Sektörel

Cendere Vadisi'nde gayrimenkul fiyatları yüzde 25 arttı!

Kentleşme çalışmaları başlarken dönüşüm yapmak üzere seçilen pilot bölgeler biri de 2011 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından Fikirtepe ile birlikte belirlenen Cendere Vadisi’ydi. Cendere Vadisi’nde fiyatlar yüzde 25 arttı.

Türkiye’nin en büyük yarası depreme dayanıksız çürük yapılar. Bu yaranın tek ilacı da dönüşüm. Dönüşümün başarılı olabilmesi için ülkeye örnek olabilecek bölgeler yaratmak üzere 2011 yılında Kadıköy’deki Fikirtepe ile Şişli ve Kağıthane ilçelerini kapsayan Cendere Vadisi pilot bölge seçilmişti. Kadıköy’de hak sahipleri ve inşaat şirketleri arasında yaşanan karmaşayla verilen yüksek emsallerde plan tadilatı yapılması süreci dönüşüm çalışmalarını kilitlemişti. Fabrikadan dönüşümün yapıldığı Cendere Vadisi’nde ise dönüşüm mayası tuttu. Ayazağa ve Seyrantepe’yi de içeren Cendere Vadisi, İstanbul’un en yeni yaşam alanı haline geliyor.


Artaş Grubu, Aydınlı Grup ve Invest İnşaat ortaklığında Evyap’ın Maslak Ayazağadaki arazisi üzerinde geliştirilen Vadi İstanbul projesinde ilk iki etapta yaşam başlarken üçüncü etap da geçtiğimiz haftalarda satışa çıktı. Ağaoğlu’nun Maslak 1453 projesi de gelecek yıl teslim edilecek. Sırada yeni ve iddialı projeler var. Nurol Gayrimenkul’ün Seyrantepe Stadı’mn arkasında konumlanan Nurol Life, Tahincioğlu Gayrimenkul’ün Nidapark Seyrantepe, Eroğlu Gayrimenkul’ün Skyland ile Seba İnşaat’ın Seba Office Boulevard, bölgede devam eden projeler arasında yer alıyor.





Nurol GYO Yönetim Kurulu Üyesi Ceyda Çarmıklı Kılıçaslan, “Beyaz yakalı kesime hitap ediyoruz. Projemiz kent merkezine de yakın yeni havaalanına da” diyor.Bölgedeki projelerde konutların ortalama metrekare satış fiyatı 10 bin 500 lira seviyelerine ulaşırken, ofislerin ortalama metrekare fiyatları ise 3 bin 500-4 bin 500 dolar aralığında değişiyor.





BEYAZ YAKALI PROFİLİ

Bölgede geliştirilen projeler beyaz yakalılar tarafından tercih edilen nitelikte projelerden oluşuyor. Eva Gayrimenkul Değerleme Araştırma ve Raporlama Uzmanı Emir Sezgin, genellikle B, B+ ve A gelir seviyesine yönelik projelerin geliştirilmesiyle bölgenin özellikle beyaz yakalılar tarafından talep gördüğüne dikkat çekiyor. Sezgin, “Bölgede son dönemde tüm İstanbul’da gözlemlenen rezidans tarzı yapılar öne çıkmaya başladı. Yeni ve nitelikli karma projelere ihtiyaç duyulması, köprülere ve merkezi iş alanlarına olan yakınlığıyla öne çıkan bölgenin önümüzdeki dönemlerde de cazibe merkezlerinden biri olabileceği düşünülüyor” diyor.


Eva Gayrimenkul Değerleme’nin 2015 İstanbul Markalı Konut Sektör Raporu’na göre, bölgede fiyatlar 2013 yılında yüzde 21, 2014 yılında yüzde 23, 2015 yılında ise yüzde 25 oranında arttı. Son üç yılda bölgenin değerlenme seyri incelendiğinde markalı projelerde yüzde 85’lik bir artış yaşandığına işaret eden Emir Sezgin, bölgenin İstanbul genelinde değer artışı açısında 34 bölge arasında altıncı sırada olduğunu da söylüyor.


