Kent Haberleri

Bursa hızlı tren projesinde son durum!

Olay Bursa köşe yazarı Ahmet Emin Yılmaz bugün köşesinde "Vali açıkladı: Huzlu tren projesi çöpe gitti, sıfırdan yapılıyor!" başlıklı yazısına yer verdi. İşte yazının devamı..

Bu sütunlarda... Bursa'nın yıllardır büyük bir özlemle beklediği hızlı tren projesiyle ilgili gelişmeleri her adımda aktarmaya çalışıyoruz.

Gelin görün ki...

12 Aralık 2012'de 3 Bakan'ın katıldığı törenle ve 2014 sonunda yolculuk yapabilme umutlarıyla temeli atılan hızlı trenle ilgili henüz heyecan verecek bir gelişme olmadı.

Son olarak...

4 Ocak 2016 günü Yenişehir-Bilecik arasındaki heyelan sorununu çözemeyen hızlı tren için Mezitler'de yeni güzergah arandığını yine bu sütunlarda aktarırken, projenin tümüyle yeniden ele alındığını da yazdık.

Bütün bunlar...

Ankara'da yaşayan ve Bursa ile ilgili her konuyu yakından izleyen dostlardan aldığımız duyumlar olarak yansıdı.

İşte...

O duyumların resmi boyutunu Vali Münir Karaloğlu açıkladı.

Olay Televizyonu'nda konuk ettiğimiz Her Açıdan programında Bursa'nın yatırımları ile ilgili bilgilendirme yapan Vali Karaloğlu, söz hızlı tren projesine geldiğinde, kendisine de ulaşan sorulara değindi ve şunu söyledi:

"Hızlı trenle ilgili zaman zaman 'Durdu mu, olacak mı, olmayacak mı?' diye soruluyor. Hayır öyle bir şey yok. 400 trilyon lira para harcandı, durması söz konusu değil, ama bir şanssızlık yaşadık."

O şanssızlığı şöyle açıkladı:

"Yenişehir-Bilecik arasındaki hatta büyük bir heyelan dolayısıyla var olan projemiz çöpe gitti. Şu anda yeniden, sıfırdan proje çalışması yapılıyor."

Şunu ekledi:

"Hızlı tren projeleri öyle 3-5 ayda yapılabilecek projeler değil. Her metrede zemin etüdü yapmak gerekiyor.""

Bu noktada...

Hızlı trenin Ankara-İstanbul hattının da aynı bölgeden geçişinde hızını 50 kilometreye kadar düşürdüğünü anımsattı ve içten bir yaklaşımla umudunu dile getirdi:

"Kesin olarak söylüyorum: Bitecek. Biraz gecikmeli bitecek, ama kesin bitecek. Eğer kayıp kabul edilirse, evet biraz zaman kaybımız olacak."

Şunu da ekledi:

"Unutulmasın ki, bu proje hükümetimizin çok önem verdiği bir proje ve kamu yatırımı. Ulaştırma Bakanımız da her gelişmeyi yakından takip ediyor."

 

Keşke hızlı tren köprüden geçseydi! 

İzmit Körfez Köprüsü ilk projesinde, tren geçişi de vardı ve Ankara-İstanbul hızlı tren projesi bu köprüden geçecekti. Trenin köprüye Bozüyük-Mezitler-Yenişehir güzergahından ulaşması planlanmıştı.

Fakat...

Demiryolu şeridini köprüde maliyet arttırıcı bulan müteahhitlerin isteği üzerine projeden çıkarıldı, hızlı tren de Bilecik-Sakarya-Kocaeli güzergahından dolaştırıldı.

Gerçi...

Vali Münir Karaloğlu'nun da vurguladığı gibi o proje artık çok geride kaldı ama bugün yaşananlar ortada. Hızlı tren Bursa'ya gelemiyor, Ankara'dan İstanbul'a giderken de Bilecik'i geçemiyor.

