Bursa'dan İstanbul ve İzmir 1'er saate düşecek!
İzmir ve İstanbul bize komşu kapısı İstanbul-Bursa-İzmir Otoyol Projesi İstanbul ile İzmir'i birbirine bağlayacak. Buradaki ana arterlerden birisi ise Bursa olacak. Bursa'dan İstanbul ve İzmir 1'er saate düşecek...
İzmir ve İstanbul bize komşu kapısı İstanbul-Bursa-İzmir Otoyol Projesi İstanbul ile İzmir'i birbirine bağlayacak. Buradaki ana arterlerden birisi ise Bursa olacak. Bursa'dan İstanbul ve İzmir 1'er saate düşecek.
Türkiye Cumhuriyet tarihinin en büyük yap-işletdevret projesi olan, 11 milyar lira maliyetli Gebze-Orhangazi-İzmir otoyol projesinde 50 bin işçi çalışıyor. 9 Nisan 2009 tarihinde düzenlenen projenin ihalesini Nurol İnşaat ve Ticaret A.Ş., Özaltın İnşaat Ticaret ve Sanayi A.Ş., Makyol İnşaat, Sanayi, Turizm ve Ticaret A.Ş., Astaldi S.p.A., Yüksel İnşaat A.Ş., Göçay İnşaat Taahhüt ve Ticaret A.Ş konsorsiyumu YİD (Yap-İşlet-Devret) usulüyle kazandı. Konsorsiyum 20 Eylül 2010 tarihinde projenin yürütücüsü olacak olan Otoyol Yatırım ve İşletme A.Ş.'yi kurarak faaliyete başladı. Tarihler 27 Eylül 2010'u gösterdiğinde proje protokolü imzalandı. 28 Ekim 2010'da Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla temeli atıldı. Törende konuşan Başbakan Erdoğan, 7 yılda bitirilmesi planlanan projenin 5 yılda bitirilmesini istedi. Biri yabancı 6 ortaklı konsorsiyum yöneticileri ise başta 6 yıla indirme sözü verdi, sonra da 5 yılda yapmayı deneyecekleri taahhüdünde bulundu.
PROJE REVİZE EDİLDİ Eylül 2011'de projenin Bursa etabında Uluabat Gölü'nün güneyinden geçen kısmı gölün ekolojik olarak zarar görme ihtimalinin ortaya çıkması nedeniyle iptal edilirken, güzergah gölün kuzeyinden geçecek şekilde değiştirildi. Projenin; Gebze-Dilovası bölgesinden TEM Otoyolu'ndan ayrılarak İzmit Körfezi'ni asma köprüyle (İzmit Körfez Köprüsü) geçerek Orhangazi'ye ulaşıp oradan Bursa ve Balıkesir üzerinden İzmir'e ulaşması planlanıyor.
4'E BÖLÜNDÜ Gebze- Orhangazi- İzmir projesi, Gebze-Orhangazi, Orhangazi-Bursa, Bursa-Balıkesir ve Balıkesir-İzmir olmak üzere 4 etaba bölündü. Bağlantı yollarıyla birlikte 451 kilometre yol inşa edilecek. Dilovası'ndan Hersek'e 3 kilometre uzunluğunda bir asma köprü yapılacak. Bu asma köprü tamamlandığında Japonya'daki Akashi Köprüsü'nden sonra en uzun ikinci köprü olacak. Toplam 18 kilometre uzunluğunda 30 viyadük, 7,5 kilometre uzunluğunda 4 tünel ve 209 köprü inşa edilecek. Türkiye ekonomisinin bel kemiğini oluşturan Marmara ve Ege Bölgeleri'ni birbirine bağlayacak olan Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolu, bölgeler arasındaki mevcut devlet yoluna göre güzergahı yaklaşık 140 kilometre civarında kısaltacak ve 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresini 3,5-4 saate indirecek.
Bursa Haber 2