Otomobil

Çip krizi bitti yeni kriz çıktı! Otomobil fiyatlarını yükseltecek mi?

Dünyada otomotiv sektöründe 2 yıl süren çip krizi sona ererken özellikle ithal otomobillerde yeni bir kriz ortaya çıktı. Ek maliyet anlamına gelen yeni kriz, otomobil fiyatlarını yükseltecek mi?

Opel Türkiye Genel Müdürü Emre Özocak, çip krizinin sona erdiğini, üretimde hammadde sıkıntısı yaşanmadığını belirterek, şu anda asıl sorunun lojistikte yaşandığını kaydetti.

Hammadde sıkıntısı yaşanmadığını ancak üretilen otomobillerin gemi ile getirilmesinde sıkıntı yaşandığını kaydeden Özocak, üretilen otomobillerin fabrikalarda bekletildiğini ifade etti. Habertürk'ten Yiğitcan yıldız'a konuşan Opel Türkiye Genel Müdürü Emre Özocak, otomobillerin getirilmesi için ek maliyetlere katlanarak demiryolu ile getirmek gibi çözümler üzerinde çalıştıklarını kaydetti.

2 YILDA 18 MİLYON ADETLİK KAYIP

Çip krizi nedeniyle dünya genelinde otomotiv üretiminde 2 yılda 18 milyon adetlik kayba neden olduğunu ifade eden Özocak, çip krizinin Avrupa otomotiv sektörüne maliyetinin 100 milyar euro olduğunun tahmin edildiğini ifade etti. Bayilerde talebi karşılayacak kadar araç olmamasının asıl sebebinin lojistik kaynaklı sorunlar olduğunu dile getiren Özocak, Opel'in toplam satışlarının yüzde 6'sının Türkiye'de yapıldığını, adet bazında Türkiye'nin Opel'in beşinci pazarı konumunda olduğunu kaydetti. Özocak, 2023'te, 800 bin adetlik toplam pazarda 52 bin araç satarak yüzde 6.5 pazar payı hedeflediklerini ifade etti.

FİLTRE SİSTEMİYLE MÜŞTERİ TAKİBİ 

Önceki günlerde, Hazine ve Maliye Bakanlığı'nın, 13 distribütör ve 257 bayi hakkında 260 bin sıfır kilometre aracın satışına ilişkin başlattığı incelemeyi değerlendiren Opel Türkiye Genel Müdürü Emre Özocak, kendileri açısından bir sorun olmadığını çünkü araç sattıkları müşteriyi takip ettiklerini bildirdi. Özocak, otomobil geldiği anda aracını müşteriye teslim ettiklerini ve müşterilerini yakından takip ettiklerini kaydetti. Geçtiğimiz yıl Mart ayından bu yana ikili, üçlü alım yapan müşteriler için satış sistemlerine bir filtre koyduklarını ifade eden Özocak,  otomobil alan müşterilerin galerici mi, spotçu mu yoksa yatırım için mi aldıklarını takip etmeye başladıklarını dile getirdi. Özocak, çoklu satışlarda bayilerimizi arayıp sorguladıklarını belirterek, gelen araçların perakende müşterisine gitmesini istediklerini, bu nedenle haftalık bazda takip yaptıklarını ifade etti. Özocak, "Ürün birikmesi, yığılması gibi bir durum olmuyor. Şeffaf ve açık bir şekilde süreci yönetiyoruz" şeklinde konuştu.