Cankurtaran Tüneli'nin yüzde 70'i tamamlandı!
Tamamlandığında Türkiye’nin en uzun tünellerinden biri olacak Hopa-Artvin karayolu güzergahında yapılan Cankurtaran Tüneli’nde betonlama çalışmalarının yüzde 70’i tamamlandı. Tünelin 2015 yılı sonunda açılacağı ifade ediliyor.
Karadeniz'i Erzurum üzerinden İran'a bağlayan, zorlu kış şartlarında geçit vermeyen Hopa-Artvin karayolu güzergahındaki 690 rakımlı Cankurtaran Geçidi'ne alternatif olarak yapılan Cankurtaran Tüneli'nin 10 bin 400 metrelik bölümünde delme işlemi, 16 Mart 2014'te tamamlandı. Dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tarafından 29 Ekim 2010'da temeli atılan, iki tüp halinde inşa edilen Cankurtaran Tüneli'nde betonlama çalışmaları, Borçka ve Hopa ilçelerinden çift taraflı sürdürülüyor. Artvin Valisi Kemal Cirit, yaptığı açıklamada, Cankurtaran Tüneli'nin Artvin'in Hopa ile Borçka ilçeleri arasında 5 bin 200 metre uzunluğunda çift tüp şeklinde inşa edileceğini, yapımı tamamlandığında Türkiye'nin en uzun karayolu tünellerinden biri olacağını söyledi. Tünelde betonlama ve destekleme çalışmalarının hızlı şekilde devam ettiğini belirten Vali Cirit, "Tünel inşaatında delme işlemi her iki tüpte mart ayında tamamlandı.
Her iki tüpte devam eden betonlama çalışmaları ise yüzde 70 tamamlandı. Artık şunu deme şansına sahibiz; Özellikle tır sürücülerimiz ve araçlarıyla yolculuk yapan vatandaşlarımız, bu kış son kez Cankurtaran Dağları'nı geçecek. Umuyorum ki tünel çalışmalarının sona ermesiyle 2015 yılı sonunda Cankurtaran Tüneli sürücülerimize hizmet vermeye başlayacak" ifadesini kullandı.
Gazete Gerçek