Keşke ilk proje uygulansaydı da köprüden geçseydi.

 

Altepe'den çağrı: İstanbul Caddesi’ne hastane gerekli! 

Kuşku yok ki... Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu'nun bu dönem Bursa Milletvekili olması, sağlık yatırımları ve planlaması konusunda Bursa'nın şansı olarak yansıyor.

Nitekim...

Başlayan hastane yatırımlarının tamamlanmasında ve yeni sağlık yatırımları planlamasında bu hissediliyor.

İşte...

Tam da bu noktada, Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe'den kente kazandırılacak yeni hastaneler konusunda önemli bir uyarı geldi.

Daha doğrusu...

Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe ile gündemde olan yeni yatırımları konuşurken, Samanlı’da daha önce Şehir Hastanesi olarak düşünülen yere Devlet Hastanesi yapma düşüncesine itiraz etti.

Söylediği şu:

“Şehir Hastanesi farklı bir konsept, Devlet Hastanesi ulaşım gerektiriyor. Oysa Samanlı Bağlantı yolu üzerindeki yere ulaşım kolay değil.”

Gönlünden geçen şu:

“Bursa’da yeni hastaneye gerek varsa, İstanbul Caddesi üzerine yapılmalı. Kentin her girişinde hastane var, ama bu yolda yok.”

Yeri de işaret etti:

“Örneğin, BUTTİM civarında yeni bir hastane planlanabilir.”

Kentsel dönüşüme reçete: Merkezde olmalı, emsal şart! 

​Sedat Kızılcıklı 2007-2011 arası AK Parti Bursa Milletvekili olarak görev yaptı, parlamento sonrası da Ali Bostancı İnşaat Genel Müdürlüğü'nü üstlendi.

O nedenle...

Bursa'nın son dönemindeki konut üretimini de, kentsel dönüşümü de çok yakından biliyor. İnşaatçılık dönemindeki deneyimleri doğrultusunda, gündemde olan kentsel dönüşümü değerlendirirken önemli bir noktaya değindi:

"Bursa şehir modeli olarak merkezden dışa doğru büyüdü ki, en doğru büyüme modeli bu. Bu, kentsel dönüşüm için de en doğru model."

Söylediği şu:

"Kentsel dönüşüm de önce merkezdeki şehrin en eski yapılarının olduğu en kıymetli bölgelerde başlamalı ve dışa doğru devam etmeli."

Örnek de verdi:

"Ben de kentsel dönüşümde önceliğin Altıparmak olması gerektiğini düşünenlerdenim. Kentsel dönüşüm için en güzel adres Altıparmak."

Bir dönem inşaatçı olarak belediyelerle yakın temasından edindiği deneyimler ışığında "Büyükşehir Belediye Başkanı tüm kentsel dönüşümleri koordine etmeli" dedi ve önemli bir uyarı yaptı:

"Dönüşüm etap etap olmalı ve belli bir süreye yayılmalı. Projeye bir kerede başlanırsa buna sermaye yetmez, sorun çıkar."

Ardından...

Gündemdeki emsal artışı ile ilgili düşüncesini açıkladı:

"Büyükşehir'in 0.50 emsal artışı kararının mahkemece iptal edilmesine üzüldüm. Bana göre Büyükşehir Belediyesi Meclisi kararının arkasında durmalı ve gerekçeli kararı inceleyerek yeni bir karar almalı."

Örnek de verdi:

"İstanbul'daki Fikirtepe Kentsel Dönüşüm projesinde emsal 4 veriliyor, yükseklik de 80 metre. Bizim 0.50 emsal bunun yanında hiçbir şey değil."

Şunu da ekledi:

" Emsal artışı müteahhitlere değil, vatandaşa yarıyor. Vatandaş cebinden para çıkmadan evini yeniliyor. Emsal olmazsa müteahhit bunu nereden verecek?"


Olay Bursa / Ahmet Emin Yılmaz