AVM

Çinli SCPG, Türk markalarını yatırıma davet etti!

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, Çin’in en büyük alışveriş merkezi (AVM) yatırımcılarından biri olan SCPG, Fransa’nın Cannes şehrinde düzenlenen MAPIC Fuarı’na Türk markalarını Çin’de mağaza açmaya davet ettiğini bildirdi.

MAPIC’te bu yıl, özellikle Rusya ve Türki Cumhuriyetler ile Körfez Bölgesi,  Kuzey Afrika, Kuzey Amerika ve Avrupa’dan gelen yatırımcılarla görüşmeler gerçekleştirdiklerini bildiren BMD Başkanı Sinan Öncel, “Çin’in en büyük AVM yatırımcılarından SCPG Yönetim Kurulu Üyesi Fion Hui de Türk markalarını Çin’e yatırım yapmaya davet etti. Bu daveti BMD içinde değerlendirip dünyanın en büyük pazarlarından olan Çin’de daha etkin bir şekilde yer alabilmenin yollarına bakacağız” dedi

 

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, Çin’in en büyük alışveriş merkezi (AVM) yatırımcılarından biri olan SCPG, Fransa’nın Cannes şehrinde düzenlenen MAPIC Fuarı’na Türk markalarını Çin’de mağaza açmaya davet ettiğini bildirdi.

 

Sinan Öncel, fuar dönüşü yaptığı değerlendirmede MAPIC Türkiye Temsilcisi ALKAŞ’ın girişimleriyle BMD önderliğinde oluşturulan  “Turkish brands” (Türk markaları) standının büyük ilgi gördüğünü söyledi. BMD ve İHKİB’in kurumsal olarak yer aldığı standda İHKİB Başkan Vekili Kemalettin Güneş ile birlikte dünyanın dört bir köşesinden ziyaretçileri ağırladıklarını anlatan Öncel, şöyle devam etti: 

“Bugün 97 BMD markasının 112 ülkede  toplamda 14 bin 606 satış noktası bulunuyor. Bunun 2 bin 494'ü mağaza, 12 bin 112’si ise corner, shop in shop gibi diğer satış alanlarından oluşuyor. MAPIC, bu yurtdışı satış noktalarını daha da büyütmek için değerli bir fırsat. Bu yıl, özellikle Rusya ve Türki Cumhuriyetler ile Körfez bölgesi,  Kuzey Afrika, Kuzey Amerika ve Avrupa’dan gelen yatırımcılarla görüşmeler gerçekleştirdik. Çin’in en büyük AVM yatırım firmalarından biri olan SCPG Yönetim Kurulu Üyesi ve Mali İşler Direktörü Fion Hui de Türk markalarını Çin’e yatırım yapmaya davet etti. Bu daveti BMD içinde değerlendirip dünyanın en büyük pazarlarından olan Çin’de daha etkin bir şekilde yer alabilmenin yollarına bakacağız.”

Sinan Öncel, perakendenin yeni merkezi olan İstanbul’da, bölgesel düzeyde bir MAPIC etkinliği düzenlenmesinin önemli geri dönüşler sağlayacağını ifade etti. 

 

BMD GENEL SEKRETERİ EKREM UTKU: 50 GÖRÜŞME YAPTIK

BMD Genel Sekreteri Ekrem Utku ise MAPIC’te de dernek olarak 50 görüşme gerçekleştirdiklerini belirterek şunları söyledi:

“Ukrayna, Kanada, Gürcistan, Fas, Fransa, İsveç, İngiltere, Belçika, Hollanda, İran gibi onlarca ülkeden AVM yatırımcıları, servis sağlayıcılar, kiralama firmaları projelerini aktardılar, BMD markalarıyla temas kurmak istediler. BMD olarak 2016 yılının sonuna kadar olan süreçte ve

 

 

2017’de Kiev, Dubai, Moskova, Shanghai’da gerçekleştirilecek olan perakende etkinliklerinde markalarımızı temsil edeceğiz.”

MAPIC Fuarı’na katılan markaların yöneticileri ve profesyoneller ise şu görüşleri dile getirdiler: 


AYAYDIN &MIROGLIO YÖNETİM KURULU ÜYESİ NEJDET AYAYDIN:

Fuar, genel anlamda verimli geçti. 20 kadar görüşme yaptık. Rusya, Beyaz Rusya ve Ukrayna’dan ciddi talepler aldık. Birkaç bayi adayı ile fuar sonrası İstanbul’da görüşeceğiz. Afrika’da da kontaklar edindik. Bu pazar ile ilgili fuar sonrası görüşmelerimiz olacak. Ortadoğu pazarındaki yeni projelerde ilgili görüşmelerimiz oldu, konuyu bölgedeki partnerlerimiz ile görüşüp girmek istediğimiz projelerde şimdiden yerlerimizi ayırtmaya başladık.

 

ORKA GRUP GENEL KOORDİNATÖRÜ OSMAN ARAR:

MAPIC’te yaklaşık 70 görüşme yaptık. Bizim hedefimiz başta İtalya, İspanya ve Polonya olmak üzere birçok ülkede yurtdışı büyüme stratejimiz doğrultusunda AVM’lerle iletişim kurmak ve bu pazarlardaki büyüme hedeflerimizi anlatmaktı. Sadece bu ülkelerde değil çok geniş bir coğrafyada bunu 3 gün içinde gerçekleştirmiş olduk ve bazılarıyla ön mutabakat yaptık. 2-3 aylık yoğun bir seyahat programı yerine çok kompakt bir fuar geçirerek hedefimize ulaştık diyebiliriz. Ayrıca birkaç ülkeden de potansiyel franchise teklifleri aldık ve değerlendireceğiz.

