Bursa'nın raylı sistem hattı 114 kilometreye çıkacak!
AK Parti Bursa Büyükşehir Belediye Başkan’ı ve adayı Alinur Aktaş, “Bursa için bir yol haritası belirledik. 20 yılda yapılan 54 kilometrelik raylı sistemi, 114 kilometreye çıkaracağız” diye konuştu.
Bursa’da son 16 ayda ulaşımdan çevreye, altyapıdan spora kadar her alanda önemli yatırımlara imza atan AK Parti Bursa Büyükşehir Belediye Başkan’ı ve adayı Alinur Aktaş, tamamladıkları proje çalışmalarını anlattı.
Star Gazetesi'nden Muammer Başkan'ın haberine göre, her türlü konuyu vatandaşlarla görüştüklerini söyleyen Aktaş “Bir şehir tasavvuru oluşturduk. Çünkü biliyoruz ki Bursa bir cihan imparatorluğunun kurulduğu bir şehir. Bursa’nın geçirdiği süreçleri, geldiği noktayı, bugüne kadar sağladığı başarıyı inceledik ve bir yol haritası belirledik. Konularımızı altı başlıkta, Ulaşım trafik, Kentleşme ve çevre, Turizm, Yerel ekonomik hayat, Sosyal hayat ve eğitim, Kültür sanat ve spor olarak belirledik” açıklamasında bulundu.
BÜYÜK PAY ULAŞIMA
Dünyanın tüm gelişmiş şehirlerinin en önemli ve çözümü için en fazla para harcanan sorununun trafik ve ulaşım olduğunu söyleyen Aktaş, bu gerekçeden hareketle yatırımlarda büyük payını ulaşıma ayıracaklarını söyledi.
Bursa’nın 2035 yılını planladıklarını söyleyen Başkan Aktaş, tek tek araç sayımları yapılarak hazırlanan planın Büyükşehir Belediye Meclisi’nden de oy birliği ile geçtiğini söyledi. Mevcut raylı sistem hatları hakkında konuşan Başkan Aktaş, 17.8 kilometrelik 20 istasyonlu Emek Arabayatağı hattında günlük 104 bin ve 30.9 kilometrelik 32 istasyonlu Kestel Üniversite hattında da günlük 180 bin olmak üzere günlük toplam 284 bin yolcu taşıdıklarını söyledi.
AĞLARLA ÖRÜLECEK
Yeni yapılacak hatlarla ilgili konuşan Başkan Aktaş, sinyalizasyon optimizasyonu çalışmalarının başladığını ve bu çalışma tamamlandığında sefer sıklığının iki dakikaya düşeceğini söyledi. Sadece bu düzenleme ile birlikte yeni bir hat yapmadan 284 bin olan günlük yolcu sayısının 2020 Temmuz ayında 460 bine çıkaracaklarını söyleyen Başkan Aktaş “Bunun yanında yarım kalan Terminal hattı var. Müstakil olan bu hattı mevcut hatta entegre ediyoruz. Terminal – Kent Meydanı raylı sistem hattımız 8.2 kilometre ve 11 istasyonu var. Cumhurbaşkanımız müjdeyi verdi ve gereken ne ise yapılacak dedi. Bunun yanında bin 355 yataklı şehir hastanemiz geliyor. Yine Yüksek Hızlı Tren Bursa’mızla buluşuyor. Trenin Bursa’daki bitiş noktasını göze alıp, halkımızın tamamen raylı sistemle hızlı trene ulaşımı temin için planlamamızı yaptık” dedi.
MİLLET BAHÇESİ PROJESİ
Şehircilik ve çevre başlığı konusunda en fazla önem verdikleri konuların başında ‘Yeniden Yeşil Bursa’ hedefi olduğunu söyleyen Aktaş, 40 dönümlük Atatürk Stadyumu’nun yanında Ürünlü’de 70 futbol sahası büyüklüğündeki 500 dönüm alanın da millet bahçesi olarak Bursa’ya kazandırılacağını söyledi.
