06 / 11 / 2024

Capacity günde 60 bin ziyaretçi çekiyor

Capacity günde 60 bin ziyaretçi çekiyor

Capacity Alışveriş Merkezi günde ortalama 60 bin ziyaretçi çekiyor, aylık 35 milyon dolar ciroya ulaşıyor




Bakırköy'deki Capacity Alışveriş Merkezinin birinci yılını değerlendirmek amacıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan Capacity Alışveriş Merkezi Genel Müdürü Tarkan Yurdaay, Avrupa'da kişi başına düşen alışveriş merkezi sayısının Türkiye'den çok daha fazla olduğunu vurgulayarak, "Doğru lokasyonlarda doğru planlamalarla olmak şartı ile Türkiye'nin, daha çok alışveriş merkezlerine ihtiyacı var" dedi. Mevcut alışveriş merkezi yatırımlarının çok detaylı düşünülmediğini dile getiren Yurdaay, yeni yapılacak alışveriş merkezlerinin çok planlı yapılması ve Anadolu'ya da yayılması gerektiğini söyledi. Türkiye'de alışveriş merkezlerinin özellikle son 2-3 yılda artış gösterdiğini belirten Yurdaay, "Eskiden eşinden dostundan alışveriş yapan tüketiciler, alışveriş merkezi kültürünü kabul etmeye başladılar. Bu bir süreç ve Türkiye henüz bu yolun başlarında sayılır. Bu sürecin nereye gittiğini yaşayarak göreceğiz" diye konuştu.



Capacity projesine başladıklarında hedef ziyaretçi sayısını günde ortalama 50 bin kişi olarak belirlediklerini anlatan Yurdaay, Capacity'nin günde ortalama 60 bin ziyaretçi çektiğini, aylık 35 milyon dolar ciroya ulaştıklarını ve 187 mağaza ile birlikte toplam bin 836 personel istihdam ettiklerini bildirdi. Tarkan Yurdaay, müşterilerinin yüzde 23,5'inin İstanbul'un Anadolu yakasından olduğunu belirterek, şöyle konuştu:
"Hedeflediğimiz müşteri profilini yakaladık. ziyaretçi sayısı hedefimizi aşmış olmamız, bizi çok mutlu ediyor ve gururlandırıyor. Capacity; Bakırköy, Ataköy, Florya, Yeşilköy'ün yanı sıra Etiler, Nişantaşı, Bahçeşehir ve Anadolu yakası gibi diğer lokasyonlardan da ziyaretçi çekiyor. Bu da ayrı bir sevinç kaynağımız oldu. Kuruluşumuzun birinci yıl dönümünü de bugün 3 ziyaretçimize 3 adet Mercedes B-150 hediye ederek kutlayacağız." Perakendecilikte kalifiye personel açığı olduğuna da dikkati çeken Yurdaay, "gizli müşteri" uygulamasıyla mağazalardaki hizmet kalitesini ölçerek bunu mağaza yöneticileri ile paylaştıklarını anlattı.



"KİRALARIN CİRO İLE DOĞRU ORANTILI OLMASI GEREKİYOR"
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Yurdaay, bir gazetecinin "krizde kira ödemelerinde bir sorun yaşadınız mı?" sorusu üzerine, bünyelerindeki firmaları düşündüklerini belirterek, şunları kaydetti: "Krizin patlak vermeye başlayacağının sinyallerini alınca, firmalarımızla bire bir görüşmeler yaptık. Onların isteklerini yerine getirmek için çalıştık. Çok daha zorda kalmamaları için de kirada, dolar kurunu 1,35'te sabitledik. Bugünden sonra da her zaman onların yanında olmaya devam edeceğiz. Kira fiyatlarının düşük veya yüksek olması da göreceli bir şey diye düşünüyorum. Bence, kiraların ciro ile doğru orantılı olması gerekiyor ama bunu sağlamak çok zor oluyor. Krizin çok yoğun hissedildiği geçen yılın son çeyreğinde
dahi ciromuzda bir düşüş olmadığı gibi daha fazla ciro elde ettik." Tarkan Yurdaay, bir soru üzerine de, Capacity'nin gece ikiye kadar açık olduğunu belirterek, geçen yıl Kurban Bayramı öncesinde bir gün içinde 140 bin 776 ziyaretçiyi ağırladıklarını anlattı.
Capacity'de şu an 5 boş mağazanın olduğunu da dile getiren Yurdaay,  "Bu mağazalarla yollarımızı biz ayırdık. Alışveriş merkezimizin konseptini yansıtacak, ziyaretçiye en iyi hizmeti verecek firmalarla çalışmak istiyoruz" diye konuştu. Bir gazetecinin, "Bu yılki ciro ve ziyaretçi sayısı hedefiniz nedir?" sorusuna da Yurdaay, günde ortalama 65 bin ziyaretçi ve ciroda da mevcudu korumayı hedefledikleri karşılığını verdi.


Geri Dön