04 / 11 / 2024

Çanakkale trafiğine vapurlu çözüm!

Çanakkale trafiğine vapurlu çözüm!

Çanakkale Valisi Güngör Azim Tuna, ağır vasıta trafiğini şehre sokmamak için, Çanakkale Boğazında Karacaören ile Akbaş mevkisi arasında ayrı vapur geçişi hattına ihtiyaç bulunduğunu bildirdi  




 Çanakkale Valisi Güngör Azim Tuna, ağır vasıta trafiğini şehre sokmamak için, Çanakkale Boğazında Karacaören ile Akbaş mevkisi arasında ayrı vapur geçişi hattına ihtiyaç bulunduğunu bildirdi.Çanakkale İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı, İl Özel İdaresi Toplantı Salonunda yapıldı. Toplantıya, kaymakamlar, belediye başkanları ile bölge ve kuruluş temsilcileri katıldı.

 Toplantıda söz alan Karayolları 1. Bölge Müdür Yardımcısı Mehmet Çetin, Çanakkale Boğaz Köprüsünün yapılacağı yerin belirlendiğini, TEİAŞa ait kablolarla, köprünün ayaklarının çakıştığını ve bunu Genel Müdürlüklerine ilettiklerini söyledi. Çetin, bununla ilgili olarak Genel Müdürlüğün gerekli görüşmeleri yaptığı kaydetti.

TEİAŞ 2. İletim Tesis ve Grup İşletme Müdürü Necdet Gürler de, daha önce Karayolları 1. Bölge Müdürlüğüne yazı yazdıklarını ve kendilerine "buradan kablo geçirmenizde herhangi bir sıkıntı yoktur" denildiğini hatırlatarak, şöyle konuştu: "Bizim kabloların geçtiği güzergah, tam köprünün ayaklarıyla üst üste çakışmış. Bu konuda görüşmeler yaptık. Tekrar bakanlık düzeyinde gelişmeler olduğunu biliyoruz. Ya köprü kayacak ya da biz kabloyu kaydıracağız ama biz çok mesafe katettik bu işte. Karayolları daha proje aşamasında. Onların bir de bağlantı yolları var. Biz yatırım yapmaya gayret ediyoruz ama şimdi Karayollarıyla böyle bir sıkıntı yaşadık. İnşallah aşacağız birlikte."

Kültür ve Turizm Müdürü Şinasi Haznedar ise, Lapseki ile Gelibolu arasında yapılması planlanan köprünün çok uzakta olduğunu ve Çanakkaleyi yetim bırakacağını ileri sürerek, "Bir kentin kamusal yararı söz konusuysa daha maliyetli bir tercih de yapılabilir. Bu aslında ekonomik olarak kamyoncuların, nakliyecilerin işine yarayabilir ama bir kentin canlılığı, turizm geleceği olarak bakıldığında böylesi tercihlerin ekonomik de olsa yapılmaması gerektiğini düşünüyorum" ifadelerini kullandı.

Eceabat Belediye Başkanı Kemal Dokuz da, konuyla ilgili görüşlerini şu şekilde aktardı: "Gelibolu Yarımadasına yılda 2-3 milyon ziyaretçi geliyor. Köprü, Geliboluya daha yakın Sütlüce bölgesine yapıldığında, bilhassa Ege ve Akdeniz tarafından gelen ziyaretçilerimiz yarımadaya ulaşmak için U çizecek. Dolayısıyla köprünün Karacaören ile Akbaş mevkisi arasında tasarlandığında Gelibolunun ya da Lapsekinin bir mağduriyeti yok burada."

Değerlendirmelerin ardından konuşan Vali Güngör Azim Tuna, projelerin hem teknik yönden hem de diğer hususlar bakımından incelenmesi gerektiğini ifade ederek, "Sizin dedikleriniz de tartışılır. Çanakkalenin yükü çok fazla. Bilindiği gibi feribot seferlerini Çanakkale-Eceabat arasında yapıyoruz. Ağır vasıta trafiğini şehre sokmamak için bizim Karacaören ile Akbaş mevkisi arasında ayrı bir iskeleye ihtiyacımız var. Şehirleri rahatlatmamız lazım. Bu çok önemli. Ağır vasıta trafiği her geçen gün artıyor. Bir şekilde buna çözüm bulunması lazım. Tabi köprü yapılınca her şey değişecek. Nüfus da artacak, yöre daha da gelişecek" şeklinde konuştu.

Tuna, "Çanakkaleyi görmek insanlar bir şekilde, köprü yakında da uzakta da olsa merak etmeyin onlar gelecektir. İnsanlar buradan geçerken bir şeyler alırlar şeklinde ufak esnaf mantığıyla da olaya bakmamamız lazım. İnsanlar bugünkü zor şartlarda bile Çanakkaleye geldiğine göre, o zaman daha çok geleceklerdir" ifadelerini kullandı.

Toplantıda, MTA Kuzey Batı Anadolu Bölge Müdürü Ali Altınay, Gökçeadada yapılan metalik maden aramaları ve jeotermale yönelik çalışmalar hakkında bilgi verdi. Altınay, Gökçeada Metalik Maden Projesinin, 3 yıllık sondaj çalışmalarından sonra tamamlandığını, buranın, fizibilite çalışmasının ardından ihaleye çıkarılacağını bildirdi.

Bunun üzerine Vali Tuna, Gökçeadaya "Organik Ada" dediklerini belirterek, Altınaya, bu tür konuların paylaşılmadan önce, ilgili birimlere iletilmesi gerektiği uyarısında bulundu.

AA


Geri Dön