24 / 11 / 2024

Bürotime, Kenzel, Konfull ve Falez, Konya'nın gururları!

Bürotime, Kenzel, Konfull ve Falez, Konya'nın gururları!

Türkiye mobilya sektörü üretimi 7.5 milyar dolar olarak tahmin edilirken, ofis mobilyaları sektörünün bu üretim rakamı içindeki payının yüzde 25-30 aralığında olduğu tahmin ediliyor. Konya'da yedi ofis mobilyası üreticisi bulunuyor...




 

Sektörde bu firmalara üretim yapan yan sanayi de oluşuyor. Konya'da günlük dört bin ünitelik bir üretim var. Sektör ağırlıklı olarak Avrupa, Ortadoğu ve Afrika'ya ihracat yapıyor. Sektör temsilcileri, ofis mobilyaları sektörünün desteklenmesi ve ara eleman açığına takviye yapılması halinde Konya'nın sektörün merkezi olacağı konusunda hayli iddialılar. Bürotime, Kenzel, Rapsodi, Konfull ve Falez gibi dünya çapında markalara sahip olan kentte üreticiler, teşvik verilmesi halinde mobilyada marka olan Kayseri örneğinde olduğu gibi Konya'nın da ofis mobilyalarında lider olabileceği fikrinde birleşiyor. Konyalı ofis mobilyaları üreticileri, yeni yatırımlar için ise Konya Organize Sanayi Bölgesi içinde genişleme bölgesinde bir an önce tahsislere başlanmasını bekliyor.

Sektörde hedef yıl, 2023

Türkiye genelinde sektörün durumuna bakıldığında ise sektör temsilcileri kendilerine 2023 yılını hedef olarak belirledi. Ofis Mo-bilyaları Sanayi ve İş Adamları Derneği (OM-SİAD) verilerine göre, sektör temsilcileri 2023'te iç pazarda 15 milyar dolar, ihracatta ise 3.5 milyar dolarlık satış rakamına ulaşmayı planlıyor. Sektörde, 2023 yılındaki 18.5 milyar dolarlık ciro hedefine ise markalaşma ve yeni ihracat pazarlarının bulunmasıyla ulaşılabileceği görüşü hakim. Ofis mobilyalarında yeni trend ise açık ofis sistemleri, ekolojik duyarlılık ve sürdürülebilirlik konusundaki duyarlılığın giderek artması, bunun yanında, insan sağlığına ve çevreye duyarlı bir üretim bilincinin oluşmaya başlamasıyla, dünyada ve Türkiye'de yavaş yavaş da olsa 'yeşil mobilya' kavramının yerleşmesi olarak sıralanabilir.

"Marka, insan kaynakları ve Ar-Ge yatırımlarımız sürüyor"

Bürotime Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Tosunoğlu, firmanın kendi sektöründe hem Konya'da hem de Türkiye'de öncü konumda olduğunu söyledi. Bürotime'ın Turquality kapsamında Konya'nın ilk ve tek markası olduğunu kaydeden Tosunoğlu, "Bürotime yaptığımız yatırımla ulusal ve uluslararası kulvarda öncü konuma geldi. Sektörümüzü genişletmek için üzerimize düşen rolü biliyoruz. Bu rol bilinciyle marka, insan kaynakları ve Ar-Ge yatırımlarımız devam ediyor" dedi. Hüseyin Tosunoğlu, 1997 yılında Konya Organize Sanayi Bölgesi'nde (KOSB) kurulan Bürotime'ın Türkiye'nin en büyük ofis mobilyası üreticisi konumuna geldiğini savundu. Bireysel ve kolektif çalışma alanlarına en yaratıcı ve en yenilikçi çözümleri sunan Bürotime'ın, sahip olduğu global vizyon, girişimci ruh ve dinamizm ile geleceğin ofislerini bugünden tasarlamayı amaçladığını dile getiren Tosunoğlu, şöyle devam etti: "Sadece Türkiye çapında değil, dünyanın dört bir yanına ihraç ettiği ürünleri ile uluslararası arenada da adından sıkça söz ettiren Bürotime, 'Türkiye'nin ulusal markası' olmanın gururunu ve mutluluğunu yaşıyor. Dinamik ve genç yapısıyla, doğru zamanda doğru stratejiler üretmiş ve bunları kararlılıkla uygulayarak uzun dönemli hedeflerini 10 yıl gibi kısa bir süre içinde gerçekleştirip sektör liderliğine ulaşma başarısını gösterdi. Bürotime, zirvede kalmanın zirveye ulaşmaktan daha zor olduğunu biliyor ve faaliyetlerinin her alanında bu sorumlulukla hareket ediyor."