ULAŞIM ÖNE ÇIKIYOR

Bölgenin ulaşımını kolaylaştırmak için Kabataş-Mahmutbey arasında yapılacak metro inşaatının Kağıthane’den de geçirilmesi planlanıyor. Ayrıca tünellerle bölge hem E-5’e hem de TEM’e bağlanabiliyor. Bunun dışında Enver Paşa döneminde yapılan küçük tren hattı yani dekovil yapılmasına yönelik bir proje de bulunuyor. Cendere’nin ıslahı ile önümüzdeki yıllarda dereden de ulaşım sağlanması hedefleniyor.


Emir Sezgin, bölgedeki projelerin konum, verdiği hizmetler ve birim fiyatları göz önünde bulundurulduğunda üst seviye gelir grubuna hitap ettiğini, yatırımların hızla arttığını vurguluyor. Sezgin, ana arterlere ve köprüye olan yakınlığın bölgeye olan yatırımları arttırıp rekabetin kızışmasına neden olduğuna da işaret ediyor.


HEDEF 2020 YILI

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Meclisi 14 Ocak 2011’de aldığı kararla 350 hektarlık alanda Cendere Vadisi’ni Silikon Vadisi olacak şekilde planladı. Bu çerçevede, bilişim, eğitim ve AR-GE tesisleri ile 70 bin kişinin yaşayacağı konutlar inşa edilmesi hedeflendi. Vadinin içinde Enver Paşa’nın 1915’te yaptırdığı tren yolunun da tekrar hayata geçirilmesi planlanıyor.Cendere Vadisi’nde bulunan fabrikaların 2020 yılına kadar kaldırılıp yerine eğitim, bilişim ve teknoloji geliştiren merkezler kurulması hedefleniyor. Proje bittiğinde bölgede 30 bin kişiye istihdam sağlanması planlanıyor. Bölgede yaratılan konut alanlarıyla da özellikle Levent hattında yoğunlaşmış olan nüfusun bir kısmının buraya kayması öngörülüyor.





Kağıthane-Ayazağa Vadisi Kentsel Geliştirme Derneği Başkanı Bekir Kılıç, toplamda 13,5 kilometrelik bir alanda yapılan dönüşümün 2020 yılına kadar bitirilmesinin planlandığını söylüyor. Bölgede yapılan çalışmaların hızla devam ettiğine dikkat çeken Kılıç, burada proje geliştirilirken sadece inşaatçılara para kazandırılmasının değil şehre sahip çıkılmasının hedeflendiğini ve projelerin bu hedefi doğrular nitelikte olduklarını vurguluyor.





NEDİM KEÇELİ (Seba İnş. YK Eş Bşk.): 

"Dönüşmeyen fabrika kalmayacak" 


"Seyrantepe Ayazağa'da Seba Office Boulevard projemiz devam ediyor. Aynı bölgede konut yatırımlarına da hazırlanıyoruz. Cendere bölgesi de fabrikadan dönüşen bir bölge. Oradan Kemerburgaz'a kadar olan bölgede beş yıl içinde fabrika kalmayacak. Hepsi kaliteli projelere dönüşecek. Biz de Ayazağa'da 1-8 fabrikayı birleştirip proje üreteceğiz." 





SÖNMEZ AYDIN (Gül Proje YKB Yar.): 

"Lansman ikinci çeyrekte"


"Seyrantepe merkezi konumu ile son j yıllarda istanbul'un öne çıkan bölgelerinden biri haline geldi. Seyrantepe'deki arazimize lüks bir karma proje geliştirdik ve 2016 yılının ikinci çeyreğinde lansmana çıkmayı planlıyoruz. Bir ya da iki yüksek kule ile yatay yerleşimlere yer vereceğimiz projemizde rezidanslar, ofis ve ticari üniteler yer alacak." 





ALİ DUMANKAYA (DKY İnşaat YKB): 

"Yer arayışımız sürüyor" 


"DKY İnşaat olarak bölgede projeler geliştirmek üzere arayışlarımız sürüyor. Özellikle Seyrantepe bölgesinde çalışmalarımız var. Bölge İstanbul'un ulaşımı kolay, merkeze yakın bir bölgesi olarak öne çıkıyor. Özellikle fabrikadan dönüşüm yapılıyor olması da proje geliştirmeyi kolaylaştırıyor." 


Ekonomist




Haber Yeni Yüzyıl Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...


Lüks markaların birbirinden ışıltılı vitrinleriyle süslü Nişantaşı’na rakip geliyor… Havaraylı, metrolu Ayazağa Vadisi, inşaatı devam eden yeni projelerle Nişantaşı’ndan daha lüks ve gösterişli olacak.


KAĞITHANE ve Sarıyer arasında, Galatasaray’ın maçlarını oynadığı Türk Telekom Arena Stadı’nın etrafında konumlandırılan yeni konut-AVM-ofis projeleri, Nişantaşı’na rakip bir lokasyon yaratıyor. Ayazağa Vadisi, havaraylı, metrolu, Boğaz Köprülü, ayağı İstanbul’un önemli aktarma noktalarına basan yeni bir yatırım alanı haline geliyor. Ayazağa Vadisi geliştikçe, Nişantaşı’na alternatif bir semt oluyor… 


Ayazağa daha ‘havalı’ 


Nişantaşı’nın yaya ulaşım avantajı metro istasyonunun aynısından Seyrantepe’de de var. Taksim, Zincirlikuyu, Maslak ve Sarıyer’i birbirine bağlayan Yenikapı – Hacıosman metrosunun Osmanbey İstasyonu’ndan aynı metro ile Sanayi Mahallesi İstasyonu’ndan aktarma yaparak Seyrantepe İstasyonu’na ulaşılabiliyor. Nişantaşı ne kadar şehrin tam orta yerinde ve ulaşım yollarına hakimse, Ayazağa Vadisi de her üç köprüye anında bağlanacak otoyollara hakim. Ayazağa Vadisi, TEM otoyoluyla hem Anadolu Yakası’na hem de Avrupa yakasında Ispartakule, Esenyurt, Kayaşehir, Arnavutköy gibi yeni konut lokasyonlarına ulaşıyor. Ayazağa Vadisi, konum itibariyla Üçüncü Havalimanı’na daha kısa sürede ulaşma imkanını da sunuyor. Hepsi bir yana, bölgede yapılacak ilk özel havaray ve özel metro, şimdiden Ayazağa Vadisi’nin yıldızını parlatıyor… 


MİA Ayazağa’ya bağlanıyor 


İstanbul’un Merkezi İş Alanı (MİA) olarak tanımlanan Büyükdere Caddesi, Mecidiyeköy’den başlayan yolculuğunu Zincirlikuyu, 4. Levent ve Maslak’ı geçerek ana arter bağlantılarıyla Ayazağa Vadisi’nde sonlandırıyor. A+ ofislerde çalışanlar için ideal konut ve yaşam alanı olarak Ayazağa Vadisi bölgesinde hayata geçirilen lüks yaşam projeleri akla geliyor. 


Yatırım için ideal 


Nişantaşı’nı Nişantaşı yapan Rumeli ve Teşvikiye Caddeleri’ndeki mağazaların kiraları 8 bin 500 TL’den başlayıp 40 bin dolara kadar çıkıyor… Ofislerin kirası ise 10 bin TL ile 30 bin TL arasında değişiyor. Konutların kirası ise 4 bin TL’den başlayıp 10 bin dolara kadar yükseliyor. Ayazağa Vadisi’nde inşaatına başlanan projelerde ise –şimdilik- toplam 3 bin 600 konut, 4342 home office, 297 ticari ünite ve 2 lüks AVM yer alıyor. Vadideki projelerin sadece metrekare satış fiyatı 3 bin 750 dolar seviyesinden başlıyor. Projeler 2017 yılında bittiğinde havada uçacak milyon dolarların hayali de ‘Nişantaşı’ndan da öte’ dedirtiyor…



Emre KULCANAY/Yeni Yüzyıl