Bursa-Osmaneli Demiryolu projesi için ihaleye çıkılıyor!
2012 yılından bu yana bir türlü tamamlanamayan Bursa-Osmaneli Demiryolu projesi için ihaleye çıkılıyor.
2012'den bu yana bir türlü tamamlanamayan Bursa-Osmaneli Demiryolu projesinde yeni ihaleye çıkılacak. Sözcü'den Yusuf Demir'in haberine göre, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu 11 Haziran tarihinde Kırıkkale'de yaptığı açıklamada, “Bursa-Bilecik Osmaneli ilçesini Ankara-İstanbul hattına bağlayıp temmuz ayı içerisinde planlamasını yaparak, inşallah 2023 yılına 5 bin 500 kilometrelik bir hızlı tren hattı ile girmeyi planlıyoruz” şeklinde konuşmuştu. O adım atıldı, bakanlık harekete geçti ve yeni ihale açıldı. Fakat hiçbir yerde duyurulmadı.
İHALE DUYURULMADI
Kamu İhale Kurumu, Sözcü gazetesinin yaptığı başvuru üzerine 2020/390523 kayıt numarası ile “Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Yüksek Stantartlı Demiryolu Hattı İnşaatı ile Elektromekanik Sistemlerin Temini” başlıklı yeni bir ihalenin yapılacağını doğruladı. Kurum yetkilileri, “Açık” usülde yapılmayacağı için ihale tarihi, şartname ve dosya içeriğine dair diğer bilgilerin kendilerine de iletilmediğini belirtti.
Kamu İhale Kanunu'nun esas usül olarak kabul ettiği rekabeti, şeffaflığı ve katılımı üst düzeyde sağlayan “açık” usülde yapılması tercih edilmeyen ihale, yasanın olağanüstü haller için öngördüğü “21b pazarlık” usulüyle, hiç duyuru yapılmadan, özel olarak seçilen ve davet edilen firmalarla kapalı kapılar ardında yapılacak. İhalenin 20 Ağustos tarihinde yani yarın yapılacağı konuşuluyor.
CENGİZ İNŞAAT'A VERİLDİ
Projenin 2012'de temeli atıldığında, seferlerin 2016 yılında başlayacağı açıklanmıştı. Fakat öyle olmadı. Çok sayıda ihale gerçekleştirildi. Yapılan ihalelerde hep tanıdık firmaların isimleri vardı. 10 Mart 2017 tarihinde yapılan, “Bandırma-Bursa-Ayazma-Osmaneli Hızlı Tren Projesi KM: 46+031-KM:101+700 Arası (Tüneller Hariç) Altyapı İkmal İnşaatı Yapım İşi” ihalesinde yine 21b usulü tercih edildi. İhaleye kamuoyunun iktidara yakınlığıyla tanıdığı Özaltın, Şenbay, Çelikler-YSE, Kolin, Doğuş ve Cengiz İnşaat özel olarak davet edildi. İhale 891.5 milyon TL'ye Cengiz İnşaat'a verildi.
BAYBURT GRUP'A SAHTECİLİK CEZASI
“Bursa-Osmaneli Hızlı Tren Projesi Altyapı, Üstyapı ve Elektromekanik Yapım İşi” başlıklı ihale ise 3 Nisan 2018'de yapıldı ve ihale 2.5 milyar TL'ye Bayburt Grup'a verildi. Fakat ihale iptal edildi. Sözcü gazetesiYazarı Çiğdem Toker Bayburt Grubu şirketlerinden Özgün Yapı'nın Yönetim Kurulu üyesi G.Ş.'nin ihalede sahte belge hazırlayarak resmi belgede sahtecilik suçu işlediği gerekçesiyle 3 yıl 1 ay 15 gün hapisle cezalandırıldığını kaleme aldı.
Diğer bir yandan Yaklaşık 10 yıldır “Hızlı Tren” olarak adlandırılan proje, son anda yapılan değişiklikle “hızlı” değil, “yüksek standartlı” demiryolu hattı olarak değiştirildi.