CATHIC, Hilton İstanbul Bomonti Hotel’de düzenlendi!
CATHIC (Türkiye ve Komşu Ülkeler Otel Yatırım Konferansı) 9-10 Haziran tarihlerinde Hilton İstanbul Bomonti Hotel’de düzenleniyor. Etkinlik, dünyanın farklı ülkelerinden 1000’in üzerinde katılımcıyı bir araya getirirken yeni iş ortaklıklarını teşvik etti.
Otel yatırımcıları için bu yıl İstanbul’da dördüncüsü düzenlenen etkinlik, başladığından bu yana dünyanın farklı ülkelerinden 1000’in üzerinde katılımcıyı bir araya getirirken yeni iş ortaklıklarını teşvik etti. CATHIC bu sene de mevcut veya planlama aşamasında olan turizm yatırımları için en uygun fırsatların bulunabileceği platform olarak öne çıkıyor.
CATHIC’de, bölgesel ve uluslararası yatırımcılar, operatörler ve hükümet yetkilileri bu heyecan verici piyasadaki en son trendleri, fırsatları ve zorlukları görüşmek üzere bir araya geliyor ve görüşmeler 70’in üzerinde sektör kıdemlisinden oluşan bir konuşmacı kadrosu tarafından yönetiliyor.
Dünyanın en çok turist alan 6. ülkesi olan ve denizden dağ tatiline, golf turizminden sağlık turizmine kadar turizmin her alt dilimini barındıran Türkiye’de konaklama sektöründe yatırıma duyulan ihtiyaç da her gün artıyor. Uluslararası ziyaretçi sayısının 2007’den bu yana % 40 artarak 2013’te 32 milyona ulaştığı Türkiye’de bu rakamın önümüzdeki yıllarda artacağı tahmin ediliyor. Gerek otel yatırımcıları gerekse geliştiriciler için büyük bir potansiyel olan Türkiye’nin turizmde sunduğu fırsatlar ve zorluklar CATHIC’de tartışılıyor. Program uluslararası CEO’lar ve hükümet yetkililerinin konuşmalarını, en üst düzey ekonomistlerin tahminlerini, bölgedeki son gelişmeleri içeren ve trendler, sektördeki, en iyi uygulamalar üzerine panelleri içeriyor.
TÜRKİYE’NİN 35 TANE DAHA 5 YILDIZLI OTELE İHTİYACI VAR
CATHIC konferansında ilk gün düzenlenen ’’Türkiye’de Turizm Altyapısının Geleceği’’ konulu konferansta konuşan TYD( Turizm Yatırımcıları Derneği) Başkanı Murat Ersoy, Atlasjet’in yatırımlarıyla ilgili bilgiler verdi. Ersoy, “Stratejik açıdan Türk yatırımcısı için önemli olan bölgeleri belirliyoruz. Bu bölgelerde havayolu yatırımları yapıyoruz. Biz karşı ülkelerde yatırımlarımızı tamamlayarak, büyük bir network oluşturmaya çalışıyoruz. Bölgesel global havayolları yaratmaya çalışıyoruz” dedi. Ersoy ayrıca, Türkiye'nin hala 35 tane 5 yıldızlı otele ihtiyacı olduğunu da belirtti ve uluslararası zincir markalarla işbirliği yapılmasını tavsiye etti.
İstanbul'da yatak kapasitesinin artması gerektiğini belirten Ersoy, bu durumda havayollarının da daha cesaretli olarak operasyonlarını yoğunlaştırabileceğini ifade etti. Ersoy, "Bu konuda hiçbir çekince olmaması gerekiyor. Turistin çok rahat edebileceği turizm bölgelerinin yaratılması gerekiyor. Metropollerdeki en büyük sorun güvenlik. Kentsel dönüşümün hızlandırılıp, güvenli alanların arttırılması gerekiyor. Turistin çok rahat hareket edebileceği, turistin göçmenler tarafından rahatsız edilmediği güvenli turizm alanları sağlanabilirse, yeni turizm alanları açılırsa biz uçmaya hazırız’’ dedi.
