nichols'un 2008 cirosunun yüzde 4'ü turistlerden gelirken 2012'de bu oran yüzde 12'ye çıktı. 2015 beklentisi yüzde 25, 2020 beklentisi ise yüzde 40.
Aynı şekilde İstinye Park içinde de turist harcamalarının payı iki haneli rakamlara ulaştı.
2012 yılında Türkiye'ye, bir önceki yıla göre yüzde l'lik artışla 31.7 milyon turist geldi. Turist rakamı içerisinde lüks tutkusu ve harcamalarındaki artış göz önünde bulundurulduğunda Rus turistin sayısı yüzde 11.3 artarak 3.5 milyon kişiye ulaştı.
Zengin Rusların gücü Rus turistler geçen yıl yurtdışı tatillerinde 53 milyar dolar harcayarak rekor kırdı. Türkiye de Rusların gözde tatil yerlerinden.
Yabancıları Türkiye'ye çeken markalar
Gucci
Prada
Burberry J. Louis Vuitton
DKNY
Miu Miu
Max Mara
Dölce Gabbana
Emporio Armani Vitrininden rafına kadar iddialı dekor Bulgari mağazasında dikkati ilk çeken detaylardan biri, özel Murano cam şamdanlarla çevrelenmiş sekiz şeklindeki vitrin.
Mağaza zemininde, Antik Yunan ve Roma dönemlerinden beri bilinen el yapımı 'Venedik usulü' yer döşeme tekniği kullanılmış.
Mağazanın ortasındaki oniks taşı kullanılarak tasarlanmış yıldız sembolü ise, markanın Roma'da Via Condotti Caddesi'ndeki tarihi mağazasını anımsatan bir detay.
Habertürk