22 / 11 / 2024
fuzul

Bursa yüksek hızlı tren projesinde çalışmalar sürüyor!

Bursa yüksek hızlı tren projesinde çalışmalar sürüyor!

Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç ile Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Gürsu yüksek hızlı tren şantiyesinde incelemelerde bulundu. Arınç, "Müthiş bir projenin içindeyiz" dedi





Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, ''İnşallah yüksek hızlı trenle Bursa, sadece İstanbul ve Ankara'ya değil Türkiye'nin bu bölgesindeki 15 ile de bağlanmış olacak. Bursa'dan bineceksiniz, 2 saat sonra Ankara'ya geleceksiniz. İşinizi bitirip akşam tekrar geri döneceksiniz. Hatta hesabını yaparsanız uçakla gitmekten daha rahat, daha karlı" dedi. 


Arınç ile Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Gürsu yüksek hızlı tren şantiyesinde incelemelerde bulundu. Daha sonra Bakan Elvan ile TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman'ın Bursa yüksek hızlı tren projesi hakkındaki sunumunu izleyen Arınç, brifingin ardından yaptığı konuşmada, incelemelerde bulundukları yaklaşık 16 metresi kalan, 780 metre uzunluğundaki tünelin kısa zamanda biteceğini söyledi. 


Birkaç ay önce de İzmir-İstanbul Otoyolunu incelediğini belirten Arınç, "Hem Gebze ile karşısı hem 4 kilometrelik asma köprü, ankraj alanları, denizde yapılan imalatlar,  İzmir  ve İstanbul arasını 3,5 saate indirecek. 7 milyar dolarlık ihale bedelli bu çalışmayı da yerinde incelemiştik. Çünkü Orhangazi'den başlayarak bütün Bursa'yı etkisi altına alan ve Bursa'nın gelişmesine katkı sağlayacak muhteşem bir otoyol projesi. Büyük bir hızla devam ediyor" diye konuştu.


Bu yüksek hızlı tren projesinin protokolünün 30 Aralık 2011'de, herkesin yılbaşı tatili yapmak üzere hazırlandığı bir zamanda imzalandığını dile getiren Arınç, şunları kaydetti:


"Bir tarafta demir yolu yetkilileri, bir tarafta müteahhitler... Bu, bizim için çok mutlu bir iş. Çünkü Bursa'yı bir dünya kenti yapabilmek, Türkiye'nin en önemli noktası yapabilmek için sadece Yenişehir'deki havaalanı yetmiyor. İzmir Otoyol Projesi, çok önemli. En rahat, en konforlu seyehat edebilme, yüksek hızlı trenlerle mümkün olabiliyor. Geçmişte Avrupa'da, Japonya'da örneklerini gördüğümüz ve iç geçirdiğimiz 'Ah bunlar bizde ne zaman olacak' diye ahlandığımız noktada, çok şükür başarılı bir işi başarmış olduk. Yüksek hızlı trenle biz, Bursa'yı Ankara'ya, İstanbul'a, İzmir istikametine bağlayacağız. Ayrıca diğer bağlantılarla da Bursa'yı bütün Türkiye ile bir araya getirmiş olacağız. 2 saat 15 dakikalık, her cihete yapılacak seyahatler var. Artık Bursa, hem havaalanına hem de diğer otoyollara rakip hem de bir seçenek olarak sunulmuş olacak. 30 Aralık 2011'de imzaladığımız protokolden takriben 10 ay kadar sonra da buradaki arkadaşlarımız ve bakanlarımızla Mudanya istikametinde de temel atma töreni gerçekleştirmiştik. Bu hat üzerinde 3 tane istasyonumuz olacak. Bursa, Yenişehir ve Gürsu garlarının da yerleri tespit edildi." 


İncelemede bulundukları tünelin İğdir bölgesinin yanında bulunduğunu belirten Arınç, "İğdir, bu bölgenin meyvesiyle, tarım alanlarıyla meşhur bir yeridir. Bize mali açıdan çok külfetli oluyor ama biz bu tarım alanını, meyvecilik alanını koruyabilmek için teknik anlamda ne yapılabilecekse, bazı değişikliklerle sayın genel müdürlüğümüz bunu da dikkate aldılar. Bu, bence hem çevreye duyarlılıktır, hem de bir servete karşı dünyanın hiçbir yerinde yetişmeyen, çok lezzetli ürünlere karşı da ne yapabileceğimizi göstermiş bulunuyor" ifadelerini kullandı. 


