Coinbase'de kullanıcılara yanlış mesaj gönderildi!
ABD’nin en büyük, dünyanın ise 3. büyük kripto para borsası Coinbase sistemde meydana gelen yazılımsal hata nedeniyle 125 bin kişiye güvenlik sistemlerinin değiştiğine dair mesaj gönderildi.
Dünya çapında 68 milyondan fazla kullanıcıya sahip olan Coinbase, yaklaşık 125 bin müşterisine güvenlik ayarlarının değiştiğine dair yanlış mesaj gönderdiğini duyurdu.
NTV’de yer alan habere göre; şirket sözcüsü Andrew Schmitt CNBC'ye verdiği açıklamada bunun bir iç hata sonucu yaşandığını söylerken "Hafta sonunun çoğunu müşterilerin sorularını yanıtlayabileceğimizden emin olmak için çalışarak geçirdik" dedi.
‘Kötü niyetli veya üçüncü taraf bir hata değildi’
Müşterilerine "2 adımlı doğrulama ayarlarınız değiştirildi" mesajı ileten şirket, daha sonra bu mesajı yanlışlıkla gönderdiğine dair yeni bir e-posta iletti. Şirket sözcüsü Schmitt, sorunun bir ‘hack’ olmadığını dahili bir hatanın sonucu olduğunu belirten “Birden sistem hata gibi şeyler göndermeye başladı ancak bu kötü niyetli veya üçüncü taraf bir hata değildi" şeklinde konuştu.
Schmitt, "Müşterilerimizle güven oluşturmanın tek yolunun, işleri berbat ettiğimizde şeffaf olmak olduğuna inanıyoruz” şeklinde konuştu.
60 bin dolarlık yatırım satıldı
Konuyla ilgili açıklama yapan ve kripto para yatırımcısı olan 53 yaşındaki emekli bir polis memuru olan Don Pirtle, şirketin iki faktörlü kimlik doğrulamasının değiştirildiğine dair e-postasını aldığında endişelendiğini belirtti.
Pirtle, bilgisayar korsanının Coinbase hesabını ele geçirmeye çalışmasından korktuğunu söyleyerek "Mesaj gelince ölümüne korktum. Kızım ile iletişime geçtim. O gün, torunum için yaptığım yatırım olan 60 bin 298 dolarlık kripto parayı sattım” dedi.
Hesaplar saldırıya uğradı
Önceki hafta da Coinbase müşterilerinin bir bölümünün hesapları saldırıya uğramış, sonrasında ise yardım talep etmek için şirkete ulaşamadıklarını belirtmişti.
Kişilerin 223 milyon dolarlık kripto parası olan Coinbase de hesapları üçüncü bir kişi tarafından ele geçirilen müşteriler için sesli ve canlı sohbet sunarak müşteri hizmetlerini iyileştirdiğini belirtti.