Çinli otomotiv devi Türkiye’de üretim üssü kuracak!
Çin'in büyük otomotiv üreticilerinden DFSK Genel Müdür Yardımcısı Du Xianjun, 'Avrupa'nın merkezi' olarak konumlandırılan Türkiye'de üretime başlayabileceklerini açıkladı.
Türkiye’de SHS Filo distribütörlüğünde satışlarına başlayan Çin'in büyük otomotiv üreticilerinden DFSK Motor, üretim üssünü de Türkiye’de kurmak istiyor.
DFSK Genel Müdür Yardımcısı Du Xianjun, DFS'nın "Değişimi Fark et Sıra dışı Kal" mottosuyla Türkiye otomotiv sektörüne giriş yaptığını belirterek, Türkiye pazarının DFSK için hayati önem taşıyan stratejik bir pazar olduğuna dikkat çekti.
Türkiye'yi Avrupa'nın merkezi olarak konumlandırmayı planladıklarını belirten Du Xianjun, "Hedeflerimizden biri Avrupa bölgesinde bir üretim üssü oluşturmak. Grup olarak baktığımızda Türkiye'nin en önemli aday ülkeler arasında öne çıktığını söylemek isterim" ifadesini kullandı.
2005'ten itibaren DFSK'nın mini ticari araçları toplu ihracata başladığını aktaran Xianjun, "DFSK 2007'de AB sertifikası alarak AB sertifikasyonunu geçen ve Avrupa pazarına toplu ihracat yapan ilk Çinli otomotiv markalarından biri oldu. DFSK olarak iş ortaklarımızla yakın işbirliği içerisinde olmak istiyoruz. Müşterilerimize en iyi otomobil satın alma deneyimini yaşamalarını sağlamak için profesyonel eğitim ve satış sonrası hizmet de veriyoruz. Yerel ortaklarımızla stratejik ortaklığımızı derinleştirmeyi ve Türkiye pazarına çok daha çeşitli ürünler getirmeyi ve karşılıklı olarak başarıyı yakalamayı arzu ediyoruz" şeklinde konuştu.
ALTI ÜRÜNLE PİYASADA
DFSK Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Hakan Şahsuvaroğlu da dayanıklılık, verimlilik ve ulaşılabilir fiyat avantajıyla ilgili segmentlerdeki rekabete farklı bir bakış getireceklerini söyledi.
Şahsuvaroğlu, binek modellerin yanında, tamamı "Euro 6" regülasyonlarına uygun ticari araçlarla Türkiye pazarına Çin üzerinden 6 farklı ürün gamı ile girdiklerini belirterek, "Buna paralel olarak bayi yapılanmamız devam ediyor. Emin adımlarla bayi ağımızı ülkemizin her bölgesine yaymak istiyoruz. İlk etapta İstanbul, Ankara, Konya, Gaziantep, Denizli ve Diyarbakır'da olmak üzere 7 yetkili satıcı ve 21 servis noktası ile startı verdik. 2024 yılında bayi sayımızı 12'ye, servis noktamızı da 40'a çıkarmayı planlıuoruz" ifadesini kullandı.
DFSK'nın bağlı olduğu Dongfeng Motor Corporation'ın yaklaşık 30 milyar avro değerinde toplam varlığa ve 176 bin çalışana sahip olduğunu aktaran Şahsuvaroğlu, yıllık iş ölçeği 3 milyon 800 bin aracı aştığını, grubun global olarak bugüne kadar 5 milyondan fazla satış adedine ulaştığını ve yüzde 100 yedek parça bulunurluğu sağlandığına dikkat çekti.
ELEKTRİKLİ TİCARİ ARAÇTA RAKİP YOK
Dunya.com’daki habere göre DFSK Türkiye Genel Müdürü Yunus Şahsuvaroğlu da DFSK Türkiye'nin binek araçlarda giriş modellerinin C SUV segmentinde Fengon 500 ve Fengon 5 olduğunu belirterek, Fengon 500'nin, diğer tüm modelleri gibi zengin donanımı, farklı tasarımı ve işçilik kalitesiyle öne çıkacağını ifade etti. Ticari araç segmentinde de çok iddialı olduklarını ifade eden Şahsuvaroğlu, iki elektrikli ve iki 1,5 litre benzinli ticari aracı da pazara sunacaklarını, Türkiye pazarında özellikle elektrikli ticari araçlarının neredeyse hiçbir rakibi olmadığını söyledi.
Yunus Şahsuvaroğlu, “290 kilometre civarında menzil sunan tek kabin tam elektrikli EC31 pick-up modeli Türkiye'deki tek elektrikli kamyonet olacak. Elektrikli modellerde 5 yıl 120 bin kilometre garantinin yanı sıra yine 5 yıl 120 bin km de batarya garantisi veriyoruz” dedi.
6 modelin satışı ilk etapta 7 yetkili satıcıyla yapılacak. DFSK Motor'un 1 milyon 175 bin TL'den başlayan fiyatlara sahip SUV modellerinin yanı sıra, ticari araç modelleri de 675 bin TL'den başlıyor.