- ''Onlarca tünel, viyadük, kilometrelerce imalat yapılıyor''


Arınç, yap-işlet-devret metoduyla havaalanları yapıldığını, yüksek imalatlar gerçekleştirildiğini dile getirerek, şöyle konuştu:


"Ama burada bu iş yapılmıyor. Çünkü bu karlı bir alan değil. Güçlü firmalar, kar noktasında ileri bir marj göremedikleri için bu işe girmiyorlar. Bu, sosyal devlet anlayışının gereği olarak yapılan bir iş. Yüksek hızlı trenlerde devlet, vatandaşımızı mutlu kılmak için kendi ödenekleriyle, mali gücüyle destek veriyor. Unutmayalım, şu kadarlık bir alanın ihale bedeli, 400 trilyona yakındır. Bunun 300 trilyona yakını da sarf edilmiştir. Ama ancak gördüğünüz gibi yüzde 30'luk kısmı belki gerçekleşmiştir. Onlarca tünel, onlarca viyadük, kilometrelerce uzunlukta imalat yapılıyor."


Türkiye ekonomisinin çok güçlü olduğunu, 70 kilometrelik bir yere 400 trilyon ödenek koyabildiğini ifade eden Arınç, şöyle devam etti:


"Gerektiğinde bunu artırmayı da göze alabiliyoruz. 11 yıl önceki hükümetler dönemine baktığımızda, bırakın 400 trilyonu yurt dışına giderek, '1 milyon dolarlık kredi buldum' diye müjdeler gönderen başbakan ve bakanları hatırlıyoruz. Bugün hamdolsun bütün sarsıntıları içeride ve dışarıda Türkiye'nin ekonomisini bozma girişimlerine karşı sadece şu kadarlık alanda 300 milyonu ödemiş ve geleceğini de ödemeyi taahhüt eden bir devlet var. Katrilyonlar, daha ayrı bir konu. 12-13 katrilyonluk bir İzmir-İstanbul Otoyol Projesini düşünürseniz oradaki firmalar, şüphesiz bunu, başka bir formülle yapıyorlar. Biz de devlet olarak kendi bütçemizden yüksek hızlı trenler yapıyoruz. Bugün, 1 saat 15 dakikada, yerine göre 1 buçuk, yerine göre 1 saat 45 dakikada Konya'ya, Eskişehir'e gidebiliyor,  Ankara  ile bağlantı kurabiliyoruz. Gözünüzü açacaksınız, Bursa'dan bineceksiniz, 2 saat sonra Ankara'ya geleceksiniz. İşinizi bitirip akşam tekrar geri döneceksiniz. Hatta hesabını yaparsanız uçakla gitmekten daha rahat, daha karlı."


- "Son 100 yılın en önemli projesidir"


Projenin Türkiye'ye çağ atlatacak bir proje olduğunu söyleyen Arınç, "Sayın Bakan'a çok teşekkür ediyorum. Şüphesiz Binali Yıldırım ile başlayan, bugün de Lütfi Elvan bakanımızla çok daha güçlenen bir bakanlık profili, Türkiye'yi dünyayla tanıştırdı. Türkiye'ye çağ atlattı. İnanın, hilafsız söylüyorum, son 100 yılın en önemli projesidir, bu içinde bulunduğumuz iş. Bunu düşünmek, başarmak ve gerçekleştirmek çok şükür arkadaşlarımıza, Türkiyemize, hükümetimize nasip oluyor" ifadesini kullandı. 


Proje dahilinde çalışan işçilere de teşekkür eden Arınç, "Allah kazalardan, belalardan korusun. Zannediyorum, 1-2 iş kazası oldu, üzücü. İnşallah tekrarı olmaz ama bu kadar zor işlerin içinde hepimiz elbette büyük sıkıntılar da çekebiliriz" diye konuştu.


Başbakan Yardımcısı Arınç, proje kapsamında 9 viyadük, 12 tünel olduğunu belirterek, "Müthiş bir projenin içindeyiz. Bu, Gemlik'te ilave bir projeyle Bursa'ya başlandı. Projeleri tamamlanmak üzere. İnşallah yüksek hızlı trenle Bursa, sadece İstanbul ve Ankara'ya değil Türkiye'nin bu bölgesindeki 15 ile de bağlanmış olacak" açıklamasını yaptı.


AA


Geri Dön