Çin-Türkiye demiryolu projesinin ön anlaşması Kasım'da!
AK Parti İzmir milletvekili adayı Yıldırım,' Türkiye bir lojistik üs olacaksa, liman ve demiryolu projelerini ve doğu-batı kuzey-güney koridorlarını mutlaka tamamlamalı' dedi.
İzmir- Türkiye bir lojistik üs olacaksa, liman ve demiryolu projelerini ve doğu-batı kuzey-güney koridorlarını mutlaka tamamlaması gerektiğini belirten Eski Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı ve AK Parti İzmir milletvekili adayı Binali Yıldırım, Çin ile çok önemli bir anlaşmanın eşiğinde olduklarını ifade etti.
Binali Yıldırım: Çin-Türkiye demiryolu projesinin ön anlaşması kasım ayında G-20 Zirvesi’nde yapılacak
Eski Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı ve AK Parti İzmir milletvekili adayı Binali Yıldırım, Yeni İpek Yolu Projesi kapsamında Çin ile Türkiye tarafından hayata geçirilecek olan 40 milyar dolarlık demiryolu projesi için ön anlaşmanın, iki ülke devlet başkanları tarafından kasım ayında gerçekleştirilecek G-20 Zirvesi’nde atılacağını belirtti. Hazar Strateji Enstitüsü tarafından düzenlenen “Modern İpek Yolu’nda Stratejik Üs: İzmir” konulu konferansa katılan Yıldırım şunları söyledi:
“Türkiye bir lojistik üs olacaksa, liman ve demiryolu projelerini ve doğu-batı kuzey-güney koridorlarını mutlaka tamamlamalı. Doğu-batı koridorlarını karayolu olarak bitirdik, demiryolu olarak devam ediyoruz. Çin ile çok önemli bir anlaşmanın eşiğindeyiz. İleri bir noktaya geldik. Bu, 40 milyar dolarlık, Türkiye’de 10 büyük demiryolunu kapsayan ortak bir proje. Finansman Çin’den yapım müşterek. Bunun ön anlaşması da 15 Kasım’da G-20 Zirvesi’nde Çin devlet başkanı ile Cumhurbaşkanımız arasında imzalanacak. Buna Azerbaycan- Kars-Tifl is Projesi’ni ve Hazar Denizi’ndeki deniz taşımacılığını, Türkmenistan-Kazakistan, Çin’in batısına kadar uzanan otoyolları ve demiryollarını da dahil ettiğinizde artık doğu ile batı arasındaki ticaretin önündeki engeller kalkmış oluyor.”
‘Dünyanın merkezi Asya’ya kayıyor’
Socar Türkiye Başkanı Kenan Yavuz ise Osmanlı’nın çöküş nedenlerinden birinin İpek Yolu’nun önemini kaybetmesi olduğuna dikkat çekerek, “Bu yolun tekrar önem kazanması ile yükselişimiz başladı. Türkiye’de büyük bir altyapı devrimi gerçekleşti. İstanbul-İzmir Otobanı ile İzmir Tarihi İpekyolu’nun üssü haline geliyor. Biz de büyük bir yatırım portföyünü hayata geçiriyoruz. 10 milyar dolarlık yatırım yapıyoruz. 21. yüzyılın Türk yüzyılı olması için daha çok çalışmalıyız” dedi.
Hazar Strateji Enstitüsü Genel Sekreteri Haldun Yavaş, dünyanın merkezinin Asya’ya kaydığına dikkat çekerek, Türkiye-Gürcistan- Azerbaycan- Kazakistan olmak üzere 4 ülkeyi kapsayan Hazar Transit Koridoru’nun Türkiye’ye de ciddi katkı sağlayacağını vurguladı. TRACECA (Avrupa- Kafkasya-Asya Ulaşım Koridoru) Azerbaycan Ulusal Sekreteri Akif Mustafayev ise yapımı devam eden Bakü-Kars-Tiflis demiryolu hattında diğer yerlerin tamamlanmasına rağmen, Türkiye’deki 76 kilometrelik kısmın 2008’den bu yana tamamlanmamasından yakındı. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı eski müsteşar yardımcısı Suat Hayri Aka da dünyanın en iyi altyapısı kurulsa da iyi bir işleyişe sahip olmazsa fayda sağlanamayacağını ifade etti.
Dünya