Bu yıl için İstanbul Bölge Müdürlüğü açmayı hedeflediklerini bilgisini veren Tosunoğlu, 2011-2012 yıllan için genel merkezde Ar-Ge yatırımlarına devam edeceklerini aktardı. Konya'nın gelişimine ilişkin de görüşlerini dile getiren Hüseyin Tosunoğlu, "İlimizin önünde çok büyük bir engel bulunmamakla beraber Konya kalkınmaya devam ediyor. Ulaşımın hızlı sağlanması ile şehir cazibe merkezi haline gelecektir. Burada yapılması gerekenler havaalanının genişletilmesi ve hızlı trenin bir an evvel faaliyete geçmesi ve gereken istihdamı sağlayacak çok uluslu tesislerin kurulması" değerlendirmesini yaptı.

"Ofis mobilyasında Konya akla gelmeli"

Konya'nın da Kayseri gibi mobilyaya uygun bir altyapısı olduğunu dile getiren Kenzel Ofis Mobilyaları Yönetim Kurulu Başkanı Ali İhsan Yılmaz, kentin Bürotime, Kenzel, Rapsodi, Konful ve Falez gibi dünya çapında markalara sahip olduğunu söyledi. Kanepe ve çekyatta akla nasıl Kayseri geliyorsa, teşvik verilmesi halinde ofis mobilyasında da Konya'nın geleceğini ve lider olacağını iddia eden Yılmaz, "Kayseri'de İstikbal başı çekmiştir. Bizde de Bürotime gibi bir lokomotif var. Yapılacak yatırımlarda altyapı olarak teknik elemana ihtiyacımız olacak. Selçuk Üniversitesi'nde mobilya bölümü var ama ne kadarı sektöre kazandırılıyor bilemiyoruz. Sanayiye, fabrikalara gelip çalışmıyorlar" diye konuştu. Kenzel markasıyla ofis mobilyası olarak yurtiçinde ikinci firma olduklarını ifade eden Yılmaz, "Ürünlerimizde tasarım noktasında çok iddialıyız. Diyebilirim ki Türkiye'de tasarımda ilk 10 firma içindeyiz. Tasarımlarımızın hepsi patentli. Sektörümüzle ilgili her türlü yeniliğe açığız" dedi.

"Ofis mobilyasında Türkiye'de piyasayı Konya belirliyor"

Konfull Büro Mobilyaları İşletme Müdürü İbrahim Camgöz, ofis mobilyalarında geçen yıl günlük 600 ünite rakamını yakaladıklarını, bu yıl günlük bin ünite imalat yapmayı hedeflediklerini söyledi. Bu yılın ilk altı aylık üretimine bakıldığında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25lik bir artışı yakaladıklarının altını çizen İbrahim Camgöz, "Geçen yıl üretimimizin yüzde 10'unu Kuzey Irak, Kuzey Afrika, Ortadoğu ülkeleri, Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Hollanda gibi ülkelere ihraç ettik. Bu sene Ortadoğu'daki karışıklık ve Avrupa'daki krizden dolayı ihracatta çok ümitli olmamakla birlikte iç piyasada oldukça iyiyiz" diye konuştu. Ofis mobilyasında Türkiye'de piyasayı Konya'nın belirlediğini ifade eden İbrahim Camgöz, sektörle ilgili beklentilerini şöyle aktardı: "Geçmişte panel mobilyada Bursa liderdi, ahşapta da Ankara. Artık bu değişti, Konya ofis mobilyasında hepsini geride bıraktı. Yatırımla alkalı teşvik edilmeliyiz. Konya Organize Sanayi Bölgesinde (KOSB) bize çok büyük alanlar lzım. 30-40 bin metrekare alandan bahsediyorum. KOSB'da bizim tesis yapacağımız kadar genişlikte alan kalmadı. Genişleme bölgesinde bir an önce tahsislere başlanmasını bekliyoruz. Tahsislere başlansa yatırım yapacağız, kapasitemiz artacak. Dolayısıyla bizim gibi yatırım yapacak tesislerle birlikte katma değer de artacak ve sektör daha da büyüyecek."

DÜNYA

 


Geri Dön