19 / 11 / 2024

Coca-Cola 10 ülkede 23 fabrikayla faaliyet gösteriyor!

Coca-Cola 10 ülkede 23 fabrikayla faaliyet gösteriyor!

10 ülkede 23 fabrikası ile faaliyet gösteren Coca-Cola, 2014 ilk yarı finansal sonuçlarını açıkladı. Şirketin proforma konsolide satış hacmi yüzde 10 artışla 568 milyon ünite kasaya ulaşırken uluslararası pazarlardaki büyüme oranı yüzde 15 oldu.




Türkiye, Orta Doğu, Orta Asya ve Pakistan’da 23 fabrika ve 11.000 çalışanıyla faaliyet gösteren Coca-Cola İçecek’in (CCİ) CEO’su Burak Başarır şirketin ilk yarı finansal sonuçlarını açıkladı. Başarır Orta Asya ve Türkiye’deki ekonomik zorluklara ve Irak’taki sıkıntılara rağmen CCİ’nin 2014’ün ilk yarısında güçlü bir performans elde ettiğini belirtti.   


CCİ’nin proforma konsolide satış hacmi yüzde 10 artışla 568 milyon ünite kasaya, proforma net satışları yüzde 20 artışla 3 milyar TL’ye, FAVÖK’ü  yüzde 18 artışla 517 milyon TL’ye ulaştı. CCİ büyüme hedefleri doğrultusunda tüm faaliyet coğrafyasında pazar uygulamalarını geliştirmeye ve paydaşları için değer yaratmaya devam ediyor.


Bölgesel bir Türk şirketi olarak 10 ülkede faaliyet gösteren CCİ, başarılı promosyon kampanyaları ve uygulamalar sayesinde uluslararası operasyonlarda büyüme trendini yılın ilk yarısında da devam ettirdi. Nüfus açısından en büyük pazar olan Pakistan’ın satış hacmi yılın ilk yarısında yüzde 16 artış gösterdi. Coca-Cola markasının güçlü büyümesi ve Sprite&Spicy gibi başarılı tüketici kampanyaları bu artışta etkili oldu.


CCİ, uluslararası operasyonlarında ikinci büyük pazarı olan Irak’ta ilk yarıyılda yüzde 11 hacim artışı kaydetti. Nevruz kampanyası ve büyük ses getiren Copa Coca-Cola futbol turnuvası yılın ilk yarısında satış hacmine katkı sağladı. Başarır, faaliyet gösterdikleri Irak’ta yaşanan güvenlik kaynaklı olumsuzluklarla birlikte hem kuzeyde Erbil'de hem de güneyde Hille, İbrahimiye ve Kerbela'daki toplam 4 üretim tesislerinde operasyonlarını sürdürdüklerini bildirdi.


CCİ’nin Orta Asya satış hacmi ise öne çıkan yeni yıl, Nevruz ve FIFA Dünya Kupası gibi kampanyalar sayesinde yılın ilk yarısında yüzde 18 büyüme gösterdi. Aynı dönemde Türkiye satış hacmi başarılı pazarlama kampanyaları ve artan hava sıcaklıklarının da etkisiyle yüzde 5 arttı.


Faaliyet gösterdikleri coğrafyalarda yaşanan belirsizliklere rağmen 2014 yılı için beklentilerini koruduklarını belirten Başarır “Coca-Cola İçecek olarak bölgemizde başarılı kampanyalara imza atarak tüketicilerimizle buluşmaya devam edeceğiz. Bu başarılı kampanyaların yılın geri kalanında da güçlü sonuçlar elde etmemizde yardımcı olacağına inanıyorum.” diye konuştu.



Geri Dön