Sektörel

Çilek, dünya markası olma yolunda büyümeye devam ediyor!

Tasarımları ile tüm dünya çocuklarının favorisi olan Çilek, dünya markası olma yolunda büyümeye devam ediyor. Çilek Mobilya, bu coğrafyaların da pazar lideri olma hedefiyle ilerliyor...

Kuzey Afrika ve Ortadoğu’nun Tunus, Mısır, Yemen, İran, Irak, Libya, Cezayir, Fas, Bahreyn, Birleşik Arap Emirlikleri, İsrail, Katar, Kuveyt, Lübnan, Suriye, Suudi Arabistan ve Ürdün ülkelerinde mağazaları bulunan Çilek, bu coğrafyaların da pazar lideri olma hedefiyle ilerliyor.


Türkiye’de olduğu gibi yurt dışında da alanında lider konumda olan Çilek, bebek, çocuk ve gençler için tasarlayıp,  ürettiği koleksiyonları ile Kuzey Afrika ve Ortadoğu’nun da en önemli pazarlarında büyümeye devam ediyor.

 


Kuzey Irak’ta 4, İran’da 8, Mısır’da 3 Mağaza

 

1 milyardan fazla nüfus barındıran Afrika kıtasında ilk ihracatını Cezayir ve Mısır’a yapan Çilek, bugün tüm Kuzey Afrika ve Ortadoğu ülkelerindeki satış noktalarıyla hizmet veriyor. Kuzey Irak’ta 4, İran’da 8, Mısır’da 3, Fas’ta 3, Cezayir’de 3, Libya’da 3 ve Tunus’taki 2 satış noktasıyla Kuzey Afrika ve Ortadoğu’nun en gözde pazarlarına ulaşarak,  bu coğrafyanın en önemli mobilya markalarından biri oluyor.


 

İş Ortakları ve Çocuklardan Büyük İlgi

 

Kuzey Afrika ve Ortadoğu ülkeleri, dünyada en hızlı gelişen ülkeler arasında. Açtığı mağazalarla bölgedeki güçlü satın alma kapasitesinden faydalanan Çilek, faaliyette olduğu her ülkede hem iş ortaklarından hem de çocuklardan büyük ilgi görüyor.

 

Türk Dizileri Sektörü Olumlu Etkiledi

 

Kuzey Afrika ve Ortadoğu’nun yükselen potansiyeli ve büyüyen pazarlarıyla, Türk mobilya sektörü için çok önemli olduğunu söyleyen Çilek Mobilya Yönetim Kurulu Üyesi Talha Çilek, bu ülkelerde çocuk mobilyasında yerli üretimin sınırlı olması ve özellikle de dizilerle başlayan Türk hayranlığının mobilya sektörünü olumlu etkilediğini ifade ediyor. 

 

Çocukların Zevkleri Benzerlik Gösteriyor

 

Çocukların evrensel kültürden etkilenerek büyüdüklerini vurgulayan Talha Çilek, “Çocukların zevkleri tüm dünyada benzerlikler gösteriyor. Kuzey Afrika ve Ortadoğu’daki çocukların beğenileri de aynı. Erkek çocuklar en fazla arabalı yatak ve Black Pirate serisine ilgi gösterirken, kız çocukları ise Flora ve Romantic tasarımlarını tercih ediyor” dedi.

 

Lübnan, Yemen ve Katar’da Yeni Mağazalar

 

Çok geniş bir coğrafyada hareket etme kabiliyetine sahip olduklarını söyleyen Talha Çilek, “Tüm dünyada planlı ve istikrarlı bir büyüme stratejisiyle çalışmalarımıza devam ediyoruz. Günden güne gelişen ekonomisi nedeniyle Kuzey Afrika ve Ortadoğu mobilya pazarı da henüz keşfedilmemiş önemli bir fırsat. Biz de bu fırsatı değerlendirerek mevcut satış noktalarımızı artırmaya devam edeceğiz. 2014 yılı içinde Katar ve İsrail’de 2. mağazalarımızı, Yemen’de de ilk mağazamızı açacağız” dedi.

 

66 ülkede 444 satış noktası

 

Kurulduğu günden bu yana ihracat ve tasarım odaklı bir marka olan Çilek, bugün 66 ülke ve 444 satış noktasında hizmet veriyor. “Çilek Olmayan Ülke Kalmayacak” stratejisi ile planlı ve istikrarlı bir büyüme gerçekleştirerek, 2023 yılında tüm dünyada 1100 mağazaya ulaşmayı hedefliyor.