Başkan Aktaş, Terminalin arkasına yapılacak 86 dönümlük Çeltik Tematik Çiçek ve Su Parkı, 200 dönümlük Gökdere Çocuk Aktivite Köyü ve Trafik Eğitim Merkezi, 225 dönümlük Vakıfköy Kent parkı ve 93 dönümlük Demirtaş Barajı Eğlence Parkı ve Mesire alanı ile Bursa’nın yeniden yeşille bulaşacağını belirtti. Hamitler Katı Atık Depolama sahasının botanik parka dönüştürüleceğini de kaydeden Aktaş, kent merkezinde bulunan hurdacıların da şehir dışına taşınacağını açıkladı. Başkan Aktaş, Mudanya şehir stadının olduğu alana uygulanacak altı otopark üstü yaşam alanı projesinin 33 farklı mahallede hayata geçirileceğine söyledi.
MARİNALAR YAPILACAK
Türkiye’nin 2023 hedefinde 50 milyar dolar olan turizm pastasının 70 milyar dolar olarak revize edildiğini söyleyen Aktaş, sahip olduğu tarihi kültürel ve doğal değerlerle Bursa’nın bu pastadan ciddi bir pay alabileceğini ifade etti. Başkan Aktaş “Mudanya Güzelyalı ve Kumyaka marinaları oluşturacağız. Mudanya’nın saklı cenneti Tirilye’yi tekrar ayağa kaldırmamız gerek. Gölyazı ciddi bir turizm markası olacak. Dağyenice’yi yakın zamanda yatırımcısıyla buluşturacağız. 500 dönümlük bu alan, günübirlik karavancıların misafir olacağı, doğayla uyumlu alanlarıyla Bursa’nın vazgeçilmezleri arasına girecek. Uludağ’ın 4 mevsim cazibe merkezi olması için orada günübirlik tesislerle ilgili projemizi tamamladık ve bakanlığa teslim ettik. Otoparkı, kafeteryası, camisi, eğlence merkezi ve restoranına kadar her türlü hizmeti vatandaşlarımız burada alabilecek” ifadelerini kullandı.
KAVŞAKLAR TRAFİĞİ RAHATLATACAK
Seçim sonrası ilk olarak işe Acemler’den başlayacaklarını vurgulayan Başkan Aktaş, direksiyonel kavşak uygulaması ile trafiğe önemli bir rahatlama getireceklerini söyledi. Aktaş, İzmir Ankara yolunun her iki yönüne yapılacak yan yollar, Hayran Cadde’nin duble yola çıkarılması, bölgeye yapılacak bin araçlık otopark ile Acemler’in nefes alacağını söyledi. Çevre yolunun Soğanlı bölgesine her iki yönlü dönüş kolları yapılacağını belirten Aktaş, Adliye Kavşağı, Balıklıdere üzerine yapılacak ve Değirmenönü ile Otosansit’i birbirine bağlayacak köprü, Özlüce bölgesini direkt otobana ve şehir hastanesine bağlayacak yeni yollarla ulaşımın artık sorun olmaktan çıkacağının altını çizdi.
GÜRSU’DAN ÇALI’YA METRO
Başkan Recep Tayyip Erdoğan’ın Bursa mitinginde sözünü verdiği Gürsu Çalı arası 28.2 kilometrelik yeni metro hattının detayları hakkında konuşan Aktaş “Gürsu’dan başlayıp tamamı yer altından olacak hattımız Çalı’ya kadar uzanacak. Demirtaş’tan başlayıp FSM’den geçen ve Çalı’ya kadar devam eden 20.2 kilometre ve 17 istasyonluyeni hattımız da 104 bin yolcu taşıma kapasitene sahip olacak. Bunun yanında BTSO’nun özel olarak ilgilendiği TEKNOSOB bizim yük akımız. Görükle’deki hattımızın Kızılcıklı ve Başköy’esağlıklı şekilde ulaşımı kaçınılmaz bir gerçek. Bunun için de 6 kilometre uzunluğunda ve altı istasyondan oluşan yeni bir hattımız var. 54 kilometre olan mevcut hattımızı 60 kilometre ilave ile 114 kilometreye çıkarıyoruz” şeklinde konuştu.