Kent Haberleri

Çanakkale 1915 Köprüsü bölge ekonomisine katkı sağlayacak!

1 saatlik yolu 3-4 dakikaya düşürecek olan Çanakkale 1915, tamamlandığında uluslararası ticarete sağlayacağı ulaşım avantajı sayesinde bölge ekonomisinin kalkınmasına köprü olacak.


Çanakkale zaferinin yıldönümünde temeli atılan Çanakkale 1915 Köprüsü tamamlandığında bölge ekonomisine ve uluslararası ticari faaliyetlere büyük ölçüde katkıda bulunacak. 10 milyar liranın üzerinde yatırım tutarına sahip köprü, Trakya'dan Ege ve Akdeniz'e uzanan ulaşım hattında Çanakkale'yi Marmara Bölgesi'nde çok önemli bir konuma taşıyacak. Cumhuriyetin 100. yılında açılması hedeflenen mega projenin geçtiği güzergaha yatırımcı kuruluşlardan yoğun ilgi var. Bunun nedeni ise köprünün, üretimin temel kriterlerinden biri olan 'ulaşım kolaylığı avantajını' sağlaması.

VATANDAŞA 'İŞ VE AŞ' İMKANI

1 saatlik yolu 3-4 dakikaya düşürecek köprünün geçtiği güzergahta devreye alınması planlanan her fabrika, vatandaş için 'iş ve aş' anlamına geliyor. Bölgedeki oda başkanları, turizmin gelişmesinde de umut kaynağı olan Çanakkale Köprüsü'nün ekonominin birçok alanında doping etkisi yapacağına dikkat çekiyor.




İSTANBUL DIŞINDA İLK BAĞLANTI

Yeni Şafak'a konuşan Tekirdağ Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Cengiz Günay, Lapseki ile Gelibolu arasına konumlandırılacak köprünün tamamlanmasıyla birlikte Marmara, Trakya ve Anadolu'nun birbirine İstanbul'un dışında ilk kez bağlanacağını söyledi. “Ulaşım medeniyettir” diyen Günay, vatandaşların demokrasinin gereği olan seyahat hakkının son derece konforlu hale geleceğini belirtti. Günay, “Tarihte özel bir öneme sahip olan Çanakkale, Osmanlı'ya başkentlik yapmış Edirne, doğal güzelliklere sahip Kırklareli'nin yanı sıra tarımda ve sanayide lider Tekirdağ köprünün getireceği ekonomik ve ticari nimetlerden önemli derecede yararlanacaktır” diye konuştu.

YATIRIMCI İLGİSİ KATLANARAK ARTAR

Bu projenin bölge insanının ekonomik ve sosyal hayatının canlanmasını sağlayacağının altını çizen Günay, şunları kaydetti: “İşin en önemli kısmı üretim ayağıdır. Bunun da kriteri ulaşım kolaylığından geçer. Dolayısıyla bölgemize yatırımcı ilgisinin katlanarak artacağını öngörüyorum. Tarımdan sanayiye ve hizmete kadar ekonomik aktiviteler maksimum seviyeye ulaşacak.”

ULAŞIMDA ALTIN DÖNEM

*Avrupa ile Asya arasında feribotla bekleme süreleri ile 1 saati bulan geçiş, 3-4 dakikaya inecek.

*Lapseki iskelesinden Çardak'a kadar oluşan araç kuyrukları köprü hizmete açıldığında sona erecek.

*Köprünün İstanbul ile Balıkesir arasındaki 354 kilometrelik otoyolu ise İzmir'e bağlanarak ulaşımda mesafenin daha da kısalması sağlanacak.

*Köprüden geçiş ücretinin otomobiller için 15 avro artı KDV olması öngörülüyor.





TURİZM İÇİN CAN SUYU

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Çanakkale Körfez Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Turgay Kılıç da mega projenin turizm için can suyu olacağını dile getirdi. Kılıç, şöyle devam etti: “Asya ve Avrupa yakasını birbirine bağlayacak olan köprü sayesinde İstanbul, Kırklareli, Tekirdağ hattından gelecek misafirlerimizin Çanakkale'ye ulaşımı daha kolay olacak. Özellikle Balkan ülkelerinden ve Yunanistan'dan turistler bölgemize yoğun ilgi gösterecek.”



Yeni Şafak