Perakende

CarrefourSA 130 yeni mağaza açacak!

CarrefourSA ihracata yönelik de yatırımlarına hız veriyor. eçtiğimiz yıl 25'e ulaşan bayilik sistemini de 2021 yılı sonuna kadar 100'e çıkarmayı planlanan şirket bu yılın sonuna kadar 130 yeni mağaza açacak.

Perakende sektöründe 2021 yılında da pandemi etkilerinin sürmesi bekleniyor. KPMG'nin perakende raporunda, kuvvetli mağazacılık sistemi, güçlü dijital yapısı ve entegre süreçleri olan sektör oyuncularının bu süreçte liderliğini korumaya devam etmesi planlanıyor. Dijital yatırımların sektörde katlanarak artması, müşteri memnuniyetinin hiç olmadığı kadar merkezde yer alması ve çoklu kanal stratejilerinin adaptasyonunun artması bu yılın beklentileri arasında bulunuyor. Mağazasız perakende zircirlerinin önemini önümüzdeki dönemde yükseleceğini söyleyen CarrefourSA Genel Müdürü Kutay Kartallıoğlu, şirket olarak doğru gıdayı müşteriye ulaştırmak misyonuyla e-ticaret ve dijitalleşme yatırımlarını sürdüreceklerini söylüyor.

Fortune Dergisi'nde yer alan habere göre; geçtiğimiz seneyi 8 milyar TL'lik bir ciro ile kapatan CarrefourSA'yla ilgili satış alanlarının yüzde 40'ının AVM'lerde olduğundan bahseden Kartallıoğlu, pandemi kaynaklı AVM kısıtlamaları sebebiyle önemli bir trafik düşüşü yaşadıklarını ancak cadde mağazalarında ve e-ticaret performanslarında artışların olduğundan bahsediyor. Şirketteki robotik süreç sayısının 25'i aştığına değinen Kartallıoğlu, çalışanların artık mağazalardaki ekran başı işlerden daha çok, müşteriye doğru yönelmeye gayret ettiklerini ve müşteri memnuniyetiyle ilgili ise genel kampanyalar yerine müşteri özelinde kampanya seçenekleri üzerinde çalıştıklarından bahsediyor. Şirket pandemi döneminde dijitalleşmenin bir getirisi olarak, İstanbul'daki Lezzet Arası restoranlarında da "online restoran" sistemine geçti.

CarrefourSA, pandemi sürecinde hayata geçirdiği küçük esnafı deskleyen ve geçtiğimiz yıl 25'e ulaşan bayilik sistemini de 2021 yılı sonuna kadar 100'e çıkarmayı ve kendi içinde de 130 yeni mağaza açmayı planlıyor. Bayilik sisteminin Avrupa'da son derece yaygın bir sistem olduğunu ve bireysel girişimcilere, esnafa rekabet edebilme gücü sağladığından bahseden Kartallıoğlu, bayilerin kârlı şekilde işlerini modern ticaretin esaslarına göre gerçekleştirebileceklerinden emin olmak istediklerini söylüyor.