Çiğli Tramvay hattında son durum ne?
İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından inşa edilen Çiğli Tramvay Hattı Projesi'nde çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, tramvay hattında devam eden çalışmaları inceledi.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, inşaatı devam eden Çiğli Tramvay Hattı'nın çalışmalarında incelemelerde bulundu. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nde yer alan habere göre; personelin Ramazan Bayramı'nı kutlayan Başkan Soyer'e; İzmir Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Mustafa Özuslu, İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Dr. Buğra Gökçe, İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Eser Atak ile İzmir Büyükşehir Belediyesi Banliyö ve Raylı Sistem Yatırımları Dairesi Başkanı Mehmet Ergenekon da eşlik etti.
95 kişi çalışıyor
Çalışmaların son durumu hakkında bilgi alan Soyer, “Genel Başkanımız Kemal Kılıçdaroğlu'nun gelmesiyle beraber temel atma törenini gerçekleştirmiştik. Daha sonra da öngörülen iş takvimi çerçevesinde trafo yerlerinin hazırlanması, ilgili kurumlardan onayların alınması gibi süreçler de tamamlandı. Nihayet iş makineleri girdi. Şu anda 95 kişilik ekibiyle çalışıyor yüklenici firma. İşin yoğunlaştığı dönemlerde 500'lere çıkacak. Şu anda iş yolunda yürüyor. Çiğli'yi bir an önce Karşıyaka hattı ile buluşturmak için heyecanla, sabırsızlıkla bekliyoruz. İzmir Büyükşehir Belediyesi, çalışmaya devam ediyor” şeklinde konuştu.
14 istasyon 11 kilometre
İki yıl içerisinde tamamlanması hedeflenen Karşıyaka Tramvayı’nın devamı niteliğindeki Çiğli Tramvayı, 11 kilometre uzunluğunda ve 14 istasyondan meydana geliyor. Karşıyaka Çevreyolu İstasyonu’ndan başlayacak hat, bağlantı köprüsü ile Çiğli İstasyonaltı Mahallesi’ne bağlanacak. Yaklaşık 500 metre bağlantı köprüsüne sahip olan tramvay hattı projesinde bisiklet yolları yer alacak. Hat güzergâhı Karşıyaka Çevreyolu İstasyonu, Ataşehir, Çiğli İstasyonaltı Mahallesi, Çiğli İzban Durağı, Çiğli Bölge Eğitim Hastanesi, Ata Sanayi Bölgesi, Katip Çelebi Üniversitesi ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne hizmet edecek şekilde tasarlandı. Ek olarak Karşıyaka Tramvayı inşası sırasında mülkiyet problemleri sebebi ile yapılamayan yaklaşık 1 kilometre uzunluğundaki Ataşehir-Mavişehir İzban bağlantısı da bu hattın yapımı çerçevesinde gerçekleştirilecek. 2017'de 8,8 kilometrelik Karşıyaka, 2018’de de 12,8 kilometrelik Konak hattının devreye alınmasıyla tramvay İzmir’de toplu ulaşımın en önemli unsurlarından biri haline geldi. Çiğli Tramvayı’nın da hizmete girmesi ile İzmir’deki tramvay hatlarının uzunluğu 33,6 kilometre olacak.