Otomobil

Citroën BX 40. yıl dönümünü kutluyor!

Citroën'in 1982'de Eyfel Kulesi’nin altında görücüye çıkarttığı BX modeli, 40. yıl dönümünü kutluyor. yılını kutluyor

Citroën'in 1982'de Eyfel Kulesi’nin altında görücüye çıkarttığı BX modeli 40. yılını kutluyor. 2022 yılı itibarıyla 40. yaş günü kutlanan BX’in, kullanıcıları ve koleksiyonerlerinin kalplerinde özel bir yeri bulunuyor. Citroën BX meraklıları, L’Aventure Citroën Derneği’nin öncülüğünde Aulnay-sous-Bois’deki Citroën Konservatuarı’nda buluştu.

Üstün aerodinami, yenilikçi malzemeler ve Groupe PSA döneminin ilk aracı

1978'de “XB” kod adı altında başlayan Citroën BX projesinin özellikleri 1979 yılının ayında tamamlandı. Geleceğe ışık tutan BX projesinin ana hedefi; yenilikçiliğe vurgu yapan modern ve sıra dışı bir araç şeklinde ün yapmasıydı. BX, iyi hızlanma ve düşük yakıt tüketimi değerlerini sağlamak için küçük hacimli ve enlemesine konumlandırılan motora sahip bir araçtı. O dönem tüm üst sınıf Citroën otomobillerinde olduğu gibi, BX de konfor ve kusursuz yol tutuşu sağlayan hidropnomatik süspansiyon sistemi ile donatılan Citroen BX, ilk aşamada 5 kapılı hatchback bir gövdeyle görücüye çıktı. Araç, tasarımı hızlandırmak ve performansları optimize etmek amacıyla CAD (Bilgisayar Destekli Tasarım) konusunda büyük yatırım yapan Vélizy teknik merkezi tarafından geliştirildi. Söz konusu bu yöntem sayesinde BX, 0,34 gibi, dönemi için son derece başarılı bir aerodinamik katsayıya da ulaşmıştı. Ayrıca yine verilen detaylara göre, tampon, bagaj kapağı, motor kaputu ve yan köşe panelleri gibi parçalarda kompozit malzeme kullanımı da yenilikçiydi ve yalnızca 885 kilogram ağırlığa sahipti. 

Yine aktarılan detaylara göre, Groupe PSA döneminin ilk aracı olan BX için motorlar, grubun güç-aktarma sistemlerinden alındı. İlk versiyonlardan itibaren 62 HP ve 72 HP’lik 1360 cc ile 90 HP 1580 cc motorlarla yollara çıkan BX, şaşırtıcı derecede dinamik oluşuyla da dikkat çekiyordu.

2.3 milyondan fazla satış

Yine aktarılan detaylar agöre, Citroën, BX ile kendisine iki yönlü bir hedef belirledi bunlar orta sınıf araç pazarına girmek ve GSA’nın takipçisi olmak olarak açıklandı. BX, bunu başarmak amacıyla konfor, dinamizm ve kullanım ekonomisinin dışında çığır açan bir tasarıma sahip yeni bir görünüm gibi teknik unsurlara da güvendi. Citroën, BX’i tasarlaması için ünlü İtalyan karoser üreticisi Bertone’ye de görev verdi. Yine aktarılan detaylara göre, tasarımcı Marcello Gandini (Miura, Countach ve Stratos’un babası) orijinal bir tasarım önerdi. Bu, güçlü ancak abartılardan uzak bir tasarımdı. Dönemin otomotiv dünyasında dikkat çekiyordu ve BX’in simgesi oldu. Yalnızca dış tasarımıyla değil kokpit tasarımıyla da dikkat çekerken, direksiyon simidinin her iki yanındaki uydu tipi kumandalar ve arkadan aydınlatmalı gösterge gibi karakteristik unsurlara sahip ön konsolu ise CX’ten esintiler taşıyordu. 

Modern ve çekici özelliklerin bir arada olduğu Citroen BX, kısa zamanda basının gönlünü de kazandı, Citroën müşterilerini baştan çıkararak yeni müşteriler kazandı ve böylece de büyük bir ticari başarıya sahip oldu. Yine verilen detaylara göre, Brittany’deki Rennes La Janais fabrikasında ve İspanya’daki Vigo fabrikasında üretildi. Üretim, 94 yılının Haziran ayında sona ermeden 2.337.016 adetten fazla satış rakamına ulaşılmıştı. Aktarılan detaylara göre, Citroën’in en çok satan otomobiller arasında yer alan BX, 1980’lerde Citroën markasının yeniden canlanmasına da katı verdi.

Çeşitli versiyonlar ile otomotivin modern simgesi haline geldi

BX, pazardaki 12 senelik yaşam döngüsü boyunca çok sayıda değişiklik gördü. 1985'te 5 kapılı BX’den 17 cm daha uzun ve Evasion ismi altında zarif bir station ürün gamına eklendi. 1987'de kapsamlı bir değişime gidildi. BX, bu değişimden sonra daha yumuşak dış hatlara kavuşurken ön konsol tamamen yenilendi. Sunroof, klima, dijital göstergeler, kadife döşeme, alüminyum jantlar, dijital saat ve araç bilgisayarı gibi donanımlar da BX’in modern araç imajına katkı verdi. 160 HP’ye kadar motorlar, katalitik konvertör ve lambda sensörü, elektronik enjeksiyon, dizel motor, otomatik şanzıman, sürekli 4 tekerlekten çekiş ve ABS fren sistemi gibi teknolojilerle Citroën BX, her zaman otomobil teknolojilerinin ön saflarında bulundu. Hatta BX 4 TC Grup B yarış otomobilinin yol versiyonu (2141 cc, 200 HP, 220 km/s) 200 adet ile de sınırlı sayıda üretildi. Ayrıca yine aktarılan detaylara göre, BX, ayrıca tamamen dijital gösterge paneline sahip ünlü Digit de dahil olmak üzere çok sayıda sınırlı sayıda (Tonic, Image, Calanque, Leader, vb.) üretilen özel versiyonlara da sahipti. 

Citroen'de 240 bin liraya varan fırsatlar!

Citroen Berlingo'larda yüzde 0 faizli kredi fırsatı!

Citroen de bazı modellerine zam yaptı! İşte Citroen C3’ün 10 Ekim 2022 fiyat listesi…