Perakende

Çikolata üreticilerinden ‘merdiven altı’ uyarısı! Sağlıksız koşullarda üretilen çikolatalar tehlike saçıyor!

Ramazan Bayramı öncesi tatlı ve çikolata pazarında hareketlilik başladı. Üreticiler bayram hazırlıklarına başlarken, merdiven altı üreticilere karşı da tüketicilerin uyanık olmasını istediler. Çikolata üreticileri bayram alışverişi yaparken tüketicilere önemli uyarılarda bulundu.Üreticiler bayram için hazırlıklarını tamamlarken, Patiswiss Çikolatalarının sahibi Elif Aslı Yıldız da Ramazan ayı fırsatçılarına dikkat çekti

Ramazan ayının ilk 12 gününü geride bırakırken, çikolata üreticilerinde de bayram telaşı başladı. Üreticiler bayram için hazırlıklarını tamamlarken, Patiswiss Çikolatalarının sahibi Elif Aslı Yıldız da Ramazan ayı fırsatçılarına dikkat çekti.

Ramazan Bayramı yaklaştıkça tatlı, şekerleme ve çikolata pazarı da hareketlenmeye başladı. Çikolata satışlarının özel günlerde ve bayramlarda arttığına dikkat çeken üreticiler, heyecanla Ramazan Bayramı’nı bekliyor. Toplam 3 milyar dolarlık şekerleme pazarının 2,2 milyar dolarını sadece şekerler oluştururken, çikolata pazarı ise 1,3 milyar dolarlık bir piyasa değerine sahip bulunuyor.

BAYRAM ÖNCESİ SATIŞLAR KATLANDI

Patiswiss Çikolata Ceosu Elif Aslı Yıldız, çikolatanın Türkiye’de her zaman çok sevildiğini, günü, zamanı ve mevsimi olmadığının altını çizerken ancak özellikle bayramlar ve yılbaşında çikolata satışlarında büyük oranda artışlar yaşandığını söyledi.

Ramazan Bayramı’nın yaklaşmasıyla son zamanlarda çikolata satışlarının da katlandığını belirten Yıldız, insanların hem sevdiklerine hediye ettiğini hem de birçok kurumun çalışanlarına bayram hediyesi aldığını kaydetti.

KİŞİ BAŞI 3,1 KG TÜKETİYORUZ

12 ana kategoride 400’den fazla ürün çeşidine sahip olduklarını belirten Yıldız, tüketicilerin en çok madlen çikolataları tercih ettiğini ifade etti. Türkiye’de kişi başı çikolata tüketiminin yılda 3,1 kilo olduğunu kaydeden Yıldız, Türklerin dünyadaki en büyük beş tüketiciden biri olduğuna dikkat çekti.  Bu bizi sıralamada İngiltere ve İrlanda'nın hemen altına yerleştiriyor. Diğer tatlı çeşitlerinde Türkiye, kişi başı 1.5 kilogramla Almanya ve Hollanda'nın ardından dördüncü sırada yer alıyor. Türkiye’de toplam çikolata üretimi ise yıllık olarak 237 bin tonluk büyüklüğe sahip bulunuyor.  Yılda 10 bin tonluk çikolata üreten Patiswiss’in CEO’su Elif Aslı Yıldız, Türk çikolatalarının, yılda 1 milyar dolara yakın bir ihracat hacmine sahip olduğunu ekledi.

BİLİNMEYEN ÜRÜNLERİ ALMAYIN

Yıldız, yaklaşan Ramazan Bayram öncesi tüketicilere de önemli uyarılarda bulundu. Özellikle bayram dönemlerinde sayıları artan ve içeriği bilinmeyen ‘merpen altı’ çikolata üretimine karşı tüketicilerin dikkatli olmasını tavsiyen eden Yıldız, belediye ekiplerinin de bu tarz üretim yapan yerlere göz açtırmadığını vurguladı.  

Merpen altı üretiminin sağlık açısından da çok sayıda hastalığa davetiye çıkardığına değinen Yıldız, bilinmeyen üreticilerden ve ambalajsız ürünlerden uzak durulması gerektiğini dile getirdi.