Kent Haberleri

Cahit Turhan: Ulaştırmada atağa geçtik!

Ulaştırma ve haberleşme yatırımlarının hayatın her alanına etki ettiğini söyleyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Turhan "Ulaştırmada atağa geçtik" dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Turhan, yaptığı açıklamada, “Ulaştırmada atağa geçtik” dedi. İşte Turhan’ın açıklamaları…

Ulaştırma ve haberleşme yatırımları hayatın her alanına etki ediyor. Çünkü kalkınmamızın, refah artışımızın, sosyal, kültürel ve ekonomik gelişmemizin yolu, büyük oranda bu işlerden geçiyor.

Biz işte tüm bunları sağlamak için çalışıyoruz. Bunun yekününe de beka meselesi diyoruz. Yaptığımız yatırımları değerlendirecek olursak 2003 yılından bu yana kamu özel ortaklığı projeleri ile birlikte 767,5 milyar Türk Lirası yatırım yaptığımızı belirtmek isterim. Yatırım harcamalarında yüzde 62'lik pay karayollarının oldu.

Özel sektör dinamizmini de harekete geçirdik. Bu şekilde toplam 198,5 milyar liralık Kamu Özel İşbirliği (KÖİ) başlattık. Yatırımların yüzde 77'si tamamlandı. Yapımı devam eden KÖİ projeleri ile birlikte 45,5 milyar TL'lik daha yatırımı ülkemize kazandıracağız.

Kuzey Marmara Otoyolu'na bakacak olursak, 7 milyar 950 milyon Dolarlık proje. Kuzey Marmara Otoyolu 2. ve 3. kesiminin (Kınalı-Odayeri ve Kurtköy-Akyazı) 2020 yılında bitirilmesi hedeflenmektedir. Otoyol uzunluğumuz 1.714 km idi. Önemli bir bölümünü yap işlet devret modeliyle olmak üzere 1.346 km daha otoyol yaptık.

Bugün otoyol ağımız 3 bin 60 km'ye çıktı. 2023 ve 2035 yıllarına kadar toplam 20 projede, 5 bin 532 kilometre daha otoyol yapımını hayata geçirmeyi planlıyoruz. Yapımı devam eden 1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü ile Balıkesir'e uzanan otoyollar hayata geçirilecek. Böylelikle Marmara Bölgesini kesintisiz otoyol ağı ile örmüş olacağız.



DEMİRYOLUNDA HATLAR YENİLENDİ

 



Demiryollarımıza gelecek olursak, 11 bin 590 km’lik demiryolu ağımızdaki ana hatların tamamını yeniledik. 1.213 kilometre yüksek hızlı tren hattı yaptık. Ankara-Eskişehir-İstanbul, Ankara-Konya-İstanbul güzergahlarında 52 milyona yakın seyahat gerçekleşti. Tüm demiryollarında, sadece bu yıl 200 milyona yakın yolcu taşıdık. Şu anda Ankara-İzmir ve Ankara- Sivas arasında toplam 1.889 km Yüksek Hızlı Tren Hattı yapımına devam ediyoruz. YHT, artık rotasını İzmir, Sivas ve Erzincan'a kırmıştır. Kapsayıcılığı her geçen gün daha da artacaktır. Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Demiryolu hattının 2020; çalışmaları yoğun bir şekilde sürdürülmekte olan Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Demiryolu hattının Polatlı-Afyonkarahisar kesiminin 2022, Afyonkarahisar-Uşak-Manisa-İzmir kesiminin 2023 yılında ve Bursa-Osmaneli (Bilecik) hattının ise 2023 yılında tamamlanması hedeflenmektedir. Konya-Karaman-Niğde-Mersin-Adana, Osmaniye-Gaziantep, Çerkezköy-Kapıkule gibi kesimlerde 1.626 km hızlı demiryolu hattında da yapım çalışmalarına devam ediyoruz. 429 km konvansiyonel demiryolu ile birlikte toplam 3 bin 944 km demiryolu yapımı devam ediyor. Hızlı trenle ilgili malzemelerin önemli bir kısmını artık kendi ülkemizde üretiyoruz. Milli yük vagonunu ürettik, kullanıyoruz. Milli Yüksek Hızlı Tren projesini ise Sanayi işbirliği Programı ile

