26 / 12 / 2024

C&A, 2011'de 20 mağaza açmayı planlıyor

C&A, 2011'de 20 mağaza açmayı planlıyor

Hazır giyim, rekabetin en yoğun yaşandığı sektörlerin başında geliyor. Yerli yabancı onlarca dev markanın faaliyet gösterdiği alanda pazarın önemli oyuncularından biri olan Alman C&A., 2011'i büyüme yılı ilan etti



Avrupa'nın en büyük hazır giyim perakendecilerinden biri olan C&A, 2007 başında Türkiye pazarına girmişti. Hatta bu konuya ilişkin ilk haberi de Ekonomist yapmıştı. Aradan geçen dört yıl içinde C&A, 21 mağazalık bir zincire dönüşmüş durumda. Bugüne kadar yılda 6-7 mağaza açarak mağazalaşmasını sürdüren şirket, 2011'de 20 mağaza açmayı planlıyor.

Anadolu'da büyüyecek

C&A'nin 2011'de açacağı mağazaların önemli bir bölümü Anadolu'da olacak. 'Kriz döneminde ister istemez biraz da kendimizi güvende hissetmek için İstanbul ve  Ankara  gibi büyük şehirlere mağazalaşmıştık. şžimdi enerjimizi Anadolu şehirlerine vereceğiz' diyen C&A. Türkiye CFO'su Berna Kural Okandan, 2011'i 40 civarında bir mağazayla kapatacaklarını söylüyor.
Akdeniz, İç Anadolu ve Karadeniz'de büyümeyi hedeflediklerini söyleyen Berna Kural Okandan, artık büyüme dönemine girdiklerini, birkaç yıl içerisinde 100 mağazaya rahadıkla ulaşabileceklerini söylüyor. 'C&A girdiği ülkelerde ya birinci ya ikinci marka olmuştur. Türkiye'de de bu gelenek devam edecek' sözleriyle daha agresif olacaklarının da sinyalini veriyor.
Berna Kural Okandan, C&A'nin Türkiye'deki dört yılık performansına bakıldığında en dikkat çeken konunun çocuk ürün grubunda yaşanan büyüme olduğunu söylüyor. Bu yüzden de C&A önümüzdeki dönem büyüme stratejini çocuk grubuna biraz daha odaklanma ¬ya ayırmış.

çocuk mağazaları açacak

Daha önceki mağazalarda olduğu gibi yeni mağazalarda da çocuk ürünlerine aynlan bölüm büyük tutulacak. Ayrıca sadece çocuklara yönelik ürünlerin satıldığı C&A Kids mağazalarının sayısı arttırılacak olacak.

şžu an C&A'nin faaliyet gösterdiği 21 mağazanın üç tanesi 'Kids' mağazası. 2011 'de açılacak mağazaların da bir bölümü Kids mağazası olacak. Okandan, yoğun rekabetin yaşandığı çocuk pazannda iddialı bir oyuncu olduklarını söylüyor. Bu yüzden de yerli yabancı birçok markanın faaliyet gösterdiği pazarda kendilerine rakip olarak özellikle çocukta LC Waikiki'yi gördüklerini söylüyor. Sözü kendisine bırakalım:
'Biz aslında her zaman büyük mağazacılıktan yanayız. Ama yeterli büyüklükte bulamadığımız yerlerde de Kids mağazalarıyla yayılacağız. Bize herkes 'H&M geldi ne düşünüyorsunuz' diye soruyor. H&M tabii ki bizim rakibimiz ama ürün ve fiyat yapımızla bizim aslında en önemli rakibimiz LC Waikiki.'

Organik itici güç olacak

çocuk kategorisi dışında en çok satışı aksesuar ve bayanda yapan C&A, önümüzdeki dönem şu ana kadar yeterli dönüş alamadığı erkek grubuna da eğilmek istiyor. Başta Almanya olmak üzere birçok Avrupa ülkesinde uygun fiyatlı takım elbise deyince ilk akla gelen markalardan birinin C&A olduğunu söyleyen Okandan, Türkiye'de erkek gi ¬yiminde istedikleri noktaya henüz ulaşamadıklarını söylüyor.

C&A'nin önümüzdeki dönemde büyümek istediği bir alan da organik ürünler. Wal-Mart dahil, C&A'nin 2010'da dünyanın en çok organik pamuk alımı yapan grubu olduğu söyleyen Okandan, her ürün grubunda sattıkları ürünlerin yüzde 20'sinin organik olduğunu vurguluyor. şžirket stratejisine göre, yüzde 100 organik ürünlerin fiyatlarının normal ürünlerle aynı olduğu söyleyen Berna Kural Okandan, 'şžu an yüzde 20 olan oran, birkaç yılda iki katına çıkacak. 2011'de özellikle bu konunun iletişimi üzerine odaklanacağız' diyor.

Yerelleşme başladı

C&A   Türkive     cephesinde     atılan önemli bir başka adım da yerelleşme üzerine gerçekleşiyor. şžirket bir süredir koleksiyon alımı ve tercihinde tamamen bağımsız bir yapıya kavuşmuş durumda. Bugüne kadar doğrudan Almanya'ya bağlı olan bir nevi Almanya C&A'nin kendi için seçtiği ürünleri Türkiye'de satan C&A, bu değişimle birlikte kendi koleksiyonunu yaratmaya başladı.

Berna Okandan, bu konunun kendileri için önemini 'Bugüne kadar Almanya'da seçilen koleksiyonu Türkiye'de satük. Artık daha esneğiz. şžu an mağazalarımızda sattığımız ürünlerin yüzde 10'unu Türkiye'de üretiliyor. Bu oran artacağı gibi Türkiye'ye özgü spesifik ürünler de ürettiriyoruz. İstanbul temalı t-shirtlerimiz çok sattı. Gelecekte bu tip ürünlere daha fazla önem vereceğiz' sözleriyle ifade ediyor.

Türkiye üretim üssü

C&A Türkiye, bir taraftan perakende ayağında güçlü bir oyuncu ha-line gelmeye çalışırken, bir taraftan da üretim ayağında önemli bir pazar durumunda. C&A'nm İstanbul alım ofisi Mondial, 1990'dan bu yana faaliyet gösteriyor. İstanbul, C&A için oldukça hayati öneme sahip bir merkez çünkü C&A'nın en çok alım yaptığı ülkeler sıralamasında ilk sıralarda yer alıyor.
Berna Kural Okandan, C&A'nın ürün temininin üçte birinin çin'den sağlandığını, Türkiye'nin payınım ise yüzde 10 civarında olduğunu söylüyor. Okandan'ın verdiği bilgiye göre, C&A'nın Türkiye'den gerçekleştirdiği alım tutan yıllık 300 milyon Euro'yu buluyor. C&A için Türkiye çok önemli bir merkez burası. Koleksiyonumuzun en önemli parçalan burada üretiliyor ve 19 ülkeye dağılıyor' diyen, C&A dünyasında Türkiye'nin üretimdeki önemli konumumun gelecekte de devam edeceğini söylüyor.
Ekonomist


Geri Dön