ÇEVKO Vakfı, Yeşil Nokta Ödülleri sahiplerini buldu!
ÇEVKO Vakfı, Yeşil Nokta Ödülleri sahiplerini buldu. " Yeşil Nokta Sanayi Ödülleri ", 18 Haziran 2014 akşamı, The Marmara Otel'de düzenlenen tören ile sahiplerine verildi.
23 yıldır daha temiz ve yaşanabilir bir dünya için çalışan ÇEVKO Vakfı'nın, işletmelerin sürdürülebilir bir hayat için daha fazla sorumluluk üstlenmelerini teşvik etmek amacıyla, Türkiye'de ilk kez verdiği "Yeşil Nokta Sanayi Ödülleri", 18 Haziran akşamı, The Marmara Otel'de düzenlenen törenle sahiplerine verildi.
Sunuculuğunu sevilen radyo programcısı Geveze'nin üstlendiği, genç ve başarılı keman sanatçısı Ceren Aksan'ın da muhteşem müziği ile keyif kattığı gecede, çevreye katkı sağlayan konularda kamuoyunu bilgilendirici haber akışı sağlayan basın yayın kuruluşları da "Geleneksel 3. Yeşil Nokta Basın Ödülleri"ni aldılar.
ÇEVKO Vakfı ile Marka Alt Lisans Sözleşmesi olan firmaların başvurabildiği Yeşil Nokta Ödülleri sürecinde firmalar, "Atıkların Azaltılması, Çevre Yönetim Sisteminin Uygulanması, Çevre İle İlgili Sosyal Sorumluluk Projelerinin Gerçekleştirilmesi, Ambalaj Tasarımlarında Önleme Çalışmaları, Karbon Ayak İzinin Azaltılması ve Sürdürülebilirlik İle ilgili Çalışmalar" kriterleri çerçevesinde değerlendirildi.
Dünyada çoğu AB üyesi olan 31 ülkede, 170 binden fazla firma tarafından her yıl 460 milyar adetten fazla ambalajın üzerinde üretici sorumluluğunu belirtmesi açısından uluslararası bir sembol olarak kullanılan ve tüketici nezdinde ciddi prestije sahip "Yeşil Nokta" markasını Türkiye'de kullanan şirketler arasında sürdürülebilir hayata katkılarıyla öne çıkan firmalara verildi.
Marmara Üniversitesi Çevre Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Prof.Dr. Barış Çallı, SKD Genel Sekreteri Konca Çalkıvık, İSO Genel Sekreter Yardımcısı Nurdan Sirman, TSE Eğitmen Arzu G. Yüzeroğlu, REC Bölüm Başkanı Kerem Okumuş, Gazeteci, Radyo Programcısı Özay Şendir ve ÇEVKO Genel Sekreteri Mete İmer'den oluşan jüri tarafından küçük, büyük ve orta ölçekli olmak üzere firmalar üç.
kategoride ödüllendirildi.
Kazanan firma ve basın kuruluşları yetkililerine ödülleri, ÇEVKO Yönetim Kurulu Başkanı Okyar Yayalar, ÇEVKO Vakfı Genel Müdürü Yaşar Nadir Atilla ve ÇEVKO Genel Sekreteri Mete İmer tarafından sunuldu.
ÇEVKO Vakfı Kurucularından ve ÇEVKO Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Okyar Yayalar, gecede yaptığı açılış konuşmasında, doğayı, çevreyi koruyacak önlemleri almakta güç birliği yapılması gerektiğinin altını çizerek, "Doğa ve çevre bilinciyle; kaynağında ayrıştırma, geri dönüşüm ve geri kazanımlarla, tüm ekonomik değerler bir yana, gerçekte kazanan doğa ve dünyamızın varlığının sürdürülebilirliği en büyük kazanç..." dedi.
Yayalar, 23 yıl önce, Türkiye'nin önde gelen 14 sanayi kuruluşu olarak çevreyi korumak ve doğaya sahip çıkılması gerektiği bilinciyle ÇEVKO'yu kurduklarını aktararak, "İşe kendimizden başlayalım, önce kendi çöpümüzü toplayalım, dedik.
Ürettiğimiz ambalajların atıklarının ekonomik değerine sahip çıkmak ve düzenli geri kazanım için vatandaşların, belediyelerin, sanayinin, toplayıcıların el ele verdiği bir sistem yarattık. Eğitimlerle, reklamlarla, kampanyalarla sürdürülebilir büyümenin en önemli halkalarından birinin geri dönüşüm olduğunu anlattık, anlatmaya da devam ediyoruz. 23 yıldır özenle, sabırla ve emekle bu sistemi büyütmeye çalışıyoruz. Bugün burada gelecekte de yaşanabilir bir dünyamız olması için çalışan; yatırımlar yapan ve işbirlikleri için adım atan firmalarımızı; çevreye duyarlı haber anlayışıyla çevre konusuna dikkat çeken basın yayın organlarının ödüllerini sunuyor olmaktan mutluyuz. Hepsine emekleri, topluma ve dünyaya gösterdikleri saygı, sevgi için şimdiden teşekkür ediyoruz. Dileğimiz bu ödüllerin, gelecekte başka firmalar için de ışık olması, daha fazla firma için örnek teşkil etmesi..." dedi.
Tüketiciler ekolojik dengeler ve bu dengelerin korunması konusunda duyarlı! ÇEVKO Vakfı Genel Sekreteri Mete İmer de gecede ÇEVKO Vakfı olarak sürdürdükleri çalışmaları içeren bir sunumu paylaştı. İmer, Yeşil Nokta markasının 'bir işletmenin ambalaj atıklarıyla ilgili yükümlülüklerini yerine getirdiğinin göstergesi' olduğunu ifade ederek, çevre duyarlılığı artan tüketicilerin satın aldıkları ürünlerin ambalajlarının üzerinde bu işareti aramaya başladıklarını anlattı. Türkiye'de Yeşil Nokta'nın kullanımının gönüllülük esasına dayalı olduğunu aktaran İmer, "Ekolojik dengeler konusunda endişeleri olan dünyadaki tüketiciler, süreçlerinde çevresel yükümlülüklerini yerine getiren firmaların ürünlerini almak istiyorlar" dedi.
Ticaret Gazetesi