 

HAVACILIK SEKTÖRÜNÜN ÇEHRESİ DEĞİŞTİ



Türk sivil havacılığı da, son 17 yıllık dönemde yaptığımız uygulama ve düzenlemelerle küresel ölçekte bir güç haline geldi. Yeni havalimanları yaptık, atıl olanları sivil havacılık sektörüne kazandırdık,modern terminaller inşa ettik. Aktif havalimanı sayısını 26'dan 56’ya çıkardık. Cumhuriyetimizin 95. Yıldönümünde İstanbul Havalimanı'nı açtık, tamamlandığında 200 milyon yolcu kapasitesiyle Dünyanın en büyük havalimanlarından biri olacak. Yapımını başlattığımız Çukurova Havalimanı'nda da 2020 yılı içerisinde çalışmalar devam edecektir. Rize-Artvin Havalimanı İnşaatı da hızla devam etmektedir. 2022 yılında tamamlanması planlanan havalimanının inşaatı işlerini 2020 yılı sonunda tamamlamak için büyük gayretle çalışıyoruz. Yozgat Havalimanı'nın ihalesine 2020 yılı içerisinde çıkmayı planlıyoruz. Bayburt -Gümüşhane Havalimanı'nın da ihalesi 2020 yılı i çerisinde yapılacak. Yolcu trafiği 211 milyona ulaştı.



KANAL İSTANBUL’A KAZMA VURACAĞIZ



Denizcilik sektöründe de çok önemli atılımlar gerçekleştirdik. 19. sıradaki Türk sahipli filomuz, bugün Dünya sıralamasında 15. sırada. Yabancı Bayrak Çeken Teknelerin Türk Bayrağına geçişini teşvik ettik. Bugüne kadar 6 bin 581 tekne Türk Bayrağı'na geçti. İstanbul Boğazına alternatif sağlayacak mal ve can güvenliğinin teminatı olacak Kanal İstanbul’un güzergâhını belirledik. Proje ve planlama çalışmalarını tamamlayıp önümüzdeki yıl yapımına başlayacağız. Bu konuyla alakalı doğrudan bilgiye sahip olmayan kişilerin eleştirilerini saygıyla karşılıyoruz. Ancak kimsenin şüphesi olmasın projenin fizibilitesini en ince ayrıntısına kadar yaptık.



5G TESTLERİ HAZİRAN’DA



Teknolojiyi mümkün olan en yüksek ölçüde yerli ve milli imkanlarla üreten ülkelerden biri olma yolundayız. 82 milyon nüfusa sahip ülkemizde yaklaşık 45 milyon e-devlet kullanıcısına ulaşmış durumdayız. Uçtan uca yerli ve milli 5G haberleşme teknolojilerinin geliştirilmesi için özellikle kritik altyapılarla ilgili üretim çalışmaları devam ediyor. Hedefimiz 2020 Haziranında yerli ve milli 5G denemelerine başlamak. Hatta bu anlamda 2020 yılı içinde başta İstanbul Havaalanı olmak üzere işletmecilerimize belirli lokasyonlarda verdiğimiz test izinleri ile 5G deneyimi kazanmayı amaçlıyoruz. Siber saldırılar tüm Dünyanın sorunu. Ulusal Siber Olaylara Müdahale Organizasyonumuzu oluşturduk.Bir önemli uluslararası tatbikatı Aralık ayı sonunda da başarıyla gerçekleştirdik.



ÇAMLICA KULESİ TEST YAYINLARINA BAŞLIYOR



İstanbul Küçük Çamlıca Radyo-TV kulesinden bu yıl test yayınlarına başlayacağız. Ulusal Akıllı Ulaşım Sistemleri Strateji Belgesi ve Eylem Planını hazırladık. Yerli ve milli kaynaklardan azami ölçüde yararlanacağız. 505 km’lik akıllı yolun inşası için çalışıyoruz. Üretimi devam eden Türksat 5A'nın 2020,5B'nin 2021 yılında uzaya fırlatılmasını ve hizmete alınmasını hedefliyoruz. Türkiye'nin en büyük Ar-Ge projesi Yerli Haberleşme Uydusu Türksat 6A da 2022 yılında hizmet vermeye başlayacak.