Ulaşım

Çanakkale Boğaz köprüsü inşaat çalışmaları başladı mı?

IHI ve Itochu, Türkiye’nin batısındaki Çanakkale boğazında dünyanın en uzun asma köprülerinden birinin inşası için fizibilite çalışmalarına başladı.

Kuleler arası açıklığın 2000 metreden uzun olması planlanan köprünün dünyanın en uzun köprüsü olan Hyogo’daki Akashi Boğazı Köprüsünü ( Akashi Kaikyo Bridge – 1991 ) geride bırakması bekleniyor. Yıl içinde maliyet hesaplanarak Türkiye hükümetine rapor verilecek. İhalenin ise 2016 yılı ve sonrasında gerçekleşmesi beklenmekte ve Çin, Güney Kore şirketlerinin de teklif verme ihtimali var. 


3. BOĞAZ KÖPRÜSÜ'NDE SON DURUM 3. BOĞAZ KÖPRÜSÜ'NDE SON DURUM

Fortune Türkiye'nin Nikkei Haber Ajansı'ndan derlediği haberine göre, iki şirket Türkiye’de bügüne kadar gerçekleştirdikleri büyük altyapı projelerindeki iş sonuçlarını vurgulayarak bu projeyi de kazanmayı hedefliyor. Türkiye hükümeti, kurulacak proje şirketinin köprü geçişlerinde araçlardan ücret alarak yatırımı karşılayacağı bir iş modelinin uygulanmasını düşünüyor.  


3. KÖPRÜNÜN SON HALİNE HAVADAN BAKIN 3. KÖPRÜNÜN SON HALİNE HAVADAN BAKIN

IHI bu projeden ayrı olarak İstanbul yakınlarındaki İzmit Körfezinde dünyanın en uzun 4. asma köprüsünü inşa ediyor. Mart ayında ana kabloların çekilmesinde kullanılan yürüme yolunun kopması sonucu, 2016 yılı Şubat ayında tamamlanması planlanan proje şu an itibari ile 5 aylık bir gecikme ile ilerliyor. IHI kaynak işlerinde çalışan personelin sayısını ilk planlanan sayının 4 katı olan 800’e çıkartarak inşaat süresini kısaltmayı hedefliyor.


Habertürk