Burhan Sili: Ekim turizmi iyi görünmüyor!
2014 turizm sezonunu değerlendiren ALTİ D Başkanı Burhan Sili, "Eylül'de yüzde 90 doluluk yaşadık. Analizlere göre Ekim'i, yüzde 70-75'lerle kapatacağız gibi görünüyor" diye konuştu..
2014 turizm sezonunu değerlendiren ALTİ D Başkanı Sili, "Eylül'de yüzde 90 doluluk yaşadık. Analizlere göre Ekim'i, yüzde 70-75'lerle kapatacağız gibi görünüyor" dedi Binlerce yıllık tarihi, Akdeniz ve Anadolu kültürlerinin karışımından oluşan kültürü ve mimarisi ile Alanya, tatilini bu beldede geçirmek isteyenlere yaz-kış sayısız seçenekler sunuyor.
100 kilometreyi aşan sahilindeki eşsiz plajlarının yanında, tarihe meraklı olanları fazlasıyla tatmin ediyor, doğa aşıklarını ise adeta mest ediyor. Torosların eşsiz yaylaları ise yüksekleri ve serin havayı denize tercih edenler için eşsiz bir fırsat. Alanya, dünyada özellikle Akdeniz çanağında tanınan ve tercih edilen bir destinasyon. Alanya, son yıllarda yaşanan büyük yatak arzı nedeniyle sıkıntılar yaşanmasına rağmen, uzun yıllardır turizme hizmet veren bir bölge olması sebebiyle Türkiye ekonomisinde de söz sahibi olan bir konumda. Öyle ki 2000 yılının başında 199 tesis ile 53 bin 14 olan yatak kapasitesi, aradan geçen 14 yılda 301 tesis ile 124 bin 678 sayısına ulaştı. Konuyla ilgili bir açıklama yapan Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Üyesi ve Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili, Alanyada yaz turizminin sonuna geldiğimiz şu günlerde, geride bıraktığımız sezonu değerlendirdi. Geçen yıla oranla kıyaslandığında Alanya'nın kötü bir sezon geçirmediğini belirten Sili, 'Turizmcilerde 'Gelirlerde sürekli bir azalma var, maliyetler yükseliyor, müşteri sayısı düşüyor' gibi serzenişler duyuyoruz. Ama sezon sonuna baktığımız zaman düzgün servis ve repeater müşterisi yoğun olan tesislerimizin zarar etmediğini görüyoruz" dedi.
İÇ PAZAR ÇALIŞMAS1
Mevcut yıl içerisinde gelecek yılın planlarını yapmak zorunda olduklarını belirten SiÜ, turizmde bir sonraki sezonla alakalı olarak TemmuzAğustos aylarında Avrupa bazında çalışmaların bittiğini ifade etti. Sili, "Bir sonraki yıla girmeden aşağı yukarı anlaşmalarımızı tamamlarız. Tabi ki bu bir beklenti olarak gerçekleşiyor. Hepimiz kontenjanlar veririz, fiyatlar yükselir veya iner, bir takım anlaşmalar yaparız, bir önceki sezon ya da daha önceki sezonlardan edinilmiş veriler ışığında oynamalar yaparız. Temel amaç, gelen müşteri sayısını maksimum gelirle ve maksimum sayıda oluşturmak olarak gerçekleşir" diye konuştu. Burhan Sili, öncelikli olarak 'üç büyük fuar' diye tabir edilen, İngiltere pazarı ile başlayan VTB United, akabinde Ocak ayında Hollanda, daha sonra Mart ayında ITB Almanya ve Moskova fuarlarına katıldıklarını belirterek, şöyle dedi: "Bu fuarlarda yaptığımız görüşmeler, bir önceki sezonla doğru orantılı olarak 'O anki satışların durumu nedir, bize müşteri gönderen ülkelerde sezon ne noktada seyredecek' bu verileri alabilmek için önemli bir rol oynuyor. Alanya, herkesin bildiği bir yer ve yakaladığı o imajı devam ettirmek anlamında Alanya Tanıtım Vakfı'nın önderliğinde çalışmalarımızı devam ettiriyoruz" ifadelerini kullandı.
Star Ek