Sektörel

Cenk Hayırlıoğlu: Reklamın iyisi kötüsü olmaz!

Emlakkulisi.com ev sahipliğinde gerçekleşen 6. Konutta Satış ve Pazarlama Buluşmaları kapsamında konuşan Viaport Venezia Satış Pazarlama Direktörü Cenk Hayırlıoğlu, marka bilinirliğinden ve reklamdan bahsetti...

Viaport Venezia Satış Pazarlama Direktörü Cenk Hayırlıoğlu'nun konuşması:


Arkadaşlarımızın dediği her şey doğru. Kendimce toplarmam gerekirse reklam pazarlama pr proje bunlar hepsi birbirinden ayrılmaz şeyler.  Reklamın bir kere durdurucu bir etkisi olması lazım. Ya proje çok farklı olması gerekiyor, bir farkındalık olması lazım, ya da projeyi destekleyen bir şey olması lazım. Gazete ilanında televizyon reklamında bir farkındalık olması lazım ki bu karışıklık içerisinde tüketici dursun. Reklam ajansı kampanya sunumu yapmadan önce şöyle bir anlatım yapmıştı. Reklam şuna benzer bir mekana gidiyorsunuz, bayan ya da erkek ilginizi çekiyor. Eğer 5 saniye süreyle bakabiliyorsanız demek ki ilginizi çekiyor. 10 saniye sonrası tehlikeli. Reklam da bunun gibi gazeteyi açtığınızda rengi farklılığı sizi orada tutabiliyorsa başarılı bir reklam. Birçok projede birbirinin tekrarı... Farkındalık oluşturabilen projeler başarılı oluyor. Hedef gelir kitlesi diye bir şey kalmadı. Projenin hedef kitlesi diye bir şey kalmadı. Paranın nereden çıkacağı belli değil. Kısa bir örnek daha vereyim. Gerçekten de reklamın iyisi kötüsü yok. Siz ne kadar reklam yaparsanız yapın... Reklam satışların yüzde 50’sini etkiliyor. Geri kalan yüzde 50 marka bilinirliğiniz referansınız sizin için yazılan çizilen gibi şeylerden oluşuyor. Geçen 2-3 hafta önce Türkiye'nin en büyük gazetesinin en büyük köşe yazarlarından biri bizim projemize öyle bir saydırdı ki işte İstanbul'da Venedik mi yapılır şöyle böyle... Biz önce ne oluyor dedik. Bir baktık ki satış ofisine inanılmaz şekilde müşteri gelmeye başladı. Öyle bir merak uyandırdı ki. Tesadüfen bir hafta sonra verdiğimiz ilan onun köşesinin altında çıktı. Teşekkür etmiş gibi olduk. Dolayısıyla reklamın iyisi kötüsü  de hakikatten yok.