İmar

Cem Oğuz: Belediye başkanları değiştikçe planlar da değişiyor!

Antalya’nın trafik sorunun ciddi boyutlarda olduğuna dikkat çeken İMO Başkanı Oğuz, 1989 yılından bu yana 7 kez ulaşım planı yapıldığını, belediye başkanları değiştikçe planların da değiştiğine dikkat çekti.

İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) Başkanı Doç. Dr. Cem Oğuz, 1989 yılından bugüne kadar Antalya için 7 kez Ulaşım Ana Master Planı yapıldığını hatırlatarak, 8’nci plan için ihalenin yapıldığını ve belediye başkanları değiştikçe planların de değiştiğini söyledi. Antalya’da her üç kişiye bir otomobil düştüğüne de dikkat çeken Başkan Oğuz, bu yüzden kent trafiğinde sürekli sorunlar yaşandığını söyledi. Belediye Meclis gündemlerinin büyük bir bölümünün imar değişiklikleri olduğunun altını da çizen Başkan Oğuz, AVM gibi trafiğinde yoğunlaşacağı imar değişikliklerin de kent trafiğini sıkıntıya düşürdüğünü vurguladı.


ARAÇ YOĞUNLUĞU FAZLA

Kent içi trafik yoğunluğunun azaltılması için çevre yollarının yapılmasının şart olduğuna da değinen Başkan Oğuz, düzenlenen basın toplantısında, Antalya’nın ulaşımı, kavşaklar ve çevre yolları ile ilgili sorunları anlattı. Antalya’da 662 adet midibüs, 40 adet kırmızı otobüs, 161 adet beyaz otobüs bulunduğunu hatırlatan Oğuz, son zamanlarda 15-16 kişilik minibüslerin çalışmaya başladığını ve bu minibüslerin nasıl çalıştığını anlamakta zorlandığını söyledi.  Başkan Oğuz, “Kent içinde araç yoğunluğunun azaltılması için çevre yollarının yapılması, toplu taşıma araçlarının kullanılması için teşvik edilmesi ve akıllı kavşaklarla trafik sorunun çözülmesinin mümkün olacağını da söyledi.


 ULAŞIM PLANLARI RAFLARDA

Nazım İmar Planıyla birlikte Ulaşım Ana Master Planı olması gerektiğine de vurgu yapan Başkan Oğuz, “1989 yılından beri 7 kez plan yapıldı ve hepsi tozlu raflarda duruyor. Büyükşehir Belediyesi, 8’nci planın ihalesini yaptı. 7 milyon 110 bin lira bedel ile Ulaşım Ana Master Planı 450 günde tamamlanacak. Yani 26 Kasım 2016 tarihinde tamamlanacak. 2013 yılında bir plan yapıldı. Eksikleri elbette vardı. Bu plan da revize edilebilirdi ama yapılmadı ve yeni ihale yapıldı. Bu planda raflarda yerini aldı. 2005 yılında ve 2013 yılında yapılan planları aynı kişi yaptı. 2005 yılında raylı sistemin şart olduğu vurgulanırken, 2013 yılında yapılan planda raylı sistem yerine metrobüs önerildi. Nüfus arttıkça raylı sistem ihtiyacı çıkması gerekirken, aynı kişi tarafından yapılan iki ayrı plan birbiriyle çelişkiliydi” dedi.


KENT MERKEZİNDE KAVŞAK

Açıklamalarında katlı kavşaklara da değinen Başkan Oğuz, özellikle kent merkezlerinde katlı kavşakların olmaması gerektiğini, kavşakların çevre yollarında olması gerektiğini vurguladı. Mevlana Kavşağı yapılacağında afişlerle Antalyaspor Kavşağı’na 4 dakikada gidileceğinin kamuoyuna duyurulmasına karşılık, gelinen noktada Mevlana Kavşağı’ndan Antalyaspor Kavşağı’na 4 dakikada gidilemediğini de söyleyen Oğuz, “Dünyada hiçbir ülkede katlı kavşaklarda sinyalizasyon olmaz. Ancak 3 katlı Mevlana Kavşağı’nda sinyalizasyon var” dedi. Çallı Kavşağı’na yapılacak olan asmalı köprü konusuna da değinen Oğuz, Çallı Kavşağı’nda da trafik yoğunluğunun sadece PİK saatlerde görüldüğünü, basit bir sinyalizasyon, uydu sistemi ve akıllı kavşak sistemi ile yoğunluğun çözülmesinin mümkün olabileceğinin altını çizdi.


TANKER VE KAMYONLAR

Kent içi trafik yoğunluğuna tanker, kamyon gibi ağır tonajlı araçlarında neden olduğunu belirten İMO Başkanı Oğuz, “Konyaaltı Limandan Havalimanını günde 500 akaryakıt tankeri gidiyor. Yine günde 1500 kamyon tarımsal ürün taşıyor. Yine taş ve maden ocaklarından alınan malzemeler kent içi trafiğini kullanıyor. Yaz sezonu ise 12 milyon turist otobüslerle transfer ediliyor. Trafiğe bu kadar yoğunluk verirseniz, istediğiniz kadar kavşak yaparsanız yapın sorunu çözemezsiniz. Sorunun çözümü çevre yolarındadır. 37 kilometre uzunluğundaki Kuzey Çevre Yolu hala başlanamadı. 13 kilometrelik Kuzey Batı Çevre Yolu Karayolları’nın gündeminde bile yok. Bir an önce gündeme alınması gerekiyor. 13 kilometrelik Batı Çevre Yolu 17 Ağustos 2012’de yapıldı. 800 günde tamamlanacaktı, ancak hala tamamlanmadı. Tamamlanamamasının nedeni ise 1,8 kilometrelik kısımdan kaynaklanıyor. Bu yolu açabilmek için kamulaştırma yapmak yerine imar uygulaması ile yapılmak istendi. 1,8 kilometrelik yol için çevresinde neredeyse 400 hektarlık tarım alanı imara açıldı. Yol açılmadan çevre yolu olmaktan çıktı kent içi ana arter konumuna getirildi” dedi.


Hürses