26 / 12 / 2024

Cankurtaran Tüneli'nde sona yaklaşılıyor!

Cankurtaran Tüneli'nde sona yaklaşılıyor!

Karadeniz'i Erzurum üzerinden İran'a bağlayan, zorlu kış şartlarında geçit vermeyen Hopa-Artvin kara yolu güzergahındaki Cankurtaran Geçidi'ne alternatif olarak yapılan Cankurtaran Tüneli'nin 9 bin 170 metrelik bölümünde delme işlemi tamamlandı....



Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tarafından 29 Ekim 2010'da temeli atılan, iki tüp halinde inşa edilen, bitirildiğinde toplam 10 bin 400 metre uzunluğunda olacak Cankurtaran Tüneli'nde delme çalışmaları, Borçka ve Hopa ilçelerinden çift taraflı sürdürülüyor.


Artvin Valisi Kemal Cirit, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Cankurtaran Tüneli'nin Artvin'in Hopa ile Borçka ilçeleri arasında 5 bin 200 metre uzunluğunda çift tüp şeklinde inşa edileceğini, yapımı tamamlandığında Türkiye'nin en uzun karayolu tünellerinden biri olacağını söyledi.


Tünelde kazı ve destekleme çalışmalarının hızlı şekilde devam ettiğini belirten Vali Cirit, şunları söyledi:


"Hopa ve Borçka taraflarındaki çift tüplerde çalışmalar aralıksız sürdürülüyor. Bugüne kadar Borçka tarafındaki her iki tüpün 3 bin 470 metre, Hopa tarafındaki her iki tüpün ise 5 bin 700 metrelik kısmı delinerek kazı ve destekleme çalışması yapıldı. Yani her iki tüpte bugüne kadar 9 bin 170 metrelik kısmı delinerek kazı ve destekleme çalışması yapıldı. Her iki tüpte ışığın görünmesine toplam bin 230 metrelik bölüm kaldı. Ayrıca tünellerin Hopa tarafında 2 bin 636 metre, Borçka tarafındaki her iki tüpün ise bin 212 metrelik bölümüne kemer beton döküldü."


Tünelde kazı çalışmalarının yerin yaklaşık 300 metre altında aralıksız sürdürüldüğünü ifade eden Vali Cirit, şöyle devam etti:


"Kazı çalışmasının akabinde bir aylık zaman içinde betonlama çalışması da bitmiş olacak. Tünelde şu an itibariyle yüzde 95'ik fiziki gerçekleşme sağlandı. Her iki tüp giriş ve çıkış yönünde aynı mesafede kazı işlemleri ile yürütülüyor. Her iki tüpte ışığı Mart 2014 tarihinde görebileceğimizi ümit ediyorum. Tünellerde kazı çalışmasının ardından aydınlatma ve havalandırma gibi diğer ikinci kısım işler başlayacak. Bu çalışmaların ise en geç 2015'de tamamlanması planlanıyor."


-Hopa-Borçka arasını 12 kilometre kısaltacak


Tünelin bağlantı yolları ile toplam uzunluğunun 7 bin 288 metre olacağını anlatan Vali Cirit, "Tünel, Karadeniz'i güneye, Erzurum üzerinden İran'a bağlayacak, ayrıca Hopa-Borçka arasındaki kara yolu ulaşımını 30 kilometreden 18 kilometreye düşürecek" dedi.


Tünelin Türk mühendislik harikası olduğunu vurgulayan Vali Cirit, tünelin 2015 yılında hizmete girmesiyle kar ve buzlanma nedeniyle özellikle kış aylarında ulaşımda büyük aksamalar yaşanan Cankurtaran Geçidi'nin tarihe karışacağını kaydederek, "Yol medeniyet demektir. İnsan yaşamının en önemli konforlarından birisi. Burada hem müteahhitimizin çalışmalarını hem de Karayolları Genel Müdürlüğümüzün çalışmalarını gördükten sonra Türk mühendisliğinin hangi aşamaya geldiğini daha iyi anlıyoruz. Mühendislerimizle ne kadar gurur duysak azdır" diye konuştu.


-Tüneller ve barajlar şehri Artvin


Artvin'in yeni tamamlanan, yapımı devam eden kara yolları ve barajlar nedeniyle adeta bir şantiyeyi andırdığını dile getiren Cirit, şunları kaydetti:


"Artvin tünellerle ve barajlarla donatıldı diyebiliriz. İlimize devletimizin çok ciddi yatırımları bulunuyor. Bugün yapımı devam eden tünellerimizle birlikte toplam 62 adet tünel kurulmakta. Bunlardan yaklaşık 56'sı hizmete girecek aşamadadır. Hem DSİ Genel Müdürlüğümüzün yaptırdığı barajlar ve dolayısıyla kapanan yollar için açılan tünellerimiz var hem de Karayolları Genel Müdürlüğümüzün yaptığı tüneller var. Bu açıdan da baktığımızda Artvin için tüneller şehri de diyebiliriz.


Aynı zamanda Çoruh Nehri üzerinde 7'si büyük olmak üzere toplam 28 baraj söz konusu. Bu büyük barajlardan Muratlı, Borçka ve Deriner barajlarının yapımı tamamlanarak ülkemizin hizmetine sunuldu. Dolayısıyla barajlardan dolayı kapanan yolların yerine yeni tüneller açılıyor."


AA


Geri Dön