Perakende

 CaddeYıldız Mobilya 2021’de yeni mağaza yatırımlarına odaklandı!

Mobilya sektöründe yaklaşık 30 yıllık tecrübesiyle öne çıkan CaddeYıldız Mobilya, 2021’de yeni mağaza yatırımlarına odaklandı...

Mobilya sektöründe 1992'den bu yana yatak odasından yemek odasına, koltuk takımından, genç odasına kadar pek çok mobilyanın yanı sıra üst segment kaliteli aksesuar ürün grubuyla hizmet veren CaddeYıldız Mobilya, 2020'de satışlarının yüzde 90’ını online kanallardan yaptı. Online mobilya satışında kendi kategorilerinde dijital dönüşümü başlatan öncü firmalardan biri olduklarını dile getiren CaddeYıldız Mobilya Genel Müdürü Mesut Yıldız; yeniliklere hızla adapte olma yeteneği, orta ve üst segmente hitap eden geniş ürün gamı, lüksü ulaşılabilir kılan fiyat anlayışı, profesyonel iç mimar desteği ve müşteri memnuniyetini odağına yerleştiren bakış açıları sayesinde yurt içi ve yurt dışında tercih edilen bir şirket olduklarını kaydetti.

Evlere kapanma döneminde ev dekorasyonuna ilgi arttı

2020'de İstanbul’da Oasis Cadde’de tek katta 1.600 metrekarelik yeni konsept mağazasının açılışını gerçekleştiren CaddeYıldız, showroomunun yanı sıra ağırlıklı olarak online satış kanalıyla hizmet veriyor. Pandemiyle beraber tüketicilerin satın alma davranışlarında yaşanan hızlı değişimin etkisiyle 5 senede planladıkları ciro hedeflerine 2020’de ulaştıklarını dile getiren Mesut Yıldız, sözlerini şöyle sürdürdü: “2020 yılında ülkemizde orman ve kağıt ürünlerinde tüm zamanların ihracat rekoru kırıldı. Salgının etkisiyle birçok ihtiyacın online olarak karşılanması, Türkiye’de 5 yıl içerisinde öngörülen ve hedeflenen e-ticaret pazar payına 1 yıl içerisinde ulaşılması sonucunu getirdi. Dijital firmaların etkisiyle mobilya sektöründe 5 milyar doların üzerinde gerçekleşen ihracat ile iç piyasada önemli bir ivme kazanılmış oldu. Salgın koşullarına rağmen pazar payımızın bu denli büyümesi bizler gibi perakende mobilya sektöründe yer alan ve yerel işletmesini online pazara taşıyan markalar için de can suyu oldu. Yanı sıra özelikle online satış tarafında çeşitli yatırımlar ile istihdam yaratmamızı sağladı ve personel sayımızı neredeyse üçe katlamış olduk. Bu sayede hizmet sektörünün birçok kanalında yaşanan işsizlik sorununa kendi adımıza bir nebze olsun katkıda bulunduğumuzu söyleyebiliriz. Sektörde dalgalanma pandemi ile ilgili belirsizliğin en derin olduğu Mart ve Nisan aylarında yaşandı. Sonrasında tüm dünyanın evlere kapanması değişim ve yenilenme ihtiyacı doğurarak ev dekorasyonuna olan yönelimi artırdı ve bu kategorideki satışların artışına destek oldu.”

Mobilya sektöründe e-ihracatın liderleri arasında

2010'dan bu yana e-ticaret mobilya kategorisinde öne çıkan bir şirket olduklarını dile getiren Yıldız, “CaddeYıldız olarak mobilya sektöründe e-ihracatın liderleri arasındayız. 2020 yılında ihracatın ciromuz içindeki payı yüzde 25 olarak gerçekleşti. 2021 yılında da sektörümüz için büyük fırsatlar barındıran online mağazacılık alanında yatırımlarımıza devam ederek bu oranın yüzde 40’a çıkmasını hedefliyoruz. Almanya, Hollanda, Avusturya ve Bulgaristan gibi Türklerin yoğun olarak yaşadığı ülkelere yönelik ihracatımızı yeni pazarlara odaklanarak geliştirmek için çalışıyoruz. Bu noktada hedef pazarlarımız arasında Romanya da yer alıyor” dedi.

Bu yıl içinde yeni mağaza hedefliyor

Online kanala ayrılan istihdamı daha da arttırarak bu alandaki teknolojik devrime ve yeniliklere karşı adaptasyon süreçlerini hızlandıracaklarını belirten Yıldız, “2020 yılında olduğu gibi 2021’de de işletmelerin ayakta kalabilmesi için kendi içlerinde dijital dönüşüm sürecini tamamlamaları önem taşıyor. Biz de bugüne kadar edindiğimiz tecrübelerle kendi kategorimizde sektöre öncülük ve kılavuzluk etmeyi sürdüreceğiz. Bu yıl yurt içinde yeni bir mağaza açma hedefimiz de bulunuyor” dedi.

60 kategoride 8 bini aşkın ürün

60 kategoride 8 bini aşkın ev mobilyası ürününün satışını gerçekleştirdiklerini dile getiren Yıldız, “CaddeYıldız olarak güçlü yanlarımızdan biri de ürün çeşitliliğimizin fazla olması ve kaliteden ödün vermememiz. Örneğin yalnızca yatak odası kategorisinde 2 bin çeşit ürünümüz bulunuyor. Geniş ürün gamımızın yanı sıra bünyemizdeki iç mimarlarımızla müşterilerimize profesyonel bir destek vererek satış öncesinden sonrasına kadar her aşamada yanlarında olduğumuzu hissettiriyoruz. Bu güven duygusunu online kanalların esnekliği ile birleştirerek sektörümüze ve ülkemize katma değer sunmak için çalışıyoruz” şeklinde konuştu.