Cemal Gökçe: Boğaz Tüp Tünel Projesi trafiği artıracak!
Cemal Gökçe:“Yeni yol ve şerit ilaveleri yapıldıkça, bu yol ve ilave şeritler daha fazla trafik almakta ve tıkanmaktadır. Boğazı deniz altından iki yaka ile birleştirecek Boğaz Tüp Tünel Projesi tarihi yarımadayı otomobillerin baskısına sokacak.”
İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Cemal Gökçe, “1992’de temeli atılmış İstanbul Metrosu’nun her yıl 15 kilometresi bile yapılsaydı bugün 300 kilometreden fazla metromuz olurdu. Ayrıca 1950 yılına kadar yaklaşık 8650 kilometre demiryolu yapılmış olmasına rağmen bugün 10 bin kilometre mertebesinde demiryolumuzun olması ülkemizin ve ülkeyi yönetenlerin ayıbıdır” dedi.
Ülkemizin ulaşım politikalarını ele alan 11. Ulaşım Kongresi dün Mimar Sinan Üniversitesi’nde başladı. Mevcut ulaşım planları ve yapılması gerekenlerin tartışılacağı 3 günlük kongrenin açılış konuşmasını Cemal Gökçe yaptı. Ulaşım stratejisini eleştiren Cemal Gökçe özetle şunları söyledi:
YENİ YOL YENİ TIKANIKLIK DEMEK
“Yeni yol ve şerit ilaveleri yapıldıkça, bu yol ve ilave şeritler bir süre sonra eskisinden daha fazla trafik almakta ve tıkanmaktadır. Boğazı deniz altından iki yaka ile birleştirecek Boğaz Tüp Tünel Projesi tarihi yarımadayı otomobillerin baskısı altına sokacak.”
Hürriyet