Genel

Christian Dior Nişantaşı'nda mağaza açacak!

Christian Dior, Nişantaşı'nda mağaza açmak için Bizz Gayrimenkul ile anlaşma imzaladı

Bizz, İsveçli H&M'e de yönetim ofisi ile İstiklal ve Bağdat Caddesi için hizmet veriyor

Dünyaca ünlü lüks markaların son dönemde tüketiciyle buluşma konsepti monobrand mağazacılık. Yani bölümlü mağazaların içinde olmaya devam ederken, kapısına tabelalarını asacakları kendi mağazalarının olmasını da özellikle tercih ediyorlar Bu trend, Nişantaşı Abdi İpekçi Caddesi'nin mağaza karmasını da değiştirdi. Abdi İpekçi'de kendi mağazasını açan markalardan ilki Prada, ikincisi Hermes. 1999 yılından bu yana Beymen mağazalarında satılan, iki yıl önce de ilk mağazasını IstinyePark'ta açan Christian Dior da Türkiye'deki en büyük mağazasını açmak için uzun süredir Abdi İpekçi'de yer arıyordu. Dior şimdi bir Türk gayrimenkul şirketiyle anlaştı, Bizz Gayrimenkul Dior için Nişantaşı'nda mağaza aramaya başladı bile.

MUTLAKA YÜKSEK TAVANLI OLACAK
 
Bizz Gayrimenkul'ün yetkilileriyle dün H&M'in kiraladığı yönetim mağazası konusunda sohbet ederken, şirketin H&M için aynı zamanda İstiklal Caddesi ve Bağdat Caddesi'nde de arayış içinde olduğu bilgisini aldık. Büyük mağazalar genellikle yabancı gayrimenkul şirketini tercih eder, ancak sözkonusu olan Nişantaşı Abdi İpekçi Caddesi olunca, yerel ilişkilere ihtiyaç duyulduğu anlaşılıyor. Bizz Gayrimenkul yetkilileri Dior için yer bulmanın zorluğuna dikkat çekiyor, tavan yüksekliği, metrekare gibi koşulların süreyi uzattığını söylüyorlar.

İNDİRİMDE STOGU ERİTEMEYEN ÇAREYİ İNTERNETTE BULUYOR

Son dönemde online alışveriş sitesi Markafoni'deki marka çeşidinin arttığını fark edip kurucu ortak Sina Afra ile konuştum. Afra, indirim döneminde elinde tek tük ürün kalan markaların stok maliyetini düşürmek için artık online mağazacılığa daha çok ilgi gösterdiğini söyledi. Markafoni'de her gün 10-12 değişik markanın 2 günlük online butiği açılıyor, iki yıldır 2 binin üzerinde kampanya düzenlenmiş. Şirket 2010 sonunda yeni lojistik merkezine geçtiğinde ürün gönderimleri de hızlanacakmış. Sinan Afra günlük gönderim kapasitesinin 20 binin üzerine çıkmasını hedefliyor. İç giyim markası Victoria Secret'ı bir dönem Türk tüketicisiyle buluşturan Markafoni, bayram sonrası yurtdışından yine Türkiye'de satışı olmayan iki markayı kampanyaları arasına dahil edecek.

Anadolu abiye istiyor

Spor giyim kategorisinde en çok Marmara ve Ege'den sipariş gelirken abiye giyim Orta Anadolu'dan talep görüyor. Pahalı kategorideki saatler ise en çok İstanbul Bebek ve Şişli bölgesine gidiyor. Ayakkabı siparişlerinin en büyük kısmı büyük şehirlerin yanı sıra Ege ve Akdeniz bölgelerinden geliyor. Tasarım ürünü satışlarında istanbul ve Ankara başı çekiyor. En yoğun alışveriş saati, 08.00-11.00.
Habertürk/Esen Y. EVRAN