 

KİĞILI CEO’SU HİLAL SUERDEM:

MAPIC süresince 55 görüşme gerçekleştirdik. Bu yıl geçen senelerden farklı olarak Doğu Avrupa ülkeleri ve Balkan ülkeleri Turkish Brands standımıza daha çok ilgi gösterdiler. Türk markalarının söz konusu ülkelerdeki başarıları bunun en önemli etkeni.

MAPIC’e  ilk katılımımızda Wanda Group Çin, ikinci yılımızda ise Suudi Arabistan yatırımcımızla tanışmış, ilerleyen süreçlerde iş birliği başlatmıştık. Makedonya, Kosova ve Avusturya’daki performansımız ve başarılarımız, ilk temasların ardından bu ülkelerde bize yeni yatırımlar sağlayacaktır.

 

KARACA ULUSLARARASI SATIŞ DİREKTÖRÜ İLKAY AKAL:

Karaca Porselen olarak ihracatımızı katma değerli yapabilmek amacıyla mağaza konseptimizi ve müşteri deneyimimizi, kültürümüz ile birlikte farklı ülkelere taşımak istiyoruz. MAPIC bizim için dünyanın her tarafından yatırımcılarla ve alışveriş merkezleri ile tanışma ve işbirliği geliştirme fırsatı veriyor. Burada toplam 17 görüşme yaptık. Bu anlamda öncelikle 2017 yılı için Polonya ve Romanya pazarı basta olmak üzere Amerika pazarını da radarımıza almış durumdayız.

 

DEFACTO BAŞKAN YARDIMCISI SERDAR ERSOY:

Her yıl olduğu gibi bu yıl da MAPIC’de yer aldık. Bu yıl 60-65 arası görüşme yaptık ve 9-10 ülkeden AVM’lerle ilgili çalışmalarda bulunduk. Türkiye ile ilgili olarak yaptığımız sunumun etkili olduğu düşüncesindeyim. Dünyada 400 AVM'si olan nadir ülkelerden biriyiz...

 

ALKAŞ GENEL MÜDÜRÜ YONCA AKÖZER:  

Alkaş’ın Türkiye temsilciliğini yaptığı MAPIC fuarı bu sene 8 bin 300 katılımcı, 2 bin 100 perakendeci ve 350 yatırım şirketinin katılımı ile gerçekleştirildi.  Fuarda Türkiye, 70 firma ve 250 ziyaretçi ve katılımcı ile temsil edildi.  


Yurtdışında çok daha etkinleşerek globalleşme hedefiyle yola devam eden Türk markaları için B2B toplantılar organize edildi. Bu toplantılar, Turkish Brands standında yer alan her markanın yurtdışı stratejisi ve bu noktadaki hedef ülkeleri doğrultusunda belirlendi.


2017 yılında hedefimiz daha fazla Türk markası ile MAPIC’te yer almak. Markalarımıza yurtdışına açılma hedefleri  ve iş bağlantıları konusunda destek olmaya devam edeceğiz.

 Haber AA'da şu şekile yer aldı


Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, Çin'in önde gelen alışveriş merkezi (AVM) yatırımcılarından biri olan SCPG'nin, Türk markalarını Çin'de mağaza açmaya davet ettiğini bildirdi.


Dernekten yapılan açıklamaya göre, BMD Başkanı Öncel, Fransa'nın Cannes şehrinde düzenlenen Uluslararası Perakende ve Gayrimenkul Fuarı MAPIC dönüşünde değerlendirmelerde bulundu.


Öncel, fuarda, BMD önderliğinde oluşturulan Türk markaları standının büyük ilgi gördüğünü belirterek, İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliğinin de kurumsal olarak yer aldığı stantta dünyanın dört bir köşesinden ziyaretçileri ağırladıklarını anlattı.


Bugün 97 BMD markasının 112 ülkede, 14 bin 606 satış noktası bulunduğunu aktaran Öncel, şunları kaydetti:


"Bunun 2 bin 494'ü mağaza, 12 bin 112'si ise corner, shop in shop gibi diğer satış alanlarından oluşuyor. MAPIC, bu yurt dışı satış noktalarını daha da büyütmek için değerli bir fırsat. Bu yıl, özellikle Rusya ve Türki Cumhuriyetler ile Körfez bölgesi, Kuzey Afrika, Kuzey Amerika ve Avrupa'dan gelen yatırımcılarla görüşmeler gerçekleştirdik. Çin'in en büyük AVM yatırım firmalarından biri olan SCPG Yönetim Kurulu Üyesi ve Mali İşler Direktörü Fion Hui de Türk markalarını Çin'e yatırım yapmaya davet etti. Bu daveti BMD içinde değerlendirip, dünyanın en büyük pazarlarından olan Çin'de daha etkin bir şekilde yer alabilmenin yollarına bakacağız."


Öncel, perakendenin yeni merkezi olan İstanbul'da, bölgesel düzeyde bir MAPIC etkinliği düzenlenmesinin de önemli geri dönüş sağlayacağını ifade etti.

BMD Genel Sekreteri Ekrem Utku ise MAPIC'te dernek olarak 50 görüşme gerçekleştirdiklerini belirterek, "Ukrayna, Kanada, Gürcistan, Fas, Fransa, İsveç, İngiltere, Belçika, Hollanda, İran gibi onlarca ülkeden AVM yatırımcıları, servis sağlayıcılar ve kiralama firmaları projelerini aktardı, BMD markalarıyla temas kurmak istedi. BMD olarak 2016 sonuna kadar olan süreçte ve 2017'de Kiev, Dubai, Moskova, Şanghay'da gerçekleştirilecek perakende etkinliklerinde markalarımızı temsil edeceğiz." değerlendirmelerini yaptı. 


AA