THY 3. HAVALİMANI İLE SYDNEY'E UÇMAYI PLANLIYOR
Türk Hava Yolları Satış ve Pazarlama Başkan Yardımcısı Fatih Cigal ise konferansta yaptığı konuşmada şöyle dedi: "2014 çeyreğinde yüzde 16'lık bir büyüme göstermiş durumdayız. Bugün birçok noktaya operasyonlarımızı gerçekleştiriyoruz. Uçmadığımız tek kıta Avustralya kaldı. Bu kıta sürekli radarımızda. Kanguru Rood en zor pazarlardan biri. Aktarmasız uçuş ne yazık ki yok. Uçak alt yapısı buna izin vermiyor. 3. Havalimanı ile Sydney'e aktarmasız uçuşlar gerçekleşecek. Fırsatları sürekli değerlendiriyoruz. Son 10 yılda agresif büyüme rakamları yakaladık. 2023 yılına kadar çift haneli büyüme rakamlarını korumaya çalışacağız."
"YATIRIMLARIN YÜZDE 50'Sİ ANTALYA VE İSTANBUL'A YÖNELMİŞ DURUMDA"
Konferansa katılan Kültür ve Turizm Bakanlığı Müsteşarı Özgür Özaslan ise şöyle konuştu: "Turizm, dünya ekonomisinin yaklaşık yüzde 10'unu oluşturan bir dev endüstri. Yaklaşık 60 yıldır gelişme göstermekte. 2618 sayılı Turizm Teşvik Kanunu'nda
yapılan düzenlemeler ile bir gelişme kaydedilmiş ve Türkiye artık bir küresel oyuncu haline gelmiştir. Turizm yatırımlarının odak noktasında yer almaktadır. İhracat gelirimizin beşte birini oluşturarak, Ödemeler Dengesi'nde önemli bir rol oynamaktadır. 30 yıl önce çıkan yasanın bugünkü haliyle değerlendirilmesi gerekir. Kamunun ev ödevini yapması ve bu kanunların revize edilmesi gerekiyor. Türkiye'nin teşvik yasası 2023 hedeflerine ulaşacak şekilde düzenlenmelidir.’’
Özaslan konuşmasına şöyle devam etti: ’’Biz Türkiye olarak başarı hikayesini pazar çeşitliliği oluşturarak sağladık. Kıyı turizmin başarılı olmasında her şey dahilin başarılı şekilde uygulanması etkili oldu. Tabii bunun da geliştirilmesi gerekiyor. Turizm sektörü açısından maddi yatırımların yüzde 50'si Antalya ve İstanbul'a yönelmiş durumda. Yatırımcılar bu bölgeleri tercih ediyor. Turizm türlerine ve bölgelerine göre teşvik uygulaması yapmak durumundayız. Arzu edilir bir potansiyel oluşturamadık. Elde edilen cironun yüzde 70'i İstanbul, Antalya ve Muğla'da. Turizm ekonomideki etkinliği ve katsayısı en yüksek ikinci ülke İtalya'dan sonra Türkiye. En fazla istihdam yaratan 2'inci sektör konumunda. 61 vilayette yatırımı olan bir sektör. Anadolu'da bir dinamizm var. Yatırım teşvik belgelerinin bu bölgelerde artış gösterdiğini görüyoruz. Zeugma Müzesi'nin hemen yanındaki illerde 2 yeni mozaik müzesi devreye girecek. Belki dünyada olmayan bir mozaik müze destinasyonu oluşturuyoruz. Şehir otellerinin hizmet verebilecek kalitede olması gerekiyor.’’
CATHIC’de tüm paneller, Türk otel sektöründe yatırım yapmak isteyen veya yatırım yapanlara rehberlik etmek üzere tasarlandı. CATHIC’de Türkiye’nin filizlenen turizm sektöründe büyümek ve gelişmek için sermaye sağlama stratejileri de derinliğine ele alınacak.