Dış Piyasalar

Cengiz İnşaat, Hırvatistan’da 2.7 milyar liralık demiryolu yapacak!

Slovenya’dan Karadağ’a, Bulgaristan’dan Bosna-Hersek’e özellikle eski Doğu Bloku ülkelerine yönelen işadamı Mehmet Cengiz’in yönettiği Cengiz İnşaat, geçen yıl başladığı Bosna-Hersek’te 5C Koridoru Otoyolu’nu 2021’de teslim edecek... 

Dünya gazetesi köşe yazarlarından Kerim Ülker bugün köşesinde "Cengiz, Hırvatistan’da 2.7 milyar liralık demiryolu yapacak!" başlıklı yazısına yer verdi. İşte yazının detayları;

Körfez ülkeleri ile yaşanan siyasi sıkıntı, Kuzey Afrika’da devam eden iç karışıklıklar Türk müteahhitlerini yeni arayışlara yönlendiriyor. Rusya’da devam eden ekonomik durgunlukla birlikte Orta Asya’daki varlığını artıran Türk müteahhitleri, iç pazarın da daralmasıyla birlikte gözünü Avrupa ülkelerine çevirdi. Avrupa’nın orta ve doğu kesiminde ihale peşinde koşan Türk müteahhitleri arasında ise en dikkat çekeni Cengiz Holding. Slovenya’dan Karadağ’a, Bulgaristan’dan Bosna-Hersek’e özellikle eski Doğu Bloku ülkelerine yönelen işadamı Mehmet Cengiz’in yönettiği Cengiz İnşaat, geçen yıl başladığı Bosna-Hersek’te 5C Koridoru Otoyolu’nu 2021’de teslim edecek. Bulgaristan’daki Elin Pelin-Kostenets Demiryolu Hattı işini de 2025’de tamamlayacak.

BULGARİSTAN PROJESİNE DE BAŞLADI

Cengiz, Bulgaristan ile başladığı Avrupa’da demiryolu projelerine bir yenisini daha ekliyor. Geçen yıl ilk kez DÜNYA Gazetesi’nin duyurduğu haberde Hırvatistan’ın en önemli demiryolu projesine 10 firma ve konsorsiyumdan teklif verilen ve iki Türk şirketi; Yapı Merkezi ve Cengiz’in yarıştığını yazmıştık. İşte o ihale süreci tamamlandı ve Cengiz, projeyi kazanan taraf oldu. Cengiz İnşaat, Hırvatistan’daki Krizevci-Koprivnica’dan Macaristan sınırına uzanan 42.6 kilometrelik tren yolunu yenileyecek. Saatte 160 kilometrelik hızla gidecek trenlere uygun yapılacak olan proje ayrıca yeni bir parkuru da kapsayacak. 48 ayda tamamlanacak projeyi Cengiz İnşaat, 400 milyon euro yani bugünkü kurla yaklaşık 2.7 milyar liraya tamamlayacak. Proje inşaatına ise Cengiz İnşaat, 2020’nin ilk baharında başlayacak.

10 TEKLİFİN 2’Sİ TÜRK ŞİRKETLERDEN

Krizevci-Koprivnica-Macaristan Sınırı’na uzanan proje temmuz 2019’da vitrine çıkmış, 10 farklı teklif almıştı. Projeye teklif verenler arasında Türkiye’den Yapı Merkezi İnşaat ve Slovenyalı Kolektor Koling konsorsiyumu, İspanya’dan Comsa ve Generale Costruzioni Ferroviarie ortaklığı, Avusturyalı Strabag, Çinli şirketler Tiesiju ve Çin Demiryolu Elektrifikasyon Mühendisliği Grubu dikkat çekenler arasındaydı. Ayrıca ihale sürecinde Hırvat Div Grupa , Slovak TSS GRADE ve Yunan Avax öne çıkan firmalar arasında dikkat çekti.

Türkiye’de Ankara-İzmir Hızlı Tren Eşme-Salihli Kesimi, Bandırma-Bursa-Ayazma Demiryolu, Ankara-İstanbul Hızlı Tren T26 Tüneli, Gayrettepe-İstanbul Yeni Havalimanı Metrosu, Palu-Genç-Muş Demiryolu, Gebze–Halkalı Banliyo Demiryolu Hattı İyileştirilmesi, Ankara–Sivas Demiryolu Projesi gibi işlere imza atan Cengiz İnşaat, bir anlamda iç pazarda edindiği tecrübeyi Bulgaristan ve Hırvatistan ile dışarıya taşımış oldu.