Emlak Terimleri

Çed raporunda olması gerekenler!

Çevresel Etki Değerlendirmesi raporu çevre İzin işlemlerine başlamak için ilk adım kabul ediliyor. Peki, çed raporu nasıl hazırlanır? Raporda neler olması gerekenler neler? İşte, Çed raporunda olması gerekenler!

Çed raporunda olması gerekenler!

Bir faliyetin kurum aşamasında çevre kirliliği açısından değerlendirilerek gerekli şartları sağlayıp sağlamadığını belirten Çevre ve Orman bakanlığı veya bölge müdürlükleri tarafından hazırlanan belgeye çed raporu deniyor.


Çed süreci başvuru ile başlayan ve Bakanlık tarafından kararın verilmesi ile sona eren süreç olarak karşımıza çıkıyor. Yeni proje ve gelişmelerin çevreye olabilecek sürekli veya geçici potansiyel etkilerinin sosyal sonuçlarını ve alternatif çözümlerini de içine alacak şekilde analizi ve değerlendirilmesi olarak kabul etmek mümkün.  Peki, Çed raporunda olması gerekenler neler?


Çed raporu için istenenler... 

Başvuru DİLEKÇESİ, 

Proje Özeti 

İş Akım Şeması 

İmar Durumu Yazısı/Aplikasyon Krokisi (OSB İçinde Olan Projeler İçin OSB Müdürlüğü; OSB Dışında Olan Projeler iİin Belediyenin İmar Planları Açısından Kurum Yazısı),

Yer /Yerlerin Mülkiyetine İlişkin Belge (Tapu/Kiracı ise Kira Kontratı),

Proje/Faaliyet Sahasının Özelliğine Göre İlgili Kurumdan Alınan Görüş Yazısı (ÇED Yönetmeliği Ek-5 Duyarlı Yöreler İçin),

Çevre Düzeni Planı ve Plan Notları,

Vaziyet Planı (Kurulu Tesisler İçin),

Faaliyet Yeri İşlenmiş ve 6 Derecelik Koordinat Listesi Bulunan 1/25.000 Ölçekli Topografik Harita,

Güncel Google Earth Üzerinde Alanın Gösterildiği Harita (Güneş Enerji Santraller (GES) Projeleri İçin), 

Kapasite raporu (Kurulu Tesisler İçin/Varsa), 

Yapı Ruhsatı/Yapı Kullanma İzin Belgesi (Varsa),

Faaliyet Sahibinin Varsa Vekilinin Noter Tasdikli İmza Sirküleri (Vekili Varsa Vekalatnamesi), 

Taahhütname 

Tesisin Kayıtlı Olduğu Vergi Dairesi ve Vergi Numarası, 


ÇED Raporu karar vericilere, proje teklifiyle birlikte sunulması gerekiyor.  Yetkili makam, karar verilirken raporu da göz önünde bulundurması gerekiyor.  Yetkili makam, teklif edilen bir plana ilişkin karar verdiği zaman, çevresel etki değerlendirme raporuna açık şekilde atıf yapmalı. Çed raporunda projenin detaylı bilgilerine ve olumlu olumsuz raporu belirtilmesi gerekiyor.



Çevresel etki değerlendirme raporu nasıl alınır?


Öznur YASLI/Emlakkulisi.com