Canan Residence'ta fiyatlar 335 bin TL'den başlıyor!
İpek şampuan markasının yaratıcısı Canan Kozmetik'i 2007 sonunda Fransız L'oreal firmasına satan Canan Kozmetik 'in kurucusu Necati Akyazıcı, konut sektöründe markalaşmanın çok önemli olduğunun altını çiziyor
Yüzde 50 prim yapan Canan Residence'ı hayata geçiren Necati Akyazıcı konut üretmenin çok ciddi bir iş olduğunu söylüyor.
Akyazıcı, "Sanayicilik tecrübemizle, daha alaylı olan inşaat sektöründe fark yaratırız. Gelecekte de fark yaratanlar kalacaklar piyasada. Biz Canan Yapı'yı kurarken, ilerde inşaat sektörü kontrollü olacak; binlerce müteahhit olacak ve biz de onların içinde yer alacağız diye düşündük. Bu işte çok para var, herkes kazanıyor, biz de kazanalım diye girmedik. Konut üretmek çok ciddi bir iş. Bu kadar ciddi bir işi de üretmek alaylı olmamalı, mutlaka kurumsallaşmalı. Biz de işimizi en iyi yapanlar arasında olmak için çok titiz davranıyoruz" diyor.
Canan Residence'tan daha iyisini yine biz yaparız
Ataşehir'de hayata geçirdikleri Canan Residence projesinin sektöre örnek olabilecek bir proje olduğunu söyleyen Akyazıcı, bu örneği en az 10 yıl kimsenin geçemeyeceğini düşünüyor. Akyazıcı bu düşüncesini de şöyle açıklıyor: "Canan Residence, birçok iyiyi bir arada barındırıyor. Her şey çok detaylı düşünüldü. Bizden iyi projeler yok mu Tabi ki var. Ancak, projeyi otoparkından yeşil alanına, kullanım kolaylığından ekonomisine kadar düşündüğünüz zaman, şu anda bu kadar kontrollü ve ihtiyacı mükemmel çözen bir proje yok. Bu projenin daha iyisi olursa da ölçeğe uygun bir arsada yine biz yaparız diye düşünüyorum."
Sıradan işlerle rekabet edemeyiz
Akyazıcı, Canan Yapı'nın gündemindeki projeler hakkında da şunları söylüyor: "Üzerinde çalıştığımız projeler var. Her iki yakada da hayata geçirmeyi planlıyoruz. Ama düşüncemiz ölçeğinin, lokasyonunun fark yaratacak bir proje olması. Sıradan işlerde rekabet edemeyiz. Sanayiciyken ekonomik ürünle, dünya ürünleriyle rekabet ettik ancak bu sektörde kolay değil. Müşteri hazır giyim alır, beğenmez. 2 sene sonra başka bir model çıkarırsınız. Ama bunda her gün yaşıyor ve sorguluyor. Müşteri memnuniyetini yüzde yüz sağlamak çok önemli. Üretim yapmak hakikaten zor. Sanayicisi de inşaatçısı da kahraman denilecek insanlar. Bu kadar insanın sorumluluğunu almak, riske girmek, bu işleri yönetmek zor bir iş. Ömrüm üretimle geçti. İnşaat da bu işin zorlarından birisi. Çünkü standart hiçbir şey yok."
Yapan da satan da hâlâ alaylı
Yüksek binalar yapmanın, hafriyatlar yapmanın yapım riskinin bulunduğunun altım çizen Akyazıcı, krizlerden etkilenme riskinin de çok fazla olduğunu söylüyor ve ekliyor: "Başka bir üretim yaptığınızda, aylık 100-150 satış yapar siniz, işler bozuk olduğunda bu rakam 10-20 oynar. Kriz % olduğu zaman öyle bir etkileniyor ki 0'a düşüyor mesela. O zaman 10-20 satıyorsunuz. Ama taahhütleriniz var, tarihler var. Dışarıdan göründüğü kadar kolay değil hiçbir şey. Zannediyorlar ki herkes yapar. Öyle değil. Zor bir iş ve çok önemli bir iş. Ekonominin çok yönlü bir kısmım kapsıyor. Ama maalesef çoğu hala alaylı. Yapan da, satan da, taşeronu da, bürokrasi. Bürokrasi kayıt dişiliği kabul ediyor. Kayıt dışı bir sektörün kurumsallaşması da yavaş oluyor. Kayıt dişilik her geçen gün azalsa da, yine istenen sayıda değil."
İnsanlar bakınca kaliteden anlıyor
Canan Residence'ta yaşamın ağustos ayında başladığım ve projenin üçte ikisinin dolu olduğunu söyleyen Canan Yapı Yönetim Kurulu Üyesi Fatoş Akyazıcı, 30-50 yaş arası insanların projeyi tercih ettiklerini söylüyor ve sebebini şöyle anlatıyor: "İnsanlar şöyle bir hayal kuruyor. "Yazın havuz başına indiğimde ne olduğu belirsiz insanlarla mı olacağım Yoksa komşularımla mı" Bu büyük bir etki. Örneğin, bir müşterimiz herhangi bir projeden daire almış. Her gün farklı insanlarla asansöre binmekten rahatsız olduğu için, bizim projemizden daire satın aldı. Bu tip beklentiler de var. Özel hayatının korunmalı olması, daha samimi olması, daha kaliteli olması, 1+1'lerimizde yeni evli müşterilerimiz var. 1+1 ve 2+1'lerde tek başına yaşayan beyler, bayanlar, çalışan profesyoneller var. Fakat kaliteli insanlar. Onların yalnız yaşantıları bile kaliteli. Eğitim ve kültür düzeyi yüksek. Yaşam kültürü yüksek. Kaliteden anlayan insanlar. Bakınca 'Burası çok kaliteli bir proje, burada oturmak istiyorum' diyorlar."
Fiyatlar 335 bin TL'den başlıyor
Ünlü mimar Adnan Kazmaoğlu'nun tasarladığı 269 daireden oluşan Canan Residence projesinde Mimar EM Kınıkoğlu ve Tanju Özelgin'in iç dekorasyonunu yaptığı dairelerde Grohe armatür, Duravit vitrifiye, İtalyan Snaidero mutfaklarda Miele ankastre bulunuyor. Ayrıca projede Spa merkezi, 22 metre Akyazıcı uzunluğunda kapalı yüzme havuzu jakuzi ve çocuk yüzme havuzu, yoga ve plates salonu, Technogym'in yam sıra squash salonu, çocuk oyun alanları, kapalı basketbol salonu ve sinema salonu da bulunuyor. Canan Yapı Yönetim Kurulu Üyesi Fatih Akyazıcı, sosyal alanların üyelik gerektirmeden sadece Canan Residence'ta konut sahibi olanlara sunulduğunun altım çiziyor ve ekliyor: "Bu da bir aidat bedeli içinde sunuluyor. Aidatlar ise 340 TL'den başlıyor, 520 TL'ye yükseliyor. 1+1 ve 4+1 daire seçeneklerinin yer aldığı projede fiyatlar 335 bin TL'den başlayarak 950 bin TL'ye kadar çıkıyor. Alanları 225 metrekare ile 480 metrekare olan Penthouse dairelerin fiyatı ise 750 bin dolar ile 1 milyon 600 bin dolar arasında değişiyor."
Hürriyet/Seda TABAK
0216 499 93 27 - 28
www.cananresidence.com
bilgi@cananresidence.com
Projeden görüntüler için tıklayınız...