Perakende

CarrefourSA'dan girişimcilere patron olma fırsatı

Çeşitli konseptler altında bayilik sistemini genişletmeyi hedefleyen CarrefourSA, özellikle kadın girişimcileri destekleyerek 3 yıl içinde 1000 bayi hedefine ulaşmayı planlıyor. İşte yatırım maliyeti...Bu yıl 20’ncisi düzenlenen Bayim Olur Musun Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı’nda işletmesini hayata geçirmek isteyen girişimcilerle bir araya gelen CarrefourSA, bu yıl sonuna kadar 200 bayiye ulaşmayı hedefliyor

Süper market zinciri CarrefourSA, 2020 yılında başlattığı bayilik sistemiyle 160 bayiye ulaştı. Bu yıl 20’ncisi düzenlenen Bayim Olur Musun Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı’nda işletmesini hayata geçirmek isteyen girişimcilerle bir araya gelen CarrefourSA, bu yıl sonuna kadar 200 bayiye ulaşmayı hedefliyor.CarrefourSA İcra Kurulu Üyesi ve Genel Müdür Yardımcısı Bulut Batum, CarrefourSA olarak gelişimin bir parçası olmak ve kendi başarısını yazmak isteyen girişimcileri bayilik sistemiyle buluşturduklarını söyledi. Batum, yılların getirdiği birikim ve tecrübeyi Türkiye’nin her noktasına ulaştırmayı hedeflediklerini belirterek bayilik sistemiyle CarrefourSA çatısı altına giren her girişimciyi ürün ve stok yönetimi, IT sistemleri, lojistik süreci ve pazarlama gibi tüm konularda herhangi bir bedel almadan desteklediklerini ifade etti. Türkiye genelindeki 13 depo sayesinde Türkiye’nin her yerine ulaşabilen bir lojistik desteği sağladıklarını da ifade eden Batum, güvenilir marka imajı ve sahip oldukları büyük satın alma gücüyle geniş bir ürün yelpazesi sunduklarını söyledi.

Bu imkanlar doğrultusunda bayilerin kısa sürede güçlü ve sürdürülebilir bir büyüme yakaladıklarını dile getiren Batum, 44 ildeki 850 mağazanın 160'ını bayilerin oluşturduğunu ve bunların 25'inin kadın girişimciler yönetiminde olduğunu kaydetti. Çalışanlarının yüzde 40'ının da kadınlardan oluştuğunu ifade eden Batum, bayilik sisteminde kadın girişimcileri ön plana çıkarmak için desteklerinin devam edeceğini belirtti.

Bayi olmanın maliyeti ne kadar?

 Mini, Süper ve Express formatlarda bayilik verdiklerini dile getiren Bulut Batum, esnafı kazanmak için çıktıkları bu yolda bayilik sisteminin girişimciler ve esnaf için çok karlı bir yatırım olduğunu söyledi.Bayilik koşullarının konsepte ve büyüklüğe göre değişiklik gösterdiğini aktaran Batum, mini ve süper konseptler için metrekare başına yatırım maliyetlerinin 5-7 bin TL arasında değiştiğini, akaryakıt tarafındaki Express mağazalar için ise 6 ile 8 bin TL arasında değiştiğini bildirdi. Yatırımın 2 yıl gibi kısa bir süre içinde geri döndüğünü belirten Batum, önümüzdeki 3 yıl içinde 160 olan bayi sayısını 1000'e ulaştırmayı hedeflediklerini vurguladı.

 

Üç büyük zincirde yarış devam ediyor. Hangisinin kaç marketi var?