Çiçek İç Giyim, CK'i satın aldı beş yılda 12 mağaza açacak
Yıllardır Calvin Klein'in iç giyim ve mayo kategorisinin Türkiye distribütörlüğünü yapan Çiçek İç Giyim, Eren Holding'den markanın hazır giyim ve aksesuvarlarının da haklarını aldı
20 yıldır dünya markalarının mayo ve iç giyim distribütörlüklerini yapan Çiçek İç Giyim, krizden fırsat yaratıp, dünya markası Calvin Klein'ın jean, hazır giyim ve aksesuvarlarının Türkiye distribütörlüğü'nü Eren Holding'den devraldı. Çiçek İç Giyim, yeni dönemde Calvin Klein'ı geniş kitlelerle buluşturup, daha saygın ve prestijli bir marka haline getirmeyi, 5 yılda 12 yeni mağaza açıp, toplamda 15 mağazaya ulaşmayı hedefliyor. Çiçek İç Giyim'in Calvin Klein'dan sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Sami Stamati, Çiçek İç Giyim'e teklifin Calvin Klein cephesinden geldiğini belirterek, süreci şöyle anlattı: '1999 yılından bu yana Calvin Klein'la çalışıyoruz. O günden bu yana büyümemiz hiç durmadı. Her yıl düzenli olarak yüzde 30-40 büyüdük. Bu başarımız, CK'in Avrupa başkanının da dikkatini çekmiş. Eren Holding ile karşılıklı olarak anlaşmalarını feshetme kararı alınca, yeni bir maceraya atılmak yerine, bizi düşünmüşler. Calvin Klein Avrupa Başkanı Thomas Axmacher, bize teklifi sunduğunda bir süre konuyu etüd etmek istedik. 1 hafta sonra olumlu geri dönüş yaptık. 1 Nisan itibarıyla da kontrat bize geçti.'
Ekonomik krizin kendileri için büyük bir fırsata dönüştüğünü vurgulayan Stamati, 'Bazen kendimize, 'kriz olmasa acaba bu markayı alabilir miydik' diye soruyoruz. Hayır alamazdık' diye konuşuyor.
2 MİLYON EURO YATIRIM
CALVIN Klein için 2 milyon euro yatırım yaptıklarını ifade eden CK Genel Müdürü İnci Özdemir de Eren Holding'den Ankara Cepa, İstinyepark ve Forum Bornova olmak üzere üç mağazayı devraldıklarını, Akmerkez, Bağdat Caddesi ve Bursa mağazalarının ise kapandığını söyledi. Başarılı mağazaları tutma, başarısız mağazaları kapatma yoluna gittiklerini ifade eden Stamati, Eren Holding'in patronu Mehmet Eren'in kendilerine çok yardımcı olduğunu, markanın Türkiye operasyonu ile ilgili her türlü bilgiyi kendileriyle paylaştığını ifade etti.
2011 yılı hedefi 33-35 milyon TL
ÇİÇEK İç Giyim, bu yıl için Calvin Klein operasyonunda 10 milyon TL ciro bekliyor. Açılacak yeni mağazalarla birlikte 2010 yılında ciroyu 20 milyon liraya, 2011'de ise 33-35 milyona çıkarmayı hedeflediklerine dikkat çeken Stamati, cironun önemli bölümünü, Calvin Klein'ın Jean mağazalarından elde edeceklerini ifade etti. Calvin Klein'ın dünyadaki üçüncü aksesuvar mağazasını İstanbul'da açmayı planladıklarını söyleyen Stamati, ilk iki mağazanın ise İtalya'da bulunduğunu sözlerine ekledi. (Akşam)
Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler
Eren'le yollarını ayıran Calvin Klein, 'Çiçek' gibi ortak buldu
Calvin Klein'in Türkiye distribütörü olan Çiçek İç Giyim'in Yönetim Kurulu Üyesi Sami Stamati, 2014 yılına kadar 12 mağaza açacaklarını söyledi
Mendo's mağazalarıyla 20 yıldan bu yana iç giyim sektöründe faaliyet gösteren Çiçek İç Giyim, 1 Nisan itibarıyla Calvin Klein'in jean, hazır giyim ve aksesuvarlarının Türkiye distribütörlüğünü aldı.
Distribütörlük talebinin Calvin Klein Avrupa Başkanı Thomas Axlacher'den geldiğini söyleyen Çiçek İç Giyim Calvin Klein'dan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Sami Stamati, "Calvin Klein'i satmak benim hayalimdi. 1999 yılından buyana iç giyimde bunu başarıyorduk. Ama hazır giyim Eren Holding'teydi. Eren Holding bu işten vazgeçince teklif bize geldi. Bizde kabul ettik. Know how ve mağaza dekorasyonu anlamında dünyada hiç bir ülkeye verilmeyen destek bize verildi. Açık söylüyorum bu da kriz sayesinde oldu. Krizi fırsata çevirmeyi başardık" dedi.
Üç mağazası var
Calvin Klein'a şuana kadar 2 milyon avroluk yatırım yaptıklarını söyleyen Stamati, bu yatırımın mağaza devirleri ve siparişleri kapsadığını anlattı. Dünyada 100'den fazla ülkede satılan ve en saygın beş marka arasında gösterilen Calvin Klein'i Türkiye'de de hakettiği yere getirmeyi hedeflediklerini ifade eden Stamati, "Şuanda Türkiye'de İstinyePark, Ankara Cepa ve İzmir Forum Bornova'da toplam üç tane mağazamız var. Hedefimiz mağaza sayısını 2014'e kadar 15'e çıkarmak. Mağazaların büyük kısmı jeans mağazası olacak. Ayrıca iç giyim, çocuk ve aksesuvar mağazaları da açacağız" diye konuştu.
Bu yıl 10 milyon TL ciro hedeflediklerini belirten Sami Stamati sözlerine şöyle devam etti: "Önümüzdeki yıl 20 milyon lira, 2011'de de 35 milyon lira satış hedefliyoruz. Bu rakamları çok rahat tutturacağımıza inanıyorum. Fiyatlarımız ulaşılmaz değil. Jean fiyatları 200 lira ile 390 lira arasında değişiyor. Mağazalardaki yönetim iki haftadır bizde. İki haftalık satışlar, geçen senenin aynı dönemine oranla yüzde 60 arttı. Bunda koleksiyondaki yenilenmenin payı büyük."
Calvin Klein Genel Müdürü İnci Özdemir ise "Eren Holding ile Calvin Klein'ın hedefleri uyuşmadı. Çünkü Eren'in elinde başka markalar da var. Çiçek İç Giyim ise markayı agresif bir şekilde büyütmeye odaklandı. İstanbul'da ilk olarak Bağdat Caddesi'nde, ardından Akmerkez'de mağaza açacağız" dedi